Nejste přihlášen/a.
Při jízdě do kopce se hladina oleje přelila pod spodní rysku a kontrolka se ozvala.Jestli je to stále mezi ryskama je to ok.
Ne, v oleji opravdu není hladinový plovák, ale tlakoměrné čidlo. Ona není důležitá hladina, ale tlak oleje. A když čerpadlo nezvládne na vyšší točky dávat potřebné množství (tlaku) oleje kvůli částečně zanesenému filtru, tak se rozsvítí kontrolka. A když jednotka vyhodnotí, že je to kritické, tak auto spadne do nouzáku.
Pleteš si čidlo tlaku a čidlo hladiny
Satam - ty máš naftu turbomotor? Jde hlavně o to turbo, obzvlášt pokud má na vstupu sítko. Pak vačky, hydroštely apod.
LL oleje jsou jen šetření nákladů a omezení životnosti, 30kkm ty oleje nedávaj. A výrobce nepotřebuje aby auto vydrželo dýl než je záruka. Podobně na tom je doživotní náplň v převodovce apod. - "doživotním" totiž výrobce myslí 6 let / 200kkm
Rozumný je benzín max. 15kkm a nafta 10kkm nebo 1 rok
Tazetel ano stačí dolít, v náklonu/ tahu jen seplo čidlo minimální hladiny. 23kkm dolívat je blbost, rovnou vyměnit a pokud auto chceš mít delší dobu tak dop. měnit po 10kkm/ 1 rok, pokud jde o cenu tak měnit sám, vyjde to na třetinu a máš jistotu že to neni ojebaný. + do nafty VIF.
Proč po životnosti... Longlife se mění běžně cca po 30.000 km... To že to není pro motor to nejlepší je věc druhá... Ale výrobce to tak má normálně.
@jendaaa: Vyvedu tě z omylu. Dacia Logan MCV, 1.6 8V 55kW, r.v. 2007 pohon LPG. Olej měněn podle doporučení výrobce po 30 tis. km. Motor v dobrém stavu šel do šrotu s celým autem po najetí 430 tis. km. Tot moje zkušenost. A ne jedna. Od toho roku 2007 máme 5. dacii (se ženou jezdíme taxislužbu), všechny na LPG od nova, všechny motory výměna oleje po 20-30 tis. km, kleknul 1 motor z jiných důvodů (výrobní vada hlavy), dohromady na těch 5 autech najeto 1,3 mil. km, spotřeba oleje průměrná, u 2 motorů skoro nulová. Co ty na to?
Tak jednoznačně říci že to je nebo není OK nelze, Spíš záleží za jak dlouho se těch 30 000km najede-pokud je roční nájezd do 10 000 pak je to zhovadilost, pokud to nájezd za necelý rok, pak je to OK!
Asi máš zajebaný filtr při tom nájezdu. Kontrolka oleje není vázána na výšku hladiny, ale na tlak. Tím vyháněním pavouků jednotka vyhodnotila, že má na ty otáčky nízkej tlak, bo asi už nepřetlačí bordel ve filtru, i kdybys dolil horní rysku. Longlajf nelonglajf, hlavní je ten filtr.
Tolik k tomu nájezdu na olej.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.