Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fabia 1.4 MPI cuká motor

Od: andrea* odpovědí: 33 změna:
Ahoj,
mám Fabii 1.4 MPI, rok 2001, je po výměně rozvodů, 2x kontrolována i před diagnostiku. Můj problém je ten, že při nastartování cuká motor a mírně poskakuje ručička otáček. Automechanik žádnou chybu nenašel, když měl auto u sebe tento problém ani jednou nezaregistroval. Auto mám zas zpět, cca 2 jízdy do práce a z práce a je tu problém znovu. Včera jsem natankovala před prací a při zpáteční cestě z práce jsem nastartovala a asi po cca 2 sekundách mi auto chciplo, po druhé už nastartovalo. Dnes ráno po nastartování zas cca 1-2 minuty cukalo. Nevíte někdo čím to může být? Už si nevím rady. Je možnost, že by to bylo nekvalitním benzínem? Tankuji na MOL.

 

 

33 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

krtek6

0x

škrtící klapka? svíčky, cívky? egr? Kontroloval?

andrea*

Škrtící klapka měněná před týdnem, svíčky před třemi týdny, vše ostatní zkontrolováno. K tomuto mechanikovi chodím 5 let a vždy vše vyřešil..

 

pkj

0x
Zkusit jiného automechanika..
Nechat udělat diagn.
Nenechat se vlámat do bezhlavé výměny dílů.POKUS OMYL..

 

asd1

0x
Kdy přesně zaclo cukat,kdy se delaly rozvody, proč se měnily svíce
(jaky tam dal)a az po chvili klapka? Zdá se že to je dyl a mechanik netuší která bije a mění díly metodou pokus omyl a ty to platíš...
Počkej co řekne Gumid,tyhle motory zná.. potřebuje přesný kompletní info co se tam dělo a co se dělalo..
Může to být spousta věcí a spoustu mohl mechanik pokecat když se v tom hrabal...
Začal bych kontrolou rozvodu,pokud zaclo skubat hned po výměně..
andrea*

Auto se začalo cca před půl rokem,kdyz byly ráno mrazy mírně chvět, myslela jsem, že je to zimou. Asi před měsícem se to vystupňovalo v ono chvění, tak jsem ho dala do servisu. Že bude potřeba udělat rozvody už mi bylo řečeno při STK,tak jsem myslela, že je to s tím spojené a nechala to vyměnit. Zároveň mi to technik zkontroloval a zkusil vyměnit i ty svíčky. Pak mi auto cca 2 týdny šlapalo bez toho chvění a najednou jeden den zas zpět. Tak vyměnil tu klapku. Zase pár dní klid a je to zpět, nejvíc je to znát co jsem natankovala.
asd1

První Fobie 1,4 je devět různých motorů - ty máš jaký? Kód motoru nebo aspoň výkon...

Mechanik je měnič dílů. To asi umí, ale cokoli složitějšího nezvládá. Měřil kompresi? (podpálený ventily), cívky jsou OK tj. ty co tam patří, mají správný odtrh, cívka správně nasazená, všechny konektory v pořádku - nejsou zelený? - Napoví vzhled svíce jestli to je na jednom válci nebo na všech, přehozením cívky se to přesune i na jiný válec.. Zakrbonovaný sání (na to pomůže VIF do paliva - tim nic nezkazíš, dobrý i preventivně, současný benzíny jsou eko píp = dávat trvale, piksla za dvě stovky vydrží dlouho..)

Může napovědět diagnostika, ovšem ne jen vyčíst pamět závad (umí i lama) ale sledovat live data z čidel, adaptace, průběh signálu z lambdy atd. (lepší mechanici) a hlavně ty informace umět vyhodnotit (jen pár jedinců)

Jo a často hnije kabeláž - hlavní svazek k motoru...

asd1

PS rozvody - je tam řetěz bez napínáku, pokud nechrastí tak se dělat nemusí...

andrea*

55kW..no chystám se k jinému mechanikovi, ale chtěla jsem aspoň takhle předběžně nějaké názory co by to mohlo být, hlavně Teda jestli je možnost toho špatného benzínu nebo je to jen shoda okolností. Už jsem z toho docela bezradná, dávám auto opravit a nakonec se mi vrací ve stejném stavu.. A nejhorší na tom je, že když jsem ho 2x dávala do opravy tak prý ani jednou nezacukalo, přitom přes tou výměnou řetězu jsem myslela, že ani nedojedu poslední den z práce, znělo to jako by ta Fábka jela z posledního

55kw není MPI.

andrea*

Máte pravdu.. Je to 44 kw, nevím kde jsem přišla na 55

@gazda... co to je? TSI? Jasně ty v*le, že je to MPi. Taky má vstřiky do sání... bože!

