Nejste přihlášen/a.
Manžel koupil dodávku do 3,5t a tachografem a tažným zařízením. Pokud jede bez vleku, nastavuje na tachografu režim OUT. Dotaz zní: má jízda v režimu OUT (tedy bez vleku, soukromě atd.) nějaké časové omezení? Musí se třeba dodržovat přestávky apod. podle nařízení AETR?
doplněno 21.06.10 18:56:V podstatě jde o to, jestli se s autem, ve kterém je kvůli vleku tachograf, může jet bez karty, když se jede bez vleku.
Pokud má auto tažné zařízení, je to bráno jako souprava, a tachograf se musí řádně užívat, a dodržovat předepsané přestávky.
Pokud je auto pouze k soukromému účelu, nemusí používat tachograf, ani nemusí vlastnit profesní průkaz.
doplněno 22.06.10 16:10:a může jezdit třeba nonstop.
doplněno 22.06.10 16:16:Zkuste se ještě podívat zde, Vás zajímá pouze páta reakce a ty pod ní:
Přesně tak. Bez vleku = Článek 2
1. Toto nařízení se vztahuje na přepravu
a) zboží vozidly, jejichž maximální přípustná hmotnost včetně návěsu nebo přívěsu
překračuje 3,5 tuny
Pokud tedy s vlekem máte více jak 3,5 t., musíte dodržovat AETR
řeší to novelizovaná vyhláška č.341/2002Sb., na základě příslušné směrnice EU,. která povinnost použít tachograf zmírnila a zavedla další a další výjimky, odpověď zní, že při neobchodní přepravě zboží, když jedete bez vleku, tachograf vůbec nepotřebujete
Děkuji, zkusím to přečíst a pochopit... měli jsme dodávku do 3,5 t bez tachografu a samozřejmě jsme nic jako AETR neřešili. Pak měl manžel nabídku vozit větší náklady (ale ne pořád) a do naší dodávky nešel namontovat tachograf. Dodávku jsme prodali a koupili stejně velkou do 3,5 t, ale s tažným zařízením a s vlekem. A s tachografem, ale teď řešíme, jak postupovat, když se jede s malým nákladem (bez vleku) nebo případné jízdy bez nákladu (tankovat, nakládat, ...). Jestli se i v režimu OUT musí nějak evidovat odřízená doba a povinný odpočinek - na mě je to strašně složité a podle diskuzí, které jsem k tomuto našla, pro všechny. Většina diskuzí se točí kolem autobusů nebo velkých náklaďáků, ale auto do 3,5 t se nikde neřeší.
doplněno 22.06.10 15:58:V našem případě neexistuje meobchodní přeprava zboží. Když se veze zboží, je to vždy pracovní záležitost. Když se přitom nepoužije vlek (např. se vezou jen 2 palety), nevíme, jak "nepoužít" tachograf.
1. Při provozování vnitrostátní nebo mezinárodní dopravyv členských státech EU, Švýcarska, Norska, Lichtenštejnska a Islandu musí dopravce zajistit , aby při kontrole řidič předložil záznamy z běžného dne a záznamy použité řidičem v předcházejících 28 kalendářních dnech.Na celou dobu jízdy se na dopravu vztahuje nařízení (ES) č. 561/2006
2. Při provozování mezinárodní dopravy mimo výše uvedené státy, musí dopravce zajistit , aby při kontrole řidič předložil záznamy za uplynulé dny probíhajícího kalendářního týdne a poslední den týdne předcházejícího, v nichž řídil.Na celou dobu jízdy se na dopravu vztahuje dohoda AETR.
3. Při provozování silniční dopravy, která nespadá do působnosti nařízení (ES) č. 561/2006 (viz výjimky uvedené v čl. 3, písm. b) - i) nařízení, resp. čl. 2 dohody AETR) ani dohody AETR nemusí dopravce zajistit vedení záznamů a ve vozidle nemusí být namontovaný tachograf.
Při provozování silniční dopravy, na kterou se nevztahují články 5-9 nařízení (ES) č. 561/2006 (viz výjimky uvedené v čl. 13 odst. 1) musí dopravce zajistit,aby při kontrole řidič předložil záznamy z právě probíhajícího dne a dne předchozího pokud řídil.
Na celou dobu jízdy se u výjimek dle čl. 13 odst. 1 nařízení (ES) č. 561/2006 na dopravu na území ČR vztahuje prováděcí vyhláška č. 478/2000 k zákonu o silniční dopravě.Při provozování mezinárodní dopravy se na dopravu mimo území ČR vztahují národní právní předpisy konkrétního státu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.