Nejste přihlášen/a.
Možná mi odpovíte,že budoucnost nikdo nezná ale může to nastat za pár let
četl jsem tento článek
Zatím věčnou baterii nikdo nevymyslel a když za několik let u nich začnou odcházet baterie co bude s těmito vozy.
Nevím kdo když si koupil elektromobil za více než 1 milión bude chtít dát za pár let stattisíce za novou respektive repasovanou baterii.
Mám Nissana Leafa r.v. 2012. Baterie stále bez problému funguje a v zimě se nebojím že bych neodjel. Bohužel s věkem se její kapacita zmenšila a ani když byla nová, tak nebyla moc velká. Byla to prostě první elektrická vozidla. Každopádně protože to auto je perfektně spolehlivé a neřešil jsem na něm vůbec žádnou poruchu, tak plánuji pořízení novější baterie. Leafy se tehdy vyráběly jen s 23kWh a 30kWh bateriemi. Autorizovaný servis vám tak dodá maximálně tyto baterie a to ještě za přemrštěné částky. Proto použiji baterii z havarovaného Leafa 2.gen o kapacitě 40kWh. Cenově mě to vyjde na 200tis. a dojezd budu mít takový jaký to vozidlo nemělo ani když bylo nové. Stará baterie protože je stále funkční, tak se ještě prodá.
Určitě je ale blbost řešit fungl novou baterii z autorizovaného servisu. Však u spalováku pokud máte totálku motoru u starého vozidla, tak také nebudete nakupovat nový motor od výrobce vašeho vozu.
A kto vam to premontuje a presvedci riadiacu jednotku, aby spolupracovala s bateriou, ktoru poznat nemoze, lebo je novsia ako ta jednotka?
To nie je ako vymenit spalovaci motor za druhy kus z buraneho auta, kde je to o povoleni nejakych skrutiek. Toto je komplexny elektricky problem.
Máte pravdu. Není to jen o výměně baterie. Ještě se tam dodává CAN bridge. Prostě laicky řečeno obvod, který překládá komunikaci mezi vozidlem a novým typem baterie. Ten je už ale finančně poměrně malá položka.
Při ročním nájezdu 150000 km to je 10 let.
Pokud někdo najede ročně 50 000 km - tak je to 30 let a to bych chtěl vidět která baterie tak dlouho vydrží.
A při nájezdu 10 000 km ročně léta ani snad nemá cenu uvádět.
Ano, je tady jeden, co tvrdí, že autofórum nikdo nečte
Nicméně sám se pasoval na předního odborníka na baterie - ovšem mele absolutní nesmysly (možná jde o zbožná přání) ježe fyzika a chemie jsou exaktní věda a na demagogii neberou ohled.
A zrovna tenhle článek má spoustu pravdy. To ví každý, kdo se v životě zabýval akumulátory, každý z nich má limitovanou životnost, omezený počet cyklů, který vydrží a ten počet se ještě snižuje třeba rychlonabíjením a pod.
elektromobily nejsou budoucnost a přestanou se vyrábět, jejich výroba exploatuje přírodu stejně nebo víc nž výroba aut se spalovacím motorem
No ono se stejně dřív či později přejde na jiné energie v autech než je nafta či benál (+LPG a CNG) .Jestli to bude opravdu elektro nebo cokoliv jiného nikdo neví. jedno je ale jasné DNEŠNÍ elektro auta sice něco umí ale už vůbec nespasí svět= nejsou ekologická jak se tvrdí, spíše zatím opačně. Třeba za pár desetiletí se nalezne technologie výroby el energie, přímo ze zeminy atd...
Hodně záleží od počtu cyklů a způsobu nabíjení. Malá baterka a rychlonabíjení může s životností celkem zamávat.
A rozbít se může i baterka, nic není dokonalé. Blbé je, když je to až po záruce.
Normální auto má životnost 15-20 let, kolik baterek tohle vydrží? A jak moc ekologický je vyrobit dvě dvoutunový monstra místo jednoho tunovýho? Elektrika taky neroste na stromech..
Chcíplá baterka je prakticky totálka auta.. A chcíplá bude jakmile to nebude schopný jezdit kolem komína, tj dojet do práce a z práce. Delší cesty i tak už musíš řešit jinak.. A jakmile bude elektromobilů hodně tak to nebude kde cestou nabíjet. Stačí se podívat na výtoč u pumpy a převést to množství na nabíjení
Opět bych dodal otázku jak se bude řešit zdanění elektroaut. I oni budou chtít nové ,čisté silnice uklizený sníh atd.Auta se spalovacím motorem platí daň z paliv cca 17kč z litru.
asd1: omyl. Elektronika v dnes vyráběných vozidlech má projektovanou životnost na 8 let. Potom se děj vůle boží.
Bohužel když takhle smýšlí výrobci, tak potom baterie opravdu přežije vozidlo. Za mne je to ale smutné
Prosím pana Štíra, aby technicky vysvětlil, jak je možné, že baterie v autě jsou o tolik lepší, než baterie v mobilu, která za pár let má VELMI znatelný pokles kapacity, což známe všichni. Oboje se nabíjí třeba i denně. Prosím žádné názory, žádné dojmy jako doposud. Tvrdá technická data, odlazy na odborné články, studie apod. V opačné případě by pan Štír byl jen další popleta, co je jich na světě až moc. Děkuji.
Jojo . Pánové to řekli natvrdo . Bez dotací pro firmy to nepujde . Ostatní spotřebitelé se nepočítaj , to není privilegovaná skupina .
