Nejste přihlášen/a.
Mám různé nab.zdroje ( adaptéry ) :
primár : 220 V/50Hz 15,4,W / stejnosměrný výstup : 12 V / 500 mah 6 VA max ,
220 V 50 Hz 0,6 A 12V = 1,5 A
220V/ 60 Hz 1,0 A 12 V 2,0 A 24W max
220V/ 60 Hz - 1,0 A max 18 V 1,33 A output power 24W max
220 V 50 Hz 9W 18 V 300mA 5,4 VA
220V 50 Hz 12V DC 500mA 6VA
Je možné některým z adaptérů dobíjet " doklepávat " auto baterii 12V / 72 Ah? Nemám delší cesty, kdy by se akumulátor dobíjel doplna a tak startováním motoru ( jízda po městě ) potřebuje baterie dobít , aby se nesnižoval její výkon . Děkuji všem za případnou radu . Míla
Uveďte přesný typ baterie a pro jistotu i auta. Dnešní baterie jsou díky stopstartu a chytrému řízení nabíjení natolik specíální, že se obyčejným zdrojem nabíjet nedají.
Normální baterie 12 V / 72 Ah ( altík dobíjí na 14, 6 V ) - motor : turbodiesel 1,5, Renault . Nemám stop/start systém . Adapter bych zapojil přímo na kontakty baterie , takže nějaké chytré/ řízené dobíjení ( pokud tam něco je ) by se snad nemělo projevit , když by to šlo přímo na kontakty baterie ,anebo ano? A děkuji Vám za radu . Míla
12V nelze nabíjet 12V baterii. Možná oživit na 12V z výchozích 10-11V vybité baterie
Proud tam nepoteče. Představ si dětskou houpačku, kde bude na jedné straně sedět prase ve formě 12V baterie a nabíječka z dotazu 12V DC, která bude na protilehlé straně. Nikdy nedojde k převážení (překlopení) těžší strany. Maximálně dojde k vyvážení.
Stejně u zdrojů, kdy nikdy nepoteče proud opačným směrem z malého napětí na velké.
Baterie potřebuje kondičně ideálně 13,5V s proudovým omezením do 1A ideál.
Vhodné jsou oba zdroje 18 V. Není potřeba z toho dělat vědu. Na typu baterie ani auta nezáleží. Prostě a jednoduše stačí vzít zdroj s vyšším napětím a do série dát odpor takové velikosti, aby nabíjecí proud kryl ztráty samovybíjením a klidovým odběrem auta. To je potřeba vyzkoušet. Zpravidla stačí proud 40 - 80 mA. Přímé spojení není možné. To by zdroj přetížilo.
Spočítá se to podle Ohmova zákona z úbytku napětí a proudu. Výkon je napětí x proud. Např. kdyby mělo do akumulátoru o napětí 12V kvačit 100mA, měl by tam být teoreticky odpor 60Ω/0,6W. Praxe ale bude jiná podle stavu baterie, klidového odběru auta a provozu. Zkusil bych tam dát 82Ω/1W. Za pár týdnů se uvidí, jestli bude potřeba proud zvýšit, případně snížit.
Nesnižoval výkon? Spíš kapacita, aby nesulfatovala.
ale nehrotil bych to, po dojetí večer vše vypni, zamkni auto jen s odemčeným deklem motoru a po 1 hodině (až se napětí ustálí po jízdě, i od všech odběrů) změř napětí, pokud bude =>12,6V, tak nedobíjej neřeš, pokud bude méně, tak to teprve řeš...
Na víc jak 12,6-12,7 ji stejně dobít moc nemůžeš
ono i otevření dveří zahoupe s napětím, proto měř až po hodině anebo druhý den ráno, nech si odemčený dekl motoru.
Druhá věc je, jestli ty tvoje zdroje jsou stabilizované nebo nestabilizované, spousta 12 V zdrojů dodává naprázdno i 18 Volt A s tím pak není problém doklepat za pár dnů baterku
Já mám tuto:
vařit občas musí, to už začíná kolem 13V, akorát by se mělo sledovat teplota.
Ta nabíječka co zmiňuješ, myslím že má 7 A, a vstávala i pod 200 Kč, ale teď stojí 400, je to normální kopie Cteku, regeneraci dělá 16 hod. se vypne, dobrý je na ní nastavit časovač, že každý 16 hod. odpojí a zapojí elektřinu a tím v podstatě pojede i 3 dny v kuse, což je optimální doba na desulfataci
Tiež mám túto čínsku dva týžne ( banggood.com/... ). milo prekvapila. 3ročnú batériu Exide, ktorá i po nabití nedala potrebný štartovací prúd, po regenerácii s čínskou, v režime nabíjačky "PULZ ", sa správa ako nová. Režim regenerácie batérie som 3x opakoval.
To jsou baterky, které jste nechali delší dobu vybite, tak sulfatovsly, pulzy sulfát rozpustí ale pokud je to starší baterka anebo poškozená, tak se stejně po case vysype mřížka a konec, Ale pomůže to skoro vždycky, aspoň dočasně, to nabíječka, za ty dvě stovky, paráda. Nezapomněli se pochlubit, že má pamět a pamatuje si naposledy nastavený režim, na rozdíl od těch hrůz z Lidlu, které nastavit laik skoro nedokáže
základem je zajistit, aby nikdy baterka nebyla vybitá, po vybití okamžitě dobýt doplna.
dále když je mráz a je vybitá, tak zmrzne a potrhá se vnitřek
Jezdím denně 2x30 km, plus sem tam dlouhé, baterka je naopak spíš stále nabitá. Nabíjení auta jednou za čas kontroluji.
sas, "vařit občas musí, to už začíná kolem 13V, akorát by se mělo sledovat teplota." S tým tvojim "vařením" je to inak. . .Varit začína až pri 14,8V. Niečo na objasnenie priebehu nabíjania oloveného akumulátora. Napätová krivka prebieha počas nabíjania celkovo tromi pásmami. Prvé pásmo je v oblasti medzi napätím po pripojení nabíjacieho prúdu a je charakterizované zväčšovaním napätia v súvislosti s tvorbou kyseliny v póroch olovených dosiek. Ide o oblast medzi napätím 1,65 V až 2,18 V. Druhé pásmo premeny síranu olovnatého je ohraničené napätím 2,18 až 2,47 V. Ak sa zväčší napätie článku pri nabíjaní až na 2,47 V, začne sa okrem síranu rozkladat aj voda na vodík a kyslík a akumulátor začne plynovat.V prípade, že sa rozloží všetok síran, zväčší sa napätie článku na 2,7 až 2,8 V. Od tohto okamihu sa privádzaná energia spotrebúva len na rozklad vody, akumulátor začne intenzívne plynovat a jeho napätie sa už nezväčšuje.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.