Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Podřazovani

Od: patrik odpovědí: 30 změna:
Chci se zeptat dělám autoškolu řazení mi jde ale když přijde na podřazovani tak v tom mám problém někdo si bude myslet že adi nejsem normální ale neslyším ten motor když mám podřadit mohl by mi někdo dát radu co mám dělát děkuji.

 

 

30 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


6x

Správné řazení rychlostí je individuální - nelze uvést nějakou univerzální tabulku, která by byla obecně platná, protože víceválcové a velkoobjemové motory točí daleko méně otáček ( vzpomínám třeba Karosa C730 měla omezovač otáček někde na 2.600 ot/min) maloobjemové motory zase točí daleko víc.

Některá auta mají na palubce indikátor řazení (co jsem jezdil má to Škoda, Hjóndé, Pažout) ten doporučí přeřazení nahoru, či dolů.

Nicméně já na otáčkoměr moc nekoukám, řídím se sluchem a pocitem - když přišlápnu plyn a motor nejde ochotně do otáček, je na místě podřadit.

Konečně odpověd. Podřazuji, když auto po přidaní už nezrychluje, nemá výkon.

@promon Šlapat na plyn a pak zjistit, že motor nemá krouták a následkem tohoto zjištění teprve řadit je naprosto špatně.

dam®
Servisman ti řekne- řeš to citem...,ale pokud ještě nemáš "uši", tak prostě budeš nějakou dobu tápat nad ideálem jízdy. Neboj, to se poddá, šipky nahoru, dolů jsou info, ale sám poznáš jak ti motor dá zpětnou vazbu - co mít za kvalt. Občas se s "motorem" bavím, tak co kdy mám přeřadit... Moc tomu nevěř a nekoukej na okamžitou spotřebu.

 


5x
Dnešní vozidla z kabiny slyšet nejsou, zvlášt v nízkých otáčkách takže na této otázce není nit špatně.
Záleží na typu motoru, diesel/benzín (ne)turbo, ale nějak všeobecně pod 1500-1800ot už to není pro motor dobré.
Většinou to člověk pozná tak že po seslapnuti plynu reaguje vozidlo mnohem pomaleji než by mělo

1800 ot fakt není pro motor dobré. To až tak kolem tří tisíc.

3 tis opravdu ne bavíme li se o běžných dnešních motorech. Tedy turbo motory a slabé atmosféry.

Dej příklad auta tedy. To jsem zvědavej.

praivo*

Mám 22 let starý 1,5L atmosférický 4válec (Toyota 1NZ-FE, max. 78 kW v 6200/min) a s otáčkami kolem 1800-2000/min při nízké zátěži nemá sebemenší problém, po rovině bez potřeby akcelerace zvládne i o něco méně.

 

spa

5x

A ten instruktor dělá co, že ti tohle nevysvětlil?! To po písmenkách moc vysvětlit nejde

Ano, správně, ptej se toho chlapa, co sedí vedle tebe, od toho tam přece je. Neboj se ho zeptat, uvědom si že si ho právě proto platíš, výplatu má jen z peněz, co do školy přinesou žáci. Je tam od toho aby tě učil a vysvětlil všechny nejasnosti. Tady se rádci sice snaží, ale nejvíc pochopíš přímo v autě.

 


4x
Tak koukej na otáčkoměr jak ti pudou otáčký pod 2200 tak řaď o kvalt míň

Bez znalosti o jaké jde auto to nelze takhle říct. Teď mám teda automat, takže se mě nějaké otáčky nezajímaJÍ, ale u minulého auta jem měl optimální otáčky mezi 1500 a 2000. To bych jezdil furt na jedničku. Při 2500 už hrozilo, že mně motor proletí kapotou.

Piše autoškola počítám že jezdí běžným maloobsahovim benzínem tak 1.4 max

@dabel To budou tak maximálně foukaný litrový tříhrnky.

@magdon Já si nedovedu představit motor, který by při 2-3 tis. otáček vyskakoval z kapoty, pokud by to nebyl agregát ze zaoceánské lodi. Já nevím co pořád všichni mají s tím podtáčením motoru. Když jedu v autě, které mi dává knížecí radu kdy řadit, tak to úplně ignoruju, to se dusí jak prase, i když je to nafták.

ernie - Jaké podtáčení? Měl jsem 2,5 TD a na 4 kvalt při rychlosti 50 km/h po městě tam bylo cca 1600 otáček, za 5 na dálnici při 130 km/h pak něco málo přes 2000. 2400 otáček už bylo na otáčkoměru v červeném poli. 3000 otáček už by bylo pro ten motor smrtelných.

Teď mám 2,8 TD s automatem, takže řazení neřeším, ale otáčky při daných rychlostech zhruba souhlasí se starým autem.