Přitom firmy mají obrovskou výhodu v odpočtech
Stir . Za opicema? není to naopak? Vždyt to je další regulace , další omezení trhu , tedy výběru a konkurence . Logicky tedy i zdražení . Mě stále fascinují lidé co tvrdí , že nejlepší jsou drahá řešení (luxusní zboží) . Následují dotace , aby trh mohl fungovat . Jenže u nás se nedávají dotace pro chudé , protože nejsme koncová spotřební společnost , ale dotace pro bohaté což je opak . Je to velice asociální .
jendad Bohužel opravdu za opicema. Místní automobilky se stále více zaměřují na prémiové modely a ignorují masový trh, což povede jen k tomu že dávají šanci Asijské konkurenci které toho využije. Děje se to již nyní a na Evropský trh vstupují Čínské značky, jako MG, Nio, BYD. Navíc zatímco v číně produkce elektromobilů stále roste (18%), tak v Evropě se o 4% snížila. Takovýto stav povede jen k úpadku Evropských automobilek a propouštění. Nebo také k masivním podporám do automobilek ze stran států aby se udržely o chvíli déle v chodu.
Když jsem asi před 14 dny viděl Teslu X vedle sebe na semaforech, tak to vypadalo, jako když je to "auto" po bouračce.
Za tohle může dát peníze snad jen šílenec...(v tomto případě to nesouvisí s bateriemi samozřejmě).
To slícování dílů bylo tak šílené, že si toho všiml i můj syn a málem mu spadla brada..., jen se mne zeptal "viděl jsi to?"
Jo tohle je problém a zatím nemá rozumné řešení. Možná v budoucnu se najdou firmy, které budou baterky repasovat nebo vyrábět lepší a levnější náhrady, jako to třeba dneska dělá avacom pro notebooky a další přístroje (svého času bývali lepší jak originál (kromě toho, že byly levnější), slyšel jsem zvěsti, že se pohoršili, ale osobní zkušenost nemám (beru to zatím jako pomluvu), poslední baterku jsem u nich kupoval před více lety, stále jde).
Problém je že ta baterka v autě obsahuje nějakou tisícovku článků, každý článek stojí pár stovek, takže celá baterka stojí pár set tisíc. Kdysi mi (a nejen mě) někdo ukazoval, jakou si dal udělat baterii pro své samo domo elektrokolo, vyšla ho na 50 tisíc (nějaký tisíc za zakázkovou tašku do rámu byly drobné) a to byla z pohledu elektromobilu celkem malá baterka (s výkonem cca koně (tehdy bylo povolených 1000W dneska je to jen 250) na několik hodin, auto má víc jak jednoho koně). Bude muset cena baterek klesnout na takovou cenu, kterou trh bude ochotný akceptovat, jinak budou lidi uměle udržovat při životě veterány a dopadneme jako na Kubě (tamní vozový park pochází z padesátých let z dob před embargem).
Jinak využití těch starých se poměrně intenzivně řeší. Jezdím občas na energetické konference a příspěvky na téma bateriových úložišt z vysloužilých baterek jsou poměrně běžné (něco takového snad provozuje i ČEZ a jiní, čili nejsou to jen úvahy na akademické púdě) a to jsme teprve na začátku elektromobilizace. Teď ještě vyřešit vytváření nových. A potom likvidaci těch starých, co jsou už opravdu nepoužitelné.
Jenže to není o tom, že EV je dobrá volba. Pro určité použití je skutečně takový pohon velmi vhodný. Problém je, že se poslední dobou přemnožili blbci, kteří žijí v tom, že EV jsou schopny nahradit veškeré spalováky - třeba i v kamionech. Problém je o to horší, že tito blbci z pozic svých funkcí diktují ostatním v čem mají jezdit.
Video je totiž naprosto jasný tendenční blábol. At chcete nebo nechcete, fyzika a chemie platí všude a bez ohledu na zbožná přání.
Takže až někdy uvidíte skutečně baterii skutečného elektromobilu v rozborce, zjistíte, že uvnitř jsou naprosto normální 18650 články, stejně jako třeba v notasu, čelovce, nebo v čemkoliv jiném. Jen je jich tam ,,poněkud´´ více. Ono mě to taky dost zajímá a mám známého, který Tesly a jiné EV servisuje vč oprav pro výrobce ,,neopravitelných´´ baterií.
viz třeba
Takže řečičky v jakémsi videu beru s úsměvem. Celé to zavání marketingovými pindy typu ,, silanizující Silan´´ a nejbělejší bělost Prostě - chová se to úplně stejně jako ta baterka notasu - někomu vydrží pár let, někomu ne.
Ale fajn, proč ne, když tomu někdo fandí, věří tomu a využije takový pohonný systém, proč ne. Klidně at si to koupí a jezdí v tom. Úplně nejvíc se směju takovým těm plkům typu ,,neuvěřittelná akcelerace EV´´ a,, na semaforech za sebou nechá všechny´´. Věřím, že nechá - zejména proto, že většina řidičů, sebe z toho nevyjímaje, nevnímá silnici jako závodní dráhu pro dragstery a zrychlení auta mě zajímá jen potud, aby mi to dovolilo předjet bezpečně třeba kamion, rozhodně s nikým nezávodím - potřebuji se prostě dostat bezpečně a spolehlivě z bodu A do bodu B.
Ale chápu, že leckteří majitelé EV jsou trochu jiní...
Tak zrovna o víkendu jsem viděl rozhozenou baterku z dvouleté Tesly. Pokud si myslíte, že v ní bylo něco jiného, skočil jste na lep reklamním kecům.
BTW - jistě uhádnete, proč má někdo potřebu rozebírat dvouletou bateri, přičemž ta Tesla nebyla havarovaná (i když vzhled a slícování dílů karoserie vypadaly jakou u jiného auta po totálce opravené nezručným garážníkem.
Já jen, že jeden tady tvrdil, že po osmi letech provozování je baterie ještě naprosto v kondici, že?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.