Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Ježdění v polopřevodu

Od: drdzusik* odpovědí: 14 změna:

Dobrý den mám takovou otázku.Koupil jsem si druhé auto jen na ježdění do práce.původní majtel ho odhlásil na mě do polopřevodu.chci se optat jestli to není nějaký trestný čin takhle vozidlo provozovat.Případně jestli jde pak udělat technická.Děkuji

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

likva*

0x

No jistěěěěěěěěě. Pokud vozidlo provozujete, tak jste povinnen do 14 dní vozidlo zaregistrovat.

ORV (malý TP), by měl být omezen (procvaknut na 14 dní), pokud budete vozidlo provozovat po této době hrozí Vám sankce až do 30 000 Kč.

Není to trestný čin, pouze přestupek.

Technická udělat lze.

v zákoně je 56/2001 je napsáno že do 14 dní se musí vozidlo doregistrovat dokončoui polopřevod, nahlásit změnu? Tu změnu tam nahlásil odhlašovatel a uvedl že vozidlo přepsal na:

celp*

Tož trestný čin to néni,ale na druhéj straně §11a 12 zák.56/2001 něco říká.Proč furt někdo hledá obezličky?Chcu auto,kůpím auto,zaregistruju si ho a hotovo dvacet.Pěkný večer přeju.

jarda3*

Treba proto, ze stat si z prosteho ukonu registrace postupne udelal nehoraznou kasicku... Tyto veci by IMHO mely byt oddeleny, kdyz uz je nejaka povinnost, kterou stat chce, ma byt zadarmo. Mohl to resit nejakou dani stejnou pro vsechny, na starsi auta (i kdyz je to IMHO taky nesmysl) Kazdopadne uz i 800 za registraci je dost, ekovypalne je nehoraznost. Copak prevody vlastnictvi auta jsou neco zvlastniho? Je to svinstvo

erikch*

přesně tak-stát si myslí,že bude lidi jen dojit-ale kdepak,vždy se najde způsob jak (díky bohu,že jsme takoví špekulanti)s tím vy...t.Bohužel celé "ekopoplatky"jsou na popud Škodovky,aby lidi kupovali její nová auta-neuspěli s omezeným dovozem-to se EU šprajcla,tak zalobbovali s tímhle...Obdoba takové snahy,resp.výsledek proběhl dnes médii s daňovým zatížením(stále vyšším) nafty-a ejhle,snížily se prodeje-divné,že...Čili v konečném součtu nižší příjem státu.Přitom naprosto jednoduché počty,když něco moc cenově nasadím,budou to dopravci kupovat jinde,čili v okolních zemích,kde je nafta podstatně levnější.A co takhle "ekopoplatky"z letecké dopravy-která oproti autům s katem znečištuje ovžduší v tisícinásobkách víc?To by byl v Bruselu "náraz"..Takže proč státu cpát za něco oč se ani v nejmenším nezasloužil(málokomu asi stát přidá na koupi auta,že)...?!

nu*

zákony, a tedy i ekopoplatky jako součást zákonů schvaluje poslanecká sněmovna, není problémem zjistit, kdo , kdy, ve kterém čtení podal při projednávání zákona v poslanecké sněmovně příslušný návrh, pak můžete spekulovat, proč právě těchto nekolik poslanců, nebo proč právě jeden konkrétní poslanec podal uvedená návrh...čí zájmy tento člověk zastupuje...je jasné, že u nás na konečnou podobu zákonů tvrdě tlačí jednotlivé lobby, a věřte tomu, že tyto silné a bohaté zájmové skupiny mají obrovské možnosti a prostředky k tomu, aby své zájmy prosadili... Jen naivní člověk si může myslet, že zákony tvoří naše poslanecká sněmovna ve prospěch všech občanů...hluboký omyl, někdy je to ve prospěch jedné skupiny občanů na úkor všech ostatních skupin...ale pokud to tak necháme být, zasloužíme si to...

nespokojenyurednik

máš sice pravdu, ale zákonodárce asi úmyslně chtěl mít registr vozidel, který bude jen nepřesným seznamem, pak i statistiky z něj odvozené jsou nepřesné a proto bezcenné...ježdění v polopřevodu je módou kvůli placení ekodaní. lze jí tak elegantně obejít...ani navrhovaná novela zákona s uvedením přesného termínu k registraci nepočítá, ale s největší pravděpodobností to bude řešeno v nové vyhlášce, snad, asi tak že ORV č.I, tedy malý TP bude mít po provedení odhlášky "na někoho " omezenou platnost...omezeníé paltnosti bude mít oporu ve vyhlášce, dnes jí nemá...po skončení doby platnosti bud neplatným, a nový provozovatel dostane nový malý TP podle zákona v momentu kdy na sebe auto zaregistruje...