Akorát to není řada ze Škody koncepce AQW,AME,AZF...

To jo. Ale je to jiný motor. Má 16 ventilů a ne 8. Rozvody jsou 2 řemeny a ne jenom řetěz jako u MPI.
Co takhle vadný vstřik?

Vadný vstřik?... no proto se mimo jiné vždy ptám na nájezd km.

Mechanik měnil klapku a sám vím, že na tento motor je problém vůbec sehnat originál. Klapek je mrak druhovýrob a originály nejsou nikde.

Spíš to vidím tak, že paní je mimo, což se dá chápat a má nějakého pseudomechanika, kterému setrvačností léta věří, ale asi nendělá tak, jak má a neumí přijít na závadu jinak, nežli pokus omyl. Jinak by to vyřešil měřením.

Klasický případ dle mě. Je zbytečné paní zatěžovat dotazy, když tomu nerozumí a musela by se s každou otázkou dotazovat mechanika zda to udělal či nikoliv.

AZF 44kW sám o sobě je EURO4 s dvouma katama a dvouma lambdama. Přitom feldí motor. Zadušenej a na volnoběh houpe normálně, protože vstřik odstavuje díky E4. Tam hodně rozhoduje načtený readness kód a hodnoty z bloků hodnot a jízdích dat. Pokud to opravář neumí, tak je v pasti a nevyřeší to nikdy.

asd1

Píše že to sotva jelo a ještě než se v tom začli hrabat.. Někdy ano někdy ne, může reagovat na vlhko, tak bych šel nejdřív po cívce a kabeláži..

Mechanik evidentně netuší která bije, tak nemá smysl to k němu dávat znova, leda aby vrátil původní klapku (obzvlášt pokud dával nějakou čínskou náhradu) a prachy za ní - zbytečně měněný bezvadný díl. Rozvody pokud nechrastily "hlasitě" tak se taky dělat nemusely, i když na STK při emisích asi technik rachot slyšel tak upozornil...?

Vypínání vstřiku kvůli E4 - to je co za vyfikundaci, to jako fakt? Zlatej FIRE...

AZF má na volnoběh občas trhnout. Jede 4s pravidelně a pak mírný, ale velmi mírný trh a pak zase jede 4s... opakuje to.

Jak jinak nahonit Euro4 na Felicii, která je zacpaná na výfuku dvouma katama.

Ani nevím, zda to dělá i AQV. To je to samé, akorát Euro 4 s 50kW.

Euro 3 AME s 50kW tohle tuším nedělá.

Sám mám 44ku. 160km/h to vpoho dá, akorát potřebuje čas. Do 60km/h to rve asfalt. Ale není to na ježdění s nákladem nebo ve 3-4 lidech.

NAvíc žere 7-9 bez problému. Spíš 8 průměrka. Záleží, zda po něm chceš prožitek jízdy nebo si dáváš dle MFA palubáku bacha.

1.2 FIRE je opravdu lepší.

 

jalovec

0x

Ahoj ,

Měl jsem stejný problém, jak dlouho tam máš svíčky? Ideálně vyměnit , mi to pomohlo.

Jak píši jiní lepší najít jiného mechanika.


doplněno 22.02.23 06:48:

Ne nevšimnul jsem si vašeho příspěvku tak se hned .

asd1

Svíce tři týdny - čteš to vůbec?

asd1
Chi,to byl příspěvek tazatele :D : P
jalovec

To už je jedno.

Hlavní je at dojede k někomu kdo se tím živí.

 


0x

Kolik má najeto km?

Mechanik klapku jen vyměnil a neadaptoval?

andrea*

Najeto má přes 150000,pokud vím, tak pouze měnil

Jen měnit nestačí. Přes sowtware VAG-COM nebo VCDS je nutno adaptovat při teplotě motoru nad 70C.

Pochopitelně novou nebo jinou starší, ale vyčištěnou.

Ideálně i nové těsnění pod ni. Co vím, tak to těsnění vyrábí pouze AJUSA, jinak už nikdo.

Vhodné je i vyměnit palivový filtr. Jen apodvozku u prahu na nádrži. Pro AZF je potřeba 3 BAR model a nesmí tam být 4 BAR.

Svíčky nejlépe Champion RC89PYC. Stále se dají koupit, ale už né v krabičkách Škoda, ale v krabičkách Champion jako OE145/T10

Další věc je potřeba acetonovým sprejem na čištění klapek a egr vyčistit čidlo tlaku zezadu na sání. Je hned u klapky na sacích svodech zezadu.

Nový filtr vzduchu je také podmínkou správné funkce bez cukání. Ideálně MAHLE nebo MANN.

Podle svíček by se mělo (mimo jiné i podle nich, jinak dle kapaliny v nádobce) by se mělo zjistit, zda nezačíná být fouknuté těsnění pod hlavou motoru.

A hlavně! Hlavně musí fungovat lambda sondy před katem a za katem na podvozku! Opět se dá poznat podle načteného readiness kódu. Nemusí svítit kontrolka MIL na závadu motoru, aby to bylo nenačteno.

Vyměň mechanika. Neumí to.

Na soucit se vykašli. Pokud to neumí, tak akorát utrácíte peníze a čas do zbytečných věcí.

@gumidek
Mohl bys napsat o tech motorech knihu, paráda.
Neadaptovana škrtící klapka - může uchlastavat motor, lambda to samý.
Mám zkušenost, že mechoše s desítkám let praxe netuknou tmavý mastný elektrody svíček

 


0x
Měl jsem podobné problémy s Peugeotem 206 s16.. Cukání.. běh na 2,pak 3 a nakonec 4válce..Byl jsem na několika diagnostikách a u spousty "odborníků". Měnily se čidla všeho.Padaly názory na malé tlaky a podpálení ventilů atd.Diagnostika nic neprozradila..Napadla mě zapalovací lišta jako výkřik do tmy! Nová byla drahá,tak jsem koupil použitou a BINGO! Motor šel jako hodinky.. Má motor tazatelky zapalovací lištu nebo cívky pro každý válec zvlášt?

Všechny tyhle AZF,AME,AQV... motory mají zapalovací lištu a uvnitř lišty jsou dvě cívky ve skupinkách 2 + 2. Cívky ovládají dva výkonové tranzistory. Taky uvnitř.

Stejná lišta jako Felda MPi, akorát jiný konektor.

Spíš se stane, že při zahřátí jedna cívka vypadne a jede to na 2 válce. Pak je an výměnu (mezizávitové zkraty a probití VN).

23.02.23 00:29
Takže by to mohlo být ono.Tahle cívka mi u Feldy dělala pěknou paseku.. Stačilo,aby zapršelo..Auto stálo na místě a louží neprojelo. .A po velkém dešti to nešlo pomalu ani natočit..Sice chytlo,ale na několik pokusů a divně se to dávilo stejně jako ten Peugeot..

Zajímavé. Na tohle spíš trpěl monotronic, kdy zapalovací trafo bylo na podběhu a pod spárou blatníku a kapoty než MPi, kde to bylo na předku motoru uprostřed pod kapotou.

Ale už jsem se setkal i s tím, že stačilo ranní vlhko s mlhou a sychravým počasím.

Takže nevylučuji, pokud to dělá jen za těchto podmínek a za tepla vpoho jezdí.

asd1

Vždyt to vejš píšu, že bych začal cívkou a kabeláží (střeleno od boku). Mechanik to má v ruce a přístup k dílům, tak může měřit a zkoušet. Blbý že zatim mění naslepo a paní ty pokusy platí

Teď ještě doufat jestli jí nerozes..l i tu klapku

 

150tkm není pro zap. lištu nic. Leda, že by tam byly svíčky v příšerným stavu a měli velkej odtrh.

asd1

nejen kilometry, ale i rok - 2001, některý plasty stárnou docela rychle, + vibrace a teplo udělaj svý...

Stačí horší izolace v cívce a probije se to i se správným odtrhem... Velký odtrh umí probít i kvalitní izolaci.

Reakce na vlhkost nebo teplotu značí poškozenou izolaci "zvenku" - nějaký trhlinky a probíjí to jen když se zvlhnutím zmenší odpor. Nemusí to být cívka, může to být i kabeláž nebo konektor, příp. i studený spoj v elektronice..

 

andrea*

Tak poslední dobou už i po nastartování cca po 3-5 sekundách auto chcípne. Musím startovat na 2x..K jinému mechanikovi jsem už objednaná, tak jsem zvědavá, jestli na něco přijde

Může být i vadné palivové čerpadlo či filtr paliva, který je u této motorizace většinou třícestný (snad jen AME má dvoucestný). Je tam v třícestném integrován ventil na udržení stabilního tlaku paliva.

Pokud mechanik nemá měřič tlaku paliva, tak to zjistí jen výměnou dílů naslepo.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]