Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Smíchat 10w40 s 0w30?

Od: doutnak® odpovědí: 20 změna:
Ahoj..Doposud jsem nepotřeboval rady ohledně olejů a nikdy jsem svou volbou motor nezadřel Teď mě zajímá čistě teoreticky,co se stane, když...? Do Renaulta Scenic 2002 1,9dci 74kw jsem nalil 4litry nového oleje odpovídající normy a specifikace atd... Má tam být ale 4,8litru.. A otázka zní,jestli je dobré a co se stane, když do 4litrů 10w 40 doliju 0,8 litru 0w30..specifikace a normy shodné.. Má to smysl? Auto už si olej připapkává a ten 0w30 mi tu zbyl nenačatý..10w40 jsem dal nový z 4litrového kanystru.Znalci mě pochopí.. Mě čistě teoreticky zajímá,zda můžu použít na doplnění do nového 10w 40 ten 0w30 , když normy a specifikace sedí.. Dík za normální odpověď

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Pochybuju, že ty oleje mají specifikaci pro ten motor. Nestane se nic.


Nebudu se hádat, že specifikaci mají..obaly teď u sebe nemám,ale normu určitě.Ten motor už zažil hodně! Ptám se jen ze zajímavosti a teoreticky..Ikdyby se to dříplo,tak mám aspoň důvod koupit další autoSpíš jde o to,abych neznehodnotil ty 4litry tím jedním litrem..Snad mě pochopíte

Prostě mi tu leží nenačatý 0w30 a zajímá mě,jestli mám kupovat litr 10w40 nebo tam chrstnout ten 0w30 na doplnění mezi risky nebo na max..? Auto už je bezcenné,ale i tak mě to jen zajímá..Abych kvůli litru na který mám pochopitelně peníze neudělal číčovinu..Jen názor zkušenějšího mě zajímá, díky

 


0x

Skor by som volil variantu ze by som tam dolial olej z minuleho intervalu. Z 5L bandasky by som sa rozhodne nabal pouzit 2L oleja.

 

patamat

0x

Oleje se dělí na synterické, polosyntetické a minerální - ty by se mezi sebou mísit neměly.

Ale pokud se jedná o stejnou spocifikaci a normu (a ideálně stejnou značku výrobce), tak nejí žádný problém je smísit. Jediné, co se stane, tak původní olej bude malinko řidší (0w30 je řidší než 10w40).

autozive.cz/...

asd1

Dolejvat vyjetej olej, syntetika/ minerál se nesmí mísit... To jsou perly

Použít to jde, jen olej celkově pak bude trochu řidší = může to papat víc než teď. Nejlepší je dolít stejným a tohle použít jinde. Ušetřit stovku za olej s tim že to motor brzy sežere a bude se dolívat novej mi jako úspora nepřijde... Leda místa v regálu kdy ta litrovka 0W zmizne

Je fakt, že u tak starý vrány brát vyjetej olej od někoho co mění po 10kkm, tak tenhle motor může klildně přežít kastli auta

Patamat Tak to je argument jak stehno -argumentovat tím co píší "odborníci" na portálu autozive!

Každý oleje i tzv plně syntetický obsahuje minrální bázi. Dnes již rozdělení na syntetické polosyntetické a minerální je jen marketing. !

patamat

Takže, místo aby jste poradili tazateli, jate si pozveli svá ega a ukázli, jak jste chytří.

Gratuluji.

Ono než napsat takové nesmysly jako vy, je lepší nepsat nic...

asd1

Patamat, Dieselovi onikáš, to se dnes už jen tak nevidí

 


0x

Nevím jestli znalci pochopí, ale spíše ne. Protože normáně myslící osoba když ví, že má náplň oleje 4,8litru tak nekoupí 4l balení, ale koupí 5l balení oleje! Tím spíše, když ví že motor už olej "trochu papká".

Jinak tím že dolijete do 10w40 skoro litr oleje 0w30 zdegradujete oba dva oleje a budete mít velmi pravděpodobně vyšší spotřebu. Jen tak mio běžně jsem to praktikoval-do motoru šlo 3,6l oleje, koupil jsem 5l balení nalil co tam patří , zbytek na případné dolití mezi výměnami, Při další výměně jsemzase koupil 5l balení , starý z otevřeného balení jsem nali do motoru, dolil novým.


