Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak ošetřit karosérii na starším autě

Od: jardass odpovědí: 28 změna:
Zdravím, mám staršího Opela astru G, r.v.2000.
Na zadních lemech už mám trošku bublinky a sem tam nějaká povrchová koroze vyčnívá.
Před 5 lety jsem nechával vystříkat podvozek a dutiny.
Chci se poradit jak mám tu karosérii udržovat aby byla chráněna a nerozjížděla se mi koroze.
Děkuju

 

 

28 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

break

1x
Zastavit ji včas a dál konzervovat karoserií...
Nástřik podvozku, co se většinou dělá, je spíš k blití a autu to ublíží.
jardass

A jak / čím tu korozi zastavit a pak jak konzervovat?
break
Záleží na rozsahu koroze. Někde stačí obrousit, provést základ a nový lak, jindy se musí měnit díl.

 


1x

"Trošku bublinky" na povrchu znamená v překladu "je to sežraný jak rakovina". Odstrojit veškeré plasty, flexa, céočko svařování, generálka kastle. Jestli je to auto bráno jako veterán, tak se tato činnost vyplatí. Jestli je to auto na denní potřebu, zavézt do hutě, at se pohoupe na magnetu.

Zrovna ty G Astry jsou hnitím pověstný. První co jde jsou většinou brzdová potrubí, prahy, lemy.

Tohle je skoro na každé. Jestli hnijou i lemy, tak ten podvozek bude jen maskovanen nástřikem a bude daleko v horším stavu. Gček se právě z těchto důvodů hodně lidí zbavuje a sám vídám spousta aut na vrakáčích v poměrně hezkém stavu, dokud se nekouknu na podvozek.

Navíc Gčka mají další koniku, kdy v nadkolí předního blatníku je schovaná ŘJ motoru. Fakt ideální místo

Pro tazatele... nemá cenu dotoho cpát prachy za ošetřování ooroze, ale jezdit, až to klekne.


jardass

Já mám tu ECU umístěnou přímo na boku motoru.
Pod tím blatníkem to vidím až teď poprvé.

 


0x
Jasně.. Má tam pár bublinek a hned s tím do šrotu Jestli byly dělané dutiny,tak to smysl má.. Udělat je znovu a hlavně pořádně.. Auto vydrží o dost déle! Když to dělá lempl nebo vykuk a jen tam zlehka foukne,tak jsou to vyhozené peníze..Otec měl Astru F a po koupi se nechala vystříkat..Po pár letech znovu,ale jinde a tam to ošulili jak se dalo..V podlaze se po létech udělala menší díra a lemy jsem párkrát kytoval a jednou se nechaly vyvařit..Jinak to nehnilo nikde..Pak jsem měl svojí Astru F a taky jsem kolem toho běhal jednou ročně s bruskou a kytem..Potom namíchaný sprej..Vypadala stále k světu a každý mi jí chválil až do posledních dní.. I na likvidaci pak dojela s grácií

Každej rok kytovat korozi musí bejt zábavné

break
Záleží na stavu konkrétního auta a ne na náhodným hodnocení joudy z internetu.

break... aby z toho potom nevyplynulo...

př.: Mám po dědovi Favorita z roku 91, nikdy nejel zimu a děda s ním prakticky nejezdil. Takže mohu odpřísáhnout, že tato auta nikdy nehnila a jsou po stránce koroze velice spolehlivá .

Jasně, třeba se pletu, ale pokud mu kvete lem, tak podvozek bude už nahnilej. To je zkušenost.

break
Pracoval jsem jako karosář, mám na to i pozastavenou živnost, věnuju se tomu jen o víkendech.
Vždycky záleží na konkrétním autě. Tady ty odhadu jsou totálně lichý.
Těch aut, co zaručeně nereznou jsem vyvařoval opravdu mrak.
Pokud jde o Favority a obvzlaste ty předfaceliftem , tak málo kusů je netknuto korozí. Teď vyvařuju kus s 25000 km, kterej na pohled byl zdravej.
A i na takovým v zimě neježděným bych něco našel.

Já se nepřu, ale má to cenu vyvařovat 80% na Fáčku nebo G Astru, aby to vydrželo a nedělalo se to za pár let znovu, když za ty prachy může mít něco lepšího?

A jako karosář určitě víš, že pokud se na neošetřenou korozi foukne na odmaštěnej povrch Bodyčko, tak akorát časem napraskne a bude se pod ním držet slaná voda. odfoukne se to právě na tom nemocném místě napadeném korozí a toto místo bude sát jak houba a zhnije to ještě rychleji.

Nikdy jsem nespoléhal na informaci, že to někdo vystříkal. Pokud se to nevystříká na prvopočátku, tak je to jen maskovací kabát stejně jako plastové nalepovací lemy.