Já to postavím trochu jinak...chci auto, protže auto má dnes každý...ale protože z nějakého důvodu nemám na auto které plní euro 3, jsem donucem, koupit si auto s euro 2 nebo euro 1, protože jiné za peníze které mám neseženu...všude ve světě je to v pohodě, akorát u nás jsem diskriminován tím, že musím zaplatit ministerstvu životníého prostředí eko-daň před registrací, respektive v momentu, kdy o ní požádám...na eko daň nemám, chci ale auto a chci jezdit...tak jezdím v polopřevodu...co není zakázáno, je dovoleno...až auto shnije, dám, ho k ekolikvidaci, pak jej na sebe přihlásím za 800,- ale bez eko-daně...když si koupím stodvacítku s platnou technickou prohlídkou na dva roky, budu jezdi v polořevodu dva roky a pak ho dám sešrotovat...a je to v souialdu s platným zákonem...

 

nu*

0x

není to trestným činem ani přestupkem, pokud budete každému tvrdit, že s vozidlem sice momentálně jezdítě, ale nehodláte jej provozovat...pokud jej podle zákona hodláte provozovat, jste povinen auto registrovat na sebe...zákon žádný termín k registraci neuvádí...14 dní je hloupost, termín 10 dní uvádí zákon v souvislosti se žádostí o zápis změny...registace není změnou,ale složitějším procesem...

nu, nechtěl byste mi pomoci s jednou radou po telefonu? 603 902 651

Díky

nu*

brácha nemůže, napište co Vás trápí, napíšu svůj názor:D

to bude dlouhý text, tkusím jen heslovitě, páč jste znalý, pochopíte.

prodej osobního vozidla a prodejce odhlásil na kupce, předal doklady. zapsáno v TP. Kupec nedoregisroval, páč byl spor o reklamaci, vozidla, dohady o správnosti čísel na vozidle. Vozidlo stálo na soukromém place. Nebylo pojištěno, páč se nemohli domluvit o reklamaci.

Dalo by se říci, nedodělaný polopřevod.

Mezitím obecní úřad kupci uložil pokutu, protože nedal značky do depozita, nebot neplatil pojištění. Ale kupec nemohl dát značky o depozita, páč nešlo udělat pro reklamaci evidenčka a doregistrovat.

Domnívám se, že úřad v tomto případě nemůže dát pokutu kupci, protože neuložil značky, protože nebyl ještě dokončen převod na nového vlastníka a ten nebyl zapsán v registru.

Děkuji za výklad a zdravím pana bratra. (ještě se zlobí)

 

zelvicka

0x

Já jsem na vyježdění sebe a doježdění auta se kterým nikdo nic víc neplánoval dostala citrona, taky v polopřevodu,technická udělat jde,a sice je přestupek s tím jezdit ale teoreticky na to nepřijdou,protože při běžné prohlídce se to nekontroluje,policajty zajímají jiné věci.Asi by se to řešilo pokud byste boural apod,ale jinak na vás nepřijdou Já s tím autem příležitostně jezdím dodnes,už jsou to dva roky a nikomu to zatím nevadilo,přestože jsem byla kontrolovaná každou druhou jízdu

drdzusik*

přesně tak mám to jen jako druhé auto.koupil jsem ho za pár peněz a ekodaň se mi moc platit nechce.takže tedy když budu jezdit s procvaknutým TP malým tak na to případně při kontrole nikdo nic řikat nebude?nebo májm jezdit s velkým TP?A ta technická jde tedy udělat i když je auto v polopřevodu?Děkuji všem

celp*

K ježdění potřebujete mít u sebe OTP+zelenou kartu a ne TP.Klidně jezděte s procvaklým OTP.Pokud nenarazíte na takovou tu vyloženě buz...í kontrolu problémy nebudou.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]