Nejste přihlášen/a.
Bude to hůř chladit, čím menší je obsah vody v chladící směsi tím horší je odvod a přenos tepla. Je to napsané snad na každém neředěném balení.
Přesně tak. Lidi nečtou obaly. Auto bude hůře chladit (motor se bude více přehřívat a topení bude méně topit.
Čistej glykol tuhne už při ca -10, -15, takže ředěný to má, ca 1,5 : 1 (nemrzka : voda). Glykol má horší přenos tepla než voda = oproti ideálu 1:1 a bodu tuhnutí ca -27 to bude hůř chladit, ale nejspíš pořád dostatečně = katastrofa se s velkou pravděpodobností konat nebude
Pokud je v motoru kapaliny 5 litrů, tak by bylo dobrý ca litr vycucnout a dolít vodou, na bod tuhnutí ca -30 (měřit až po promíchání)
Tak to je originál z výroby, někdo mohl dolívat koncentrátem.. Taky je možná chyba toho měření, kdoví čim to servis měřil
Životnost kapaliny se udává těch 5 let, tak výměnou nic nezkazíš.. Obvykle se kapalina mění když se dělaj rozvody a vodní pumpa s nima..
Jen tak mimo soutěž. Proč by mělo? Ná to vliv jen na to, že náplň máte asi o něco dražší než mít třeba na -25°c a že máte do cca-50°C ,které ani v česku nikdy ani nebyly, klídek. Jen tak mimo , kdysi se nedopatřením stalo, že jsem měl chladicí kapalinu snad jen na -5°C, spíš ještě méně, co si myslíte že se 14 dnů trvajícími mrazy s teplotami -5 - -10°C stalo? NIC. Hadice byly tvrdé a o cca 1,5-2 c, vetší průměr, po oblevě jsem čekalkdy se objeví loužička pod autem.NEOBJEVILA se auo pak ještě dalších několik let jezdilo (než se zahádně ztratilo, ale to je o něčem jiném).
Ale POZOR-koncentrované pak zamrznou i při teplotách od nuly níže! Nevím jestli všechny, alena jedné jsem toto varování četl
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.