Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Motor na benzín+LPG

Od: idk* odpovědí: 6 změna:

Dobrý den. Jsem uplný lajk a zajímalo by mě, co znamená, když je auto na benzín+LPG. Znamená to, že může jezdit na benzín i na LPG? Takže si mohu vybírat, nebo to má nějaké kompromisy?

Viz. tento inzerát: sauto.cz/...

Děkuji za odpovědi.

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Na obě paliva nejde současně jezdit-buďto na benzín nebo na plyn.-Povětšinou se startuje na benzí a pak to automatika po určitém zahřátí motoru přepně na LPG nebo to přepnete sám , něklterá jdou startovat i na plyn. Asi záleží na zástavbě. Jinak na mém jen na benzín a samo přepně na LPG, totoale můžu vypnout tlačítkem a jezdit jen na benzín.Akční rádius díky tomuto mám cca 1300km na jedno natankování obou nádrží do plna. Jinak LPG zástavba jde udělati doneftového auta, i když toto je v česku asi výjímečné a pak bývá spíše zástavba CNG (jde a dává se i dobenzínových aut) .

 


0x
Můžete si vybrat.
Cena za LPG je lepší než za benzín.
Životnost nádrže na LPG je 10 let. Pak se mění. Každý rok se dělá revize. STK je mírně dražší. Do některých garáží je vjezd aut s LPG zakázaný.
U některých motorů je otázna životnost při provozu na LPG.

 

pepa224

0x
S auty na lpg sem jezdil 20let, zkušenosti slušné. Lze jezdit na obě paliva, záleží i na typu motoru. Auto za studena vždy startuje na benzín, po zahrati výparníku cca na 30°C lze přepnout buď manuálně (starší systémy) na lpg nebo automaticky. Na lpg je to určitě uspornejsi ,ale nesmíte jezdit do podzemních garáži, dělat kontroly systému, platnost tesnosti nádrže je 10let,dále menit filtry lpg,kvalita plynu je různá, je dobré vždy vyjet 2-3 nádrže lpg a pak 1 nádrž benzínu, at se nezanesou vstřikovaci prostory. váš Ford je dobrý výběr.
asd1

Zrovna Zmetec je u plynu citlivý na zaklepání a pak podpálení ventilů, nutné přimazávání, častější kontrola ventilvůle (nemá hydroštely ale hrnečky), když se honí za studena (asi) tak rád papá olej.. U LPG se dá čekat že to má nalítáno a ve vzduchu je cítit chcípnutí (začal už papat olej víc jak pár deci na 1kkm - v provozu to nejde poznat, nečoudí jezdí i papá normálně..). A rezne to jak Ford , i ta MK2.

Toto bych koupil jedině po zkušební jízdě aspoň 100 km (idálně dálnice = vyšší otáčky po delší dobu) a ověření že olej opravdu nežere (jinak to zjistit prakticky nejde), žraní oleje se pak dost rychle zvětšuje, generálkovat motor je nesmysl..

Kromě toho rozvody musí dělat někdo kdo tyhle umí, dá se čekat nádrž LPG na konci životnosti atd. atd., prostě velký servis za min. 30k aby to chvíli jezdilo.

No,nevím kolik jsi měl Fordu na plyn,ale podle toho co píšeš tak asi šlo o staré olítané šunky,neznám ventilový ani jiný zásadní problém u plynu a Zetec jsou jedny z nejlepších motorú na přestavbu.A kromě staré Sierry a Focuse před x lety které rezly,ale o nic víc než jiné značky,nevím u Mondea co je to rez,pravdu máš akorát v tom,že Mk 2 měly problém,ale nebylo to pravidlo u každého auta,měl jsem 2,jedno po 240 rezavé a druhé podobný nájezd a v pohodě.Žraní oleje neznám.

 


0x

Mám najeto cca 300tis na lpg,mondeo,soused 350,superb.Právě se mi dělá nový plyn na další mondeo.Nikdy žádný zásadní problém.Počítej s tím,že ti nepatrně klesne výkon a zvýší se spotřeby,cca 1lt na 100.Lepší jsou silnější motory,ale i ten focus pěkně jede na plyn.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]