Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Ztuhlý plynový pedál

Od: andrea* odpovědí: 10 změna:
Ahojky,
dnes ráno jsem chtěla jet z práce, klasicky jsem nastartovala a začala couvat. Auto se kousek hnulo a pak jako kdybych vůbec nešlapala na pedál, ani se nehlo. Rozsvítila se oranžová kontrolka volantu s vykřičníkem a pedál plynu úplně ztuhl. Nevěděla jsem co dělat, tak jsem auto vypla (pedál bych pořád tvrdý a nešel sešlápnout) a po chvíli znovu nastartovala. To už pedál plynu změkl a kontrolka už se neobjevila. Kolega mi řekl, že prý to mohla být vzduchová bublina. Myslíte, že je to možné nebo mám auto raději dát zkontrolovat? Poté už jsem normálně dojela 20km domů bez žádných problémů
Je to škoda Fabia 1.4 MPI, 2001 55kw

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Pedál plynu neumí měknou či tvrdnout. Pedál nikam přes páky nebo bowdeni nikam nevede. Je to jen na podlaze elektronický potenciometr. Pedál nikam nepřenáší pohyb. Jen má na sobě odporové dráhy snímačů a ty odpor klást neumí.


doplněno 18.11.22 13:18:

Volant s vykřičníkem je u Fabie (vůbec koncernu VW), výstup poruch servořízení, které je elektrohydraulické.

Pokud přestane servočerpadlo čerpat hydraulickou kapalinu, tak logicky volant ztuhne.


doplněno 18.11.22 13:19:

doplnění...55kw je BKY 16v

 

spu

0x

Nejspíš si děláte legraci nebo si pletete brzdu s plynem.

andrea*

Tak srandu si opravdu nedělám, normálně jsem couvala s přidáním plynu. A ten pedál plynu opravdu ztuhl/sekl se (?) netuším. Ale nespletla jsem se.

Tak je pod pedálem shrnutý koberec nebo nějaký bordel z podlahy (obal od jídla, petka,atd...).

Váš pedál nemá ani servo. Jen vratná pružina a potenciometry.

Leda, že by jste měla auto po autoškole. A nebo úpravu pro postižené lidi s ručním ovládáním.

Kolik km auto najelo, že je pedál vadný?

andrea*

Tak vám pěkně děkuji za vysvětlení, ale debil nejsem, v autě mám uklizeno a petku pod pedálem opravdu nemám a po autoškole taky nejsem. Zároveň bych ráda připomněla, že mi vyskočil na palubovce oranžový volant s vykřičníkem, takže bordelem nebo kobercem to asi nebylo.

Andreo, prosím tě. Nepíšu ti, že jsi debil.

Píšu, zda li nemáš auto vyřazené po autoškole. Ne, že jsi debil a jsi po autoškole.

Proto se ptám i na km.

Jako servisák jsem měl dva profesionální řidiče náklaďáku a ty přijeli ze závadou, že je auto bez výkonu. Pod pedálem měli zhrnutý kus gumové rohože koberce. A přitom to nebyli debilové, ale sami si řekli, že jsou a všichni jsme se zasmáli.

Nebuď tak vztahovačná. Snažíme se ti pomoci. Co je volant s vykřičníkem jsem ti napsal. Stejně tak, jak funguje ten pedál i s fotkou, že nikam nevede žádné táhlo. Jen dráty elektriky na ovládání povelů z pedálu vedou.

Pokud máš třeba 250tkm, tak je možné, že je pedál na výměnu. proto se ptám na km.

Dále pak je potřebaa zajet na diagnostiku k autoelektrikáři (autotronickovi) a zjistit zapsané závady v řídících jednotkách, co se jim nelíbí a proč rozsvítili kontrolku serva.

ok?

Jinak vadu pedálu plynu rosvědcuje kontrolku hned vedle s nápisem EPC

Fotku pedálu jsem nedal proto, aby jsi poznala podle šlapky, co je brzda, co spojka a co plyn.

Fotku jsem dal proto, protože nad pedálem je krabička a uvnitř ní jsou potenciometry, které regulují odpor a jsou připojeny přes konektor dráty. Tedy přenos informace pohybu pedálu je elektronický a né táhlem mechanický. Tedy se tam nemá co zadrhávat.

Na auto z autoškoly padl dotaz proto, prootže autoškolácký auta mají pedály spřaženy táhly směre ke spolujezdci instruktorovi, který má své pedály a ovládá táhly ty tvoje. Auta z autoškoly mají tohle při vyřazení aut z provozu autoškoly pedály demontované,a le můžou být díky tomu lehce poškozené ty tvoje (zadrhávat se).

Proto mimo jiné padl dotaz na autoškolu, fotka pedálu a dotaz na km.

...

Takže žádný debilní dotaz. Vše z praxe mechanika.

 


0x

Kdyby to bylo Mondeo MKII 2,5l V6 z první edice, tak tam byl klasický mechanický plyn kde lanko bylo otočené na bubnu pomocného elektromotorku a tak když reagoval "protiskluz", tak při sešlápnutí plynu motorek rval pedál (nohu) nahoru... Ale to píšu jen tak pro obzvláštnění, aby všichni nežili v tom, že vše musí mít elektronickou klapku... Starší určitě neeee...

Ale toto určitě nebyl tento případ...

Octavia AKL nebo Felicia mají taky klapku ovládanou ocelovým lankem v bowdenu, ale nikdy nedají zpětnou vazbu, že by motorek klapky pedál rval.

To tedy čumím, že Ford to dělá.

To je staré Mondeo z roku 1997... To bylo u těch 2,5l V6 co měli 2544cm3, ty novější s 2490cm3, ty to již neměly...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]