Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nafta nebo benzín

Od: petr332211® odpovědí: 18 změna:
Zdravím Vás, mám dotaz kupuji nový vůz a rozhoduji se mezi octavií 3 generace 1,5 TSI 110kw a 2 TDI 110 kw. Rok 2016. 120 tis najeto. Ceny automobilů stejné.
Jezdím autem do práce cca 3 km (auto v práci potřebuji jako zálohu)3x v týdnu mezi tím v týdnu 3x 80 km ročně cca 10 tis km.
Obě auta mají nezávislé topení které budu v zimě využívat parkuji venku. Někdo říká TDI ne druhý že krátké trasy TDI už nevadí.
Děkuji předem za odpovědi

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vernon

5x
Ale vadí. Na krátké trasy je nafták nesmysl.

A jakej je rozdíl v tomhle případě, když mají obě auto DPFko, i turbo? Odpovím si sám, absolutně žádnej...

ahoj*

Neohreje se to netopi to, nedobije se to

 


5x

rozhodně na plyn

 


4x
Oba motory mají turbo, přímý vstřik a filtr pevných částic. Krátké trasy nejsou dobré ani pro jednu z možností.
Podstatné je, že to nebude jezdit JEN krátké trasy. Berte to, co je vám bližší. Já bych šel asi do nafty.

 

pepik

3x
1.5.tsi je užraná.mám ji jako služ.vůz.jezdím kolem 8-9.litrů.
Podle svého bych volil naftu.
Ale volte podle sebe nakonec v tom budete jezdit vy.

 


3x

Kdybych se rozhodoval já, tak bych se rozhodl pro benzíňáka, nezávisle na tom, jak dlouhé vzdálenosti bych jezdil. V ojetý naftáky nemám důvěru.

 


2x

Nafta na krátké trasy, bez častějšího projetí na trase dlouhé, má problém s filtrem pevných částic. Nedochází k jeho "vypálení" a regeneraci a případná oprava a výměna je pak poměrně drahá.

A moderní přímovstřikový benzíňák s filtrem pevných částic na to stejné netrpí?

 

tj

2x
Za sebe vždycky benzín, a všichni, co si nechali poradit si teď chrochtají. Jedná se i o vnitřní konstrukci motoru, ne jen o to, že tam teče jiné palivo. Dávno není pravda, že benzín žere více (leda byste na to šlapal jako pes). Mám starý vůz Hyundai i30 2014? Teď nevím přesně rok v. z hlavy, v benzínu 1,6. S lehkou nohou jezdím za 5,7, když na ní brutálně šlapu tak za 7,2, 7,6 strop. Nechápu, kde někdo bere spotřebu 9 apod. To jede po dálnici na trojku v omezovači celou cestu 50 km, zapnutou klimatizaci+topení+kávovar a trouba s kuřetem v kufru .
.
S benzínem neřešíte, kolik je venku zrovna stupňů. Benzín voní , nejzásadnější výhoda . Oproti dieselům levnější opravy. Mohu posoudit, událost s motorem přímo v rodině a nesčetně u kamarádů dieseláků. Často částky za opravu o 100% vyšší, než u benzínů. Tedy když už se benzín porouchá. 50% poruchovost oproti dieselům, co se ojetin týče. Tohle jsou mnohaleté zkušenosti a realita. At si kdo chce co chce říká.

1) S benzínem neřešíte, kolik je venku zrovna stupňů.2) Benzín voní , nejzásadnější výhoda . 3)Oproti dieselům levnější opravy.

1) S naftou také neřeším kolik je venku -° . Naopak nafta osobně u několika různých motorů vyzkoumáno že nafta naopak startuje lépe. Asi mám lepší auta a to i přesto,že mají nalítáno mraky kilometrů.

2 ) Dnes již benzín nevoní . Poslední voněl ještě starý super 95 nebo speciál 91, od té doby co se postupně přešlo na bezolovnatou N95 tak smrdí taky-žádná výhoda.

3) Už několikráte jsem se různých osob, tvrdících totéž co vy ptal : V čem jsou opravy dieselů levnější? za posledních cca 20? roků jsem na to od těchto osob odpo NEDOSTAL

Benzín někomu voní, ale je víc jedovatý než nafta. S tou i30 souhlas, nesmrtelné motory i na krátké trasy, hodně úsporné, oproti TSI.

 

007cz

2x
Benzín i nafta mají filtr pevných částic, DPF, GPF. Nafta je nevhodná na krátké trasy,platilo před 20 lety. V tomto případě bych šel do nafty, pojede lépe, menší spotřeba, motor vydrží více jako benzín.
Zrovna v tomto případě je TSI živější než TDI.

 

 

paveldvorak
26.12.22 21:11

2x

Hybrid

 

krtek6

2x

několikrát tu zazněla informace, že 1,5tsi 2016 má DPF filtr...nemá!... TSI motory mají DPF filtry až někdy od 2019 bo kdy...tyhle starší nemají a to je taky jede z hlavních důvodů (mimo jiné) proč jsou tyto motory tak oblíbené a žádané...jsou to téměř bezproblémové a bezúdržbové motory... za předpokladu, že u te 1,5tsi vyřešily ty problémy s těma studenýma startama co byly ze začátku produkce

 


Děkuji všem, vybral jsem naftu a vyhrálo to, že za ní mohu dát na tažné 2 tuny. Budu se snažit naftový motor šetřit na krátké trasy předehřívačem wabesto. Tak, snad to bude dobrá volba, Časem pak napíšu po pár měsících sem zprávu určitě nenechám vlákno mrtvé, určitě pomůže i dalším uživatelům.
ahoj*

Tim leda tak zlikvidujes baterku, po 2 letech bude KO

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]