Diesel.. Normálně myslící osoba koupí 5litrů, když ví, že má náplň 4,8litru..Asi ano.. Já ten nenačatý olej 4l kanystr původně koupil do auta,kam by stačily ty 4litry.To auto už nemám a k výměně nedošlo.. Tím pádem jsem po něm sáhl při této výměně..A že se tam vejde 4,8 jsem si zjistil až potom,co jsem tam ty 4 litry nalil a zjistil, že jsem na minimu

V tom případě se Ti omlouvám.Ale pro vysvětlení já i do Stošestého kam se lilo jen 3,2l kupoval pětilitrové balení. Tak ale zase já věděl, že ten olej jpatří do celé škály motorů PSA, takže se využil i v dalších. Synovo 106 mezi výměnami téměř nic nesežrala,ale zsase Xantie měla spotřebu od 0,5 do 1,5l mezi výměnami-dle provozu, a stejný olej. takže tak nějak.

Jinak předpokládám že ta 0-30 plní i noormu tohi 10-40 takže jak píšu výše-zdegradují se ale nemělo by to ničemu mimo větší spotřebu uškodit!. A to že ten"řidší" uvolní karbon je asi taky nesmysl -všechny to oleje obsahuji detergenty...


Diesel..V pohodě..To auto jeden čas papalo hodně oleje a pak zázrakem přestalo..Teda něco si to vezme,ale dost to kleslo..A to dávám většinou 10w40.. Jednou jsem dostal kanystr 5w40 od souseda, který pro něj už neměl využití a paradoxně ho to zpapalo míň než té 10w40.. Sám si neumím vysvětlit,jak auto může přestat žrát olej..teda míň.Může to být turbem, které v tu dobu stávkovalo.. Šlo, nešlo, šlo, nešlo..Bez demontáže to samo přestalo zlobit..
asd1

Zázrakem přestalo = nejspíš připečený kruhy, nový olej lepší detergenty a připečení se uvolnilo..

5W40 je oproti 10W40 obecně řidší jen za studena, za tepla jsou stejný = líp to maže za studena.

Spotřeba oleje často závisí na otáčkách, dlouho v točkách = žere víc, typicky dálnice. Měl jsem auto který na couračkách bralo max. deci na 1kkm a na dálnici litr.


Asd1-Asi jo..v tu dobu to jezdilo i po dálnici..Je to střep,ale kastle pozink a výfuk asi nerez..Za 5 let,co to mám ani stopa po rzi..Rok 2002, původ Itálie.Je to krám,ale zatím je mi líto to vyhodit.. Chytá super ..zima i léto..ikdyž stojí měsíc v kuse.Prodávat to nemá smysl..nic bych nedostal a navíc by to koupil nějaký nepřepisovač Vykuk nebo hnědočeši.. Nechám si ho na dožití

 

asd1

Krám by 20 let nepřežil, obzvlášt kdyyž to krosil nějakej Ital

Teď bych dolil 10W40 nebo 5W40 (specifikaci splní prakticky cokoliv), další olej bych dal 5W40 a dobrou zkušenost mám s HX7

Teď na zimu by dolití 0,8L tý 0w30 nemělo vadit, ale určitě to neni ideál.. Do nafty VIF, pokud netankuješ v Rakousku nebo Německu, neni to perla sviním, piksla stačí na dlouho a význam to má.


VIF kupuju už léta a dávám ho tam..Sice to auto pomlouvám,ale chci to mít jakžtakž spolehlivý a VIFu věřím..Cpal jsem ho i do horších aut..I do benzíňáku ho dávám (benzínovej VIF)

 

hjr

0x

Dolil jsem decku vyjetého (z toho stejného auta), no a co. Prostě to svítilo a já přeci nebudu kupovat kvůli deci novou náplň Lepší než riskovat že čerpadlo nenasaje.

Musíš vědět co děláš. Já to za chvíli stejně vyměním ten volej, už se na to chystám rok

Tazatel tím akorát lehce naředí ten volej... na dlouhodobý použití a v limitní zátěži, to ale není.

 

el

0x
Do starého auta bych to neřešil, osobně bych to tam nalil. Taky jsem doléval půl litru jiné specifikace 10w namísto 5w do meho 15-ti letého auta.
Správné to asi není, ale dle mě lepší než s tím jezdit další rok.
Jsou lidi co nějakou výměnu oleje vůbec neřeší a jezdí, po 5 ti letech když se náhodou něco pokazí tak se v servisu zmíní že by bylo asi dobré vyměnit i olej, nebo se mechanik rovnou raději zeptá a kolikrát se nestačí divit co z auta teče a že vůbec ještě jezdí.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]