Magdon: Já se bavím o autech, a ne o dieselových lokomotivách.

 


3x

Na co potřebuješ slyšet motor?

Čtverku dávej dolů při 90 kmh, trojku při 60, dvojku při 40

petrovic
Asi zalezi na jakem aute. Ja dat 2ku ve 40km/h vyskoci mi motor. A pri 90 teprve radim 4ku. 5tku tak 110-130km/h a 6 ku az ve 150.

Tak máš šestikvalt, což nepředpokládám, že v autoškolách mají. Ale nevím, doba pokročila, za mého mládí byly 4 kvalty akorát.

 


3x

Od toho tam snad sedí instruktor, aby ti to vysvětlil a prakticky ukázal

Podřazuje se, když už auto nemůže. A novější auta mají na budíkách "rádce" řazení.

 

asd1

3x

Když neslyšíš motor tak čum na otáčkoměr... Ja řadit se ptej instruktora, za to si ho platíš.

Řadí se v použitelným rozsahu otáček a s tím souvisí rychlost od - do pro každý kvalt zvlášt. Ty otáčky jsou od volnoběhu po maximální, kdy který použít záleží na konkrétním autě a konkrétnímu způsobu jízdy v daný okamžik + co bude následovat.

Např. držet rychlost 60 kmh šolícháním po rovině = čtyřka, držet rychlost 60 do kopce = 3, budu předjíždět = 2

Obecně motor musí "jít lehce" nepotřebuju výkon = nízký otáčky, potřebuju výkon = vysoký otáčky, oblast od max. kroutáku - max. výkonu. Nízký otáčky (obecně pod 2000) v zátěži jsou výrazně škodlivý obzvlášt pro motory s dvouhmotovým setrvákem. Studenej motor se nehoní, prohřátej motor je dobrý občas italsky udržovat (dobrý spůsob je na dvojku motor vytočit a pak 3 nebo i 4 přeskočit a řadit klidně 5 a držet rychlost), tohle vychází dobře jak na zrychlení tak kupodivu i na spotřebu (při udělování rychlosti = kinetické energie motor pracuje v oblasti nejvyšší účinnosti; furt šolíchat "od kruháče" a rozjíždět se týden na spotřebu vyjde hůř Samo nesmí se jet stylem brzda - plyn ale jen se svižně rozjet a pak držet rychlost a kinetickou energii nevypatlat na ohřívání brzd ale použít na jízdu)

Konkrétně podřazování - je dobrý plynem nastavit otáčky motoru tak aby odpovídaly řazenýmu kvaltu a rychlosti (jedu 60kmh na 4 otáčky 2000, podřazuju na 4 tak plynem zvednu točky motoru na 3000, podřazuju na 2 tak na 4000 - šetří to spojku, auto při puštění spojky neškubne. Může se použít i meziplyn, u moderních převodovek zbytečnost, tam má význam jen když se podřazuje na 1 a ještě se jede např. 20 kmh (typicky ostrá zatáčka a za ní krpál který dvojka při 20 kmh už nebere - krásný příklad 1,0 TSI kterej je v nízkých otáčkách total chcíplej a ještě k němu má převodovka dlouhý kvalty )

asd1

Oprava podřazuju na 4 = podřazuju na 3

 


3x

Život Vás to naučí, páč učený z nebe nespadl..

Těžko Vám budeme říkat na dálku, teď dát menší rychlost, páč u každého auta je to jinak, dokonce i u každého řidiče jinak.

Netrapte se, za pár dní to zvládnete.

 


1x

Jedná rada lepšia ako druhá. Ja bežne jazdím v otáčkach 1500, pod nimi preradím a pri 2200 už idem 130 km/h. A teraz babo raď.


doplněno 11.03.23 00:27:

Všetci mu tu ste radili na benzín,hoci nik nevedel akým autom jazdí,tak dal som len svoj príklad na naftu. Každý typ motora má iné optimálne otáčky iný krutiací moment, inú prevodovku,diferenciál,tak sa nedá jazdit na určitý počet otáčok pri každom motore. Optimum,kedy podradit, si vodič musí zistit svojou jazdou na danom aute.

 

Jestli takhle jezdíš s htpčkem nebo nákým podobným přímovstřikem po městě no tak to ti to auto časem asi poděkuje minimálně podpálenejma ventilama

Slavco,

Jedná rada lepšia ako druhá

A která je ta Vaše, lepšia , nebo druhá?

Pre ďabla, zatiaľ ani jeden motor mi takto neskončil pod rukami,síce nemám veľa odjazdené, no niečo cez milion to bude už.

Ja idem 130 v 4500 rpm u Focusu MK2 benál stokoňová atmosféra.

Nepodtáčejte ty motory, vždyt vám na klice vibrujou torzní kmity.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]