Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

VIF a olej do dvoutaktu... snáší se?

Od: doutnak® odpovědí: 7 změna:
Ahoj..Je tu nějaký "chemik", který by mi dokázal říct,jestli se snese VIF benzín aditiv s olejem do dvoutaktu? Někde jsem četl, že olej se při delším skladování znehodnotí..resp.Při zimním skladování v nádrži motorky namíchaný benzín prý znehodnocuje vlastnosti oleje v něm namíchaném.A tak mě zajímá,jestli přilitím VIFU do nádrže s tímto "mixem" neudělám ještě větší škody? Zkrátka jestli třeba i ten VIF neznehodnotí nějak olej v "mixu"..Jen ze zajímavosti.Díky za postřehy a rady

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Kdysi dábno (před 44 až do doby před cca 25 roky) jsem normálně nechával v pístu benzín /tehdy speciál mix a byl jen olej M2T/ , a na jaře bez problémů jezdil dál Fakt je ale ten že Pionýr není motorka a benzín byl tehdy asi benzín nevím, Jediný probklém nastal po nějakém čase a to z důvodu, že nádrž nebyla plná koroze vnitřku nádrže díky tomu ucpala palivový kohout.. PS tenkrát snad byl jen Velfobin do benzínu, který měl na sebe vázat vodu.


S vyrezlýma nádržema jsem si taky užil svoje..Ten "lógr" ze rzi umí pěkně pozlobit..Dvoutakt schroupne kde co,ale motorka kterou teď mám točí přes 10tisíc/ot.,tak je to náročnější na "lepší"olej a napadlo mě, jestli se to vůbec snese s VIFem ..

Jak píšu v té době VIF nebyl.Jinak , nezkoumal jsem - co na to říká TL či specifikace VIFu a oleje?

Jinak tehdy jsem si jako puboš myslel neco o pr. když říkali-nejezdíš přes zimu, je třeba mít nádrž plnou benálu. Dnes díky zkušenostem vím, že u kovových nádrží je to třeba.. A ještě-nevímjak větší Jawky a Čízy, ale pincek schroustl cokoliv, já to nezkoušel jen jednou jsem chtě nechtě z důvodu že došel benzín ( byl jsem tehdy za "kamarádkou" a díky tomu najel daleko víc než jsem plánoval-inu ženské-tam a pak ještě tam ... snad to znáš?) dojel natankovat na ředidlo, tuším to bylo S6006.


Ale joo..To zkoušel asi každý,kdo měl doma nějakou motorku nebo aspoň Pincka,ale benzín jaksi nebyl k dispozici.. Každý zkoušel cokoliv hořlavého Dokonce i nějakou voňavku..bylo jí hodně a pak to dokonce vonělo z výfuku.. ikdyž byla nastavená ředidlem A když jsem měl čerstvý ŘP na B,tak benzín vyletěl na 30kč.. Měl jsem Wartase a kupoval jsem stáčený technický benzín za 16kč..Chrastilo to trochu,ale jezdil stále..V jednom městě jsem dokonce viděl ve statku čerpací stanici se stojanem,kde technickej benzín lidi tankovali do 4taktů..lili k tomu ochranu ventilů,ale toho bych se bál..Byl to rok 2000, takže vozový park si každý domyslí

 


1x

A nebylo by lepší použít stabilizátor paliva do sekačky? Jen nápad, vyzkoušené to nemám. e-les.cz/...


Díky.. můžu to zkusit..

 

asd1

1x

Bojíš se zbytečně, naopak VIF pomůže, kromě rozpouštění usazenin z biosr..k funguje i jako stabilizátor paliva a skadovatelnost benzínu prodlužuje. Taky zvyšuje mazivost benzínu = zmenšuje riziko zadírání.

Na zimní skladování buď vyjet so sucha nebo nádrž plnou benzínu bez biosložky (občas má Čepro, nebo některý vysokooktanový benzíny - ne všechny!) a do toho přidat VIF. Mazací schopnost směsi se v současných benzínech dost rychle snižuje, takže na jaře je dobrý přidat novej olej i za cenu že to bude víc čudit. Osobně jsem zastánce "vyjet do sucha" a na jaře novou směs. Fichtla nemám ale u zahradní techniky to funguje.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]