Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nepatrný únik vzduchu pneu

Od: cca odpovědí: 28 změna:

Zdravím, mám dilema, jak na svém autě řešit nepatrný únik vzduchu z pneumatiky.
Mám ještě relativně nové Barum pneu R14 (z r.2021) na Fábii.
Nafoukám na 220kPa (přední pneu) a za noc to klesne cca o 20kPa na 200kPa, takže asi 2-3x týdně musím dofukovat..
Do pneuservisu se mi to dávat nechce, tak mě napadlo tam dát sprej, ale hledal jsem variantu, aby to nebyla vyloženě ta prasárna, co tam pak vulkanizuje a budou z toho vibrace nebo jiný problém s vyvážením kol atp. Z hlediska čehokoli jiného je mi to jedno, jsou to celoročky a plechy taky neřeším, je to staré auto na ježdění kolem kostela.

Rozhoduji se mezi těmito 2 produkty:

Slime

a

Mannol (podle popisu mi sedí víc než ten Slime)

Nechci to na nouzové dojetí, ale na dlouhodobé použití..
Jinak ještě k tomu úniku - není to ventilek, ani kolem ráfku, slyšel jsem syčení, ale zatraceně nepatrné a teď ho ani neslyším, jen když byla pneu úplně mokrá po jízdě v rozbředlém sněhu.

Díky za pomoc

 

 

28 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

To zas tak malý únik není a zjevně se najít dá. To by mě mohlo, před každou jízdou pumpovat. Pokud bych měl nějaký závažný důvod si to opravovat sám a chtěl do dojezdit do jara, tak raději použuji toto:

hadex.cz/...

 


2x
Nebylo by jednodušší hodit kolo do sudu s vodou?

To je moc pracné, tuším, že ideálně, kdyby se to opravilo samo dobrým slovem.

cca

Zkusím rozprašovač a jar s vodou. Mám jinak vanu na zahradě, tak možná i to zkusím tedy

 


1x

No, já rozhodně nejsem příznivcem těchto sajrajtu aplikovaných do pneumatiky. Pokud je únik, je nejlepší navštívit pneuservis a vyřešit to pořádně.

Já ty sajrajty používám naopak často a pomohly mi vždy..Jsou od 120kč nahoru..Ale nevím proč pán nechce jet do pneuservisu.. Když tam nechce,tak sajrajty jsou jediná možnost..Leda by si to zul sám,ale to už je asi úplné sci-fi.. Po aplikaci té pěny se musí hned vyrazit a jet pomalu pár kilometrů.. Žádné nevyvážení jsem potom nepozoroval..Ale u všech je napsáno na nouzové dojetí.. Já to měl na dojetí několik let..

Ano, je to na nouzový dojetí. A ano, je to dnes celkem obvyklé řešení nahrazující rezervní kolo. Taky z toho v pneuservisech mají příslušnou radost a nechávají si to matlání patřičně zaplatit.

Takže z tohoto úhlu pohledu mi přijde nejlepší řešení zajet do pneuservisu, kde to hodí do vody a únik najdou a opraví.

cca

@promon Souhlasím, ale takovou prkotinu se mi nechce tahat do pneuservisu a napadlo mě to řešit samo domo
@doutnak Tak super, pokud máte zkušenost, že to nedělá problémy, tak tam asi naliju ten Slime.
Předchozí únik u starých pneu jsem to řešil tím nejlevnějším sprejem na pneu zn. Compass a taky to pomohlo.
Ale chtěl jsem něco šetrnějšího, než ten sprej, hlavně když se tam píše, že je to jen na nouzové dojetí, ale to se píše u všech a beztak z bezpečnostních důvodů, aby se tím výrobce chránil před případnými problémy.

Hlavně ten sprej musíte mít v teple.. Dále pak podle návodu..Gumu to i nafoukne na jízdu,ale pak to chce dohustit na váš tlak..Na aplikaci musí být guma prázdná a když už do ní sprej neleze,tak musíte hadičku povolovat rychle,jinak si oblinkáte prsty..Ale dolů to jde dobře

 


1x
Třeba tam máte hřebík nebo jiný předmět..Dejte si do rozprašovače jarovou vodu a zjistěte odkud jdou bubliny..To by pak mohl pomoci knot..
cca

Ok, to bych mohl ještě zkusit. Aplikace toho knotu asi nebude úplně nejlehčí, ale podle návodu jistě zvládnu.. Jen mě děsí představa, že z mini dírky udělám knotem díru obrovskou Ale chápu..

asd1
Knot je provizorní oprava na dojetí! Trvala je správně gumu dolu a hribek zevnitř. Knot trvale je jen lenost gumu sundat. Vím hned o několika selhanich knotu,šetřit na tom je kokotina. Stejně tak únik řešit zázračnou vodickou. Máš v hlavě nas... vymetyno? Podhustena guma na dalnici = přehřátí a rychlý defekt,dobrý tak někoho zabít...

 


1x

SLIME je dobrý jako prevence - odzkoušeno na synově kole v době kdy jezdil trialy, Mannoll ( a podobné opravné spreje) mám odzkoušené na nouzové dojetí u menších defektů.Dočasná oprava s jednotkou dočasnosti 1 furt

cca

Díky, vidím to na ten Slime

 


1x

Tak toto za nepatrný únik nepovažuji ani náhodou-s takovým bych hned šupajdil do pneusevisu Najdou únik opraví . Moje zkušenost je že únik byl vždy mezi diskem a pneu-u bezdušových. Jinak takový únik mám tak za cca půl roku ne za den!

 

007cz

1x
Uchází nahoře nebo jenom dole....
Nech to opravit, bude to stát pár stokorun a máš klid.

Ještě že "sfučala iba zospodu!"

 

olinl

0x

Ventilek máš kovový nebo gumokovový? I okolo toho ventilku v díře na disku(ráfku) mi utíkal vzduch, vyřešeno novým celým "ventilkem"+vyčištění místa. Pokud položíš disk s pneu na vodorovný povrch a naleješ do ďolíku mezi diskem(ráfkem) a pneumatikou jarovou vodu, tak se v případě úniku vzduchu ukážou bublinky. Taktéž lze tu jarovou vodu stříkat na celý plášt pneu(viz rádce přede mnou).

cca

Vím na 100% že u ventilku to nesyčelo, to šlo odněkud jinud
Jinak kovový, ale nikdy jsem ho nevyndával, tak jestli je gumový v části co není vidět nevím

Jj to s tou jarovou vodou asi tedy příští víkend zkusím

 

riva

0x

Snad najdu místo, kde to utíka a podle toho pak jdu dál. Když mám hluboko do kapsy, tak sám opravím. Když to není ventilek, tak nakonec stejně odtačím patku a defekt zevnitř utěsním "hříbkem" jako v pneuservisu a na očištěný a mázlý ráfek pneu vrátím.

Napínavější než pařit CSko a víc se zahřeju.

 


0x

Nepadlo tu další místo úniku a to je samotný rantl boku ráfku, kde je pneu nazuta. Tam se sajrajty ventilkem do pneu určitě nedostanou, protože odstředivou silou budou tlačeny na běhoun a né na bočnice a hlavně na netěsnící patky ráfku.

Takže zvažte smysl takového počínání.

Neboj,dostanou..To už je vyzkoušený na spoustě gum Samozřejmě, že ten sajrajt má nějaký limity..Velkou netěsnost to samozřejmě nedá..Prostě to zkusí a uvidí.. Třeba ho ten pneuservis nemine...Stejnou účinnost jako ta kejda ve spreji má tužidlo na prádlo s mlíkem.. Už jsem to tu psal.. Mám to x krát vyzkoušený.Musí kolo natočit ventilkem dolů a vyšroubovat ho.. nějakou injekční stříkačkou tam dát velkýho panáka téhle směsi a pak projet,aby se to rozlilo vevnitř.. Tohle jsem dělal už na motorkách na učňáku a zabralo to..Na autech pak taky.. At si zkusí experimentovat, proč nee.. Pneumatiku tím nezničí ani nepoškodí..
20.02.23 01:30

ok

 

bobban

0x
Nepíšeš stáří disků. Už jsem několikrát řešil korozi u několika aut, včetně mé Alfy. Může reznout jak ocel, tak ALU ráfek. ALU ráfek starej 24let,ale i 10let, v místě rantlu pneu. Šlo o origo ALU disky. S tou Alfou zpočátku malý úniky, pak už při každým tankování(cca každý třetí den) bylo třeba foukat.

 

 

cca

Děkuji Vám všem za odpovědi! Minulý víkend jsem tedy sundal pneu, položil ji do vany a zjistil jsem únik až na 5 místech ! Malinkaté bublinky vycházely z místa, kde zmiňoval @gumidek - rantl boku ráfku..

Ke všemu zrada, že to bylo z druhé strany, takže bez sundání kola z auta bych to nezjistil, ani kdybych pneu pořádně poléval vodou.

Nyní už týden tam je ten Slime a jsme bez úniku! Pneu si krásně drží stále 220 kPa

byla tam nečistota nebo byl ráfek zevnitř korodovaný?

riva

Asi se šetřilo montážní pastou.

Nešetřilo se montážní pastou-ta to neutěsnuje, ta je výhradně pro snazří montáž. Pouze při nasazování nové pneu nikdo neočistil dosedací plochu na disku-místo kde dosedá patka pneu. Tot vše .

Jinmak nyní píš že to uětsníl sajrajtem na dočasnou opravu skrze dojetí.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]