Nejste přihlášen/a.
Dobrý den. Manželku nedávno někdo ze zadu naboural, když zastavila před přechodem. Máme Ford Focus 2 z roku 2005 Jsou zničené páté dveře, zadní nárazník a podlaha kufru. Když se na to přijel podívat technik pojištovny, tak vypočítal škodu na 180 000kč a je to prý totálka. . Auto mělo hodnotu před nehodou max 50 000kč. Takže mi řekl, že dostaneme od pojištovny jen rozdíl v ceně auta před nehodou a po nehodě,což může být klidně jen 15 000 až 25 000kč. Auto je v současnosti plně pojízdné, jen neotevřu kufr. Kolega z práce mi říkal, že by náhrada škody mohla bý určena cenou opravy až do výše ceny auta před nehodou, což by mohlo být až těch 50 000. Jak to teda funguje? Snažil se mě technik oškubat, nebo kolega kecá? Nejedná se o naše havarijní pojištění, ale o povinné ručení viníka nehody. Díky za odpovědi.
Oprava je neekonomická, za 50 tisíc se to opravit nedá.
Dostanete tedy rozdíl mezi cenou vozu před nehodou a zbytkovou hodnotou. Pokud cenu zbytku určí od stolu, bude to nejvíc 10 tisíc, myslím. Zbytek dostanete. Pokud určí zbytkovou cenu aukcí, bude se to odvíjet od toho, za kolik se to vydraží. Vydraží li se to za 20, vy dostanete rozdíl mezi obecnou cenou (před nehodou) a cenou vydraženou a bude jen na vás, jestli to za cenu vydraženou prodáte (a získáte tak celou obecnou cenu) a nebo si to necháte.
Vaše šance je uhádat vyšší obecnou cenu, nenechte se odbýt.
Holt výdělečná záležitost to není, ale víceméně vám pojištovna to auto zaplatí.
jestli to za cenu vydraženou prodáte (a získáte tak celou obecnou cenu) a nebo si to necháte.
Jak to myslíš že se rozhodne? Přece pokud to jde do aukce, tak mám povinnost to