Nejste přihlášen/a.
Jak je to?
Můžou a nebo nemůžou svítit současně.
Měl jsem starší vůz kde to bylo dodělávané a bylo to udělané tak že pokud svítily přední mlhovky nešlo zapnout dálková světla - údajně z důvodu, že v mlze jsou dálková k ničemu. Ale už je to min. 15 let.
Ale nyní u koncernového vozu to jde zapnou současně.
Jak to tedy nyní je - mohou svítit současně?
Nyní jsem četl někde příspěvek, že to někdo chce aby při zapnutých mlhovkách si mohl zapnou dálková a jak to má udělat, ale byl hodně starý ten příspěvek.
Nevím, jak je to dnes, ale svítít dálkovými a zároveň mlhovkami kdysi nebylo možné. Ono to ani nemá moc smysl - Zkoušel jste někdy za mlhy rozsvítit dálkové? Je to jako když narazíte do bílé zdi a v tu ránu nevidíte vůbec nic . A když není mlha, mlhovkami svítit stejně nesmíte.
smysl to má, když jedeš lesní silnicí a svítíš dálkama. Pokud máš H4, tak ti zhasnou tlumená a nevidíš těsně před autem, což ti krásně nahradí mlhy s benefitem svícení i do stran.
H4 není stavěná na "trvalé" svícení obou vláken současně. A světelnou houkačku přidržovat k vůli tomu nebudeš a navíc riskuješ přehřátí a tavení paraboly lampy.
Cože, takže u tlumených H7 svítí současně i dálková H1? Já jsem si myslel, že se také vypnou tlumená.
Slavo, Vy takový znalec předpisů a opět se ptáte?
(3) Řidič nesmí užít dálková světla, je-li vozovka dostatečně a souvisle osvětlena nebo mohlli
by být oslněn řidič protijedoucího vozidla, řidič vozidla jedoucího před ním nebo jiný
účastník provozu na pozemních komunikacích, strojvedoucí vlaku, řidič jiného drážního
vozidla nebo řidič plavidla. Při zastavení vozidla před železničním přejezdem nesmí řidič užít
ani potkávací světla, pokud by jimi mohl oslnit řidiče vozidla v protisměru.
Takže je jasné, že s mlhovkami to není zakázané, ale dříve to bylo.
Milane nevíte do kdy to bylo zakázané.
Protože u koncernového vozidla z roku 2001 lze mít současně rozsvícená dálková i přední mlhovky.
Nepamatiji si to přesně, musel bych hledat, ale velký znalec předpisů, pan genehawkins, by to mohl vědět lépe.
Přesně takto se choval Favorit se starou pojistkovou skříní, kde logiku posloupnosti zapínání světel udávala relátka. Byly to roky 88-92, kdy použili jinou pojistkovou skříň už na moderní nožové pojistky 92-94 a tam už dálková světla šla zapnout i s mlhovkama.
Tenkrát jsem si myslel, že je to závada, ale když se člověk koukne na schémata, tak to tak opravdu bylo navrženo, ale nenapadlo mě, že k vůli zákonu či vyhlášce.
Myslel jsem si, že je to k vůli slabému alternátoru, aby ten velký odběr proudu nebyl takový nápor na altík, když je to vpodstatě zbytečné svítit dálkama a mlhama.
Mlhová světla se musí zapínat samostatným vypínačem, u AUT musí jejich činnost signalizovat kontrolka, u motocyklu kontrolka není povinná...Lze je použít jak s tlumenými tak s dálkovými světly...Na rozdíl od denního svícení...samozřejmě za mlhy sněžení hustého deště tedy za snížene viditelnosti
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.