Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Aky to je typ baterie?

Od: seanx® odpovědí: 9 změna:

Vedeli by ste povedat aky je toto typ baterie?

NISSAN KE241-70E01-EF
(olovena/AGM/gelova/EFB)?

Potrebujem ju dat nabit a nastavit podla toho nabijacku
Automatická impulzná nabíjačka CTEK MXS 5.0

Dakujem


 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

Nechápu co chceš na nabíječce nastavovat.

Jsou to čtyři kontrolky: motorka - auto - nabíjení - udržování.

Takže podle velikosti baterie nastavíš AUTO a AGM.

Baterie na fokách je normální olověná baterie. Druh elektrolytu z fotky napoznám. To bych musel baterii poškodit a podívat se dovnitř. Ale jako náhrady mi vyhledávače nabízejí EFB baterie.

 


1x

@ivanhorseman ... Nemáš pravdu.

EFB baterie má menší kapacitu k vůli lepším deskám olova ze silnějšího materiálů. Takže se jich do boxu nádoby baterky vleze méně. Desky jsou silné a odolné i na vibrace krom opakovaným velkým krátkodobým odběrům proudu.

Baterka je tedy olověná, zaplavená se silnými a kvalitnímy deskami. Proto se hodí jako náhrada za AGM do start stop systémům a nevadí jí tolik ani cyklování v karavanech.

AGM baterie mají elektrolyt vázán do skelného vlákna separátoru. Jinak jsou totéž co EFB nebo obyč olověná baterka.

AGM i EFB jsou uzvařené vzhledem k nízkému úbytku vody při provozu (nabíjení, vybíjení) a mají jen odvětrání.

Nejedná se o auto, ale o baterku!

Na oživení baterky EFB režim AGM nevadí. Zvláště, pokud je studená venku v autě.


doplněno 02.01.23 05:07:

Tazatel:

Pokud pravidelně nedobíjíš a potřebuješ nabít, tak dej režim auta a recond.

Pokud to děláš v garáži, kde je chladno, tak klidně nastav auto,recond,AGM

...

Pokud pravidelně budeš dobíjet, tak stačí pouze režim AUTO


doplněno 02.01.23 05:09:

Baterka na obrázku je obyčejná.

Lze nahradit EFB, která je sice dražší, ale díky konstrukci desek má delší životnost a je odolnější vůči vybití a vibracím v autě.

Stačí jí občas hlídat tím Ctekem a dobíjet, pokud se z autem nejezdí. Klidně udělá i 7 - 8 let.

Podle mne pravdu mám. Baterie typu EFB doporučují výrobci nabíječek nabíjet jako Std baterie. Naopak baterie týpu AGM mají mírně vyšší- 0,3V- nabíjecí napětí.
nabijeckyctek.cz/...

Někdy je místo AGM symbol vločky. Princip je stejný. Ukončovací napětí je vyžší. AGM ho vyžaduje. EFB je to jedno.

 

edudant

0x
Netřeba nic nastavovat. Mám stejnou nabíječku. Sama si nastaví typ baterie i ostatní parametry. Stačí přečíst návod.

 


0x
Nastavil bych "autíčko" tj vyšší nabíjecí proud cca 5 Amp a to je vše. Vaše baterie AGM není a s "recond" bych šetřil.
Jinak ten CTEC mám taky a na to jak je to relativně "primitivní" nabíječka tak prostě dělá to co má. Jen ta hodnota nabíjecího proudu je dost nízká. Pokud chci rychle dobít na autě vybitou baterku tak těch 5 Amp je dost málo.

Ok, dik.

Asi to bude EFB.

Ta sa tiez nastavi na "AUTO" alebo ju mozem nastavit na "AGM"?

Neposkodilo by sa nieco?

Je EFB AGM? NENÍ. Tj pouze "Auto".
Tím EBF si z označeni EB na konci kódu nejsem jistý, ale i kdyby to bylo EBF tak to není AGM která má mírně vyšší nabíjecí napětí.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]