Zastavit včas, znamená kolikrát vyříznout a dát novej lem. Většina lemů nesedí a je z šupáckýho plechu. Pak začnou vesměs reznout ty sváry toho lemu... to je nekonečnej boj a utopený prachy.

Jen to píšu otevřeně, aby si tazatel nemyslel, že G Astra je auto do důchodu a přežije kde co.

break
Rozhodnutí je na každým majiteli jak je to rentabilní.
Způsobů oprav je celá řada. Ani se nedivam na YouTube, z některých videí mi krvácí srdce , když vidím jak se to vyvaří. Pokud se to dělá na hovado, bude hnít. Pokud se u toho uvažuje, tak to smysl má.
K nástřiku jsem se vyjádřil už ve svý odpovědi, že to je k blití. At už aplikace nebo použité materiál...
break
Pokud jde o favo , tak bych do něj řezal a vařil, i kdyby to byla úplně nová kastle, protože je to auto na závody.

Ze Solitaira by to byl hřích, ale už jsem viděl tohodle Formana jako Van Plus a byl hezkej.

 

jardass

Rád bych si tu korozi i tak popravil a pokud chci stříkat dutiny a podvozek, jak se to dělá v domácích podmínkách?
Díky

Stejně jako v servisu. Akorát ležíš na zemi pod autem a nemáš ho na zvedáku či kanále.

jardass

Ono by mě zajímalo jak to udělat pořádně?
Kolik toho nástřiku budu potřebovat, když bych chtěl stříkat i dutiny i podvozek. Kompresor mám 24l. Co k tomu potřebuju dál? Korozi na podvozku co najdu nejprve ošetřit základem a pak stříkat vše?
Nikdy jsem to totiž nedělal.
break
Kdyby to mělo být pořádně za předpokladu dobrýho stavu bez koroze, tak vymyt wapkou, mastnotu odmastit, nechat uschnout, demontovat kryty, oblepit nápravy, trubky, hadičky a nastříkat kvalitní body.
Pokud je řez, tak obrousit popř. vyvařit, epoxidový základ, tmel na spoje a pak nastříkat.
Voskuje se až potom.
Vše za tepla nejlépe kolem 20C
jardass

Takže ještě co se nestříká? Hadičky, trubky, výfuk ani nápravy?
Pokud mám ty bublinky na lemách zadních blatníků, tak vybrousit, pak epoxidový základ a pak barvu? Mám totiž základní barvu hammerite, když po vybroušení tímto natřu a na ní pak barvu, to by bylo dobré?
Děkuji

Hemerite není dobré. Je na jiné bázy. Jak na ňu foukneš autolak, tak jí začneš rozpouštět.

break
Záleží na stupni koroze. Něco jde vybrousit , něco už je na vyřezání.ja opravdu odrezovače nepoužívám. Často je to rezavý i na druhý straně.
Základovou používám epoxidovou. Na to kit, plnič, barvu.
Svary zacínovat , když je potřeba.
Nápravy, hadičky, dekly atd bodynou zastřika jen prase.
A co teda s těma nápravama? Proč nestříkat? Jak se jim tím ublíží?Jestli má nápravy orezlé,tak je má nechat zrzavý? Jako fakt?

 

break
A čím tomu pomůže? Ono je hrozný umění to stříkat všude možně, hlavně na víceprvky a přední nápravu. Jedno, že je tam rez a bordel. A krom toho se pak náramně na tom něco dělá...

break... přesně, to je pak peklo. Všude vrstva napatlanýho bodyčka a v místech koroze kapsy plné vlhka a rez ještě větší, nežli kdyby to nechal a dejchalo by to.

Stříkat na nápravy, ramena, víceprvky je totální nesmysl stejně jako zakropit bodyčkem kat a výfuky.

break
Vždycky jsem miloval výměnu brzdových trubek na takovým veledílu. Hlavně když musí dolů i nádrž a vše je od bodyny. A pak ta směs brzdovky a bodyny.
No , nádhera.
Tak jasně, že je rozdíl stříkat spodek a stříkat na spodek.. Někdo je dobytek a nebo neumětel.. Pokud to neočistí a nemá to suchý,tak je to celý k ničemu.. Já to vždy oškrábal od bahna a rzi.. Vše co se drolí nebo loupe musí pryč..Pak nejlíp vyfoukat kompresorem..A když to bylo zrzavý-ramena,nápravnice,péra atd,tak jsem vzal základovku a pak nějakej přelakovatelnej nástřik na spodky ve sprejích..Body vždy jen přelakovatelný..A vydrželo to pár let..Do různejch skulin a dutin vosk ve spreji..Jinak to pán stejně asi dělat nebude.. Trubky se měněj jednou za život auta a tazatelova Astra G víceprvková není..nebo jo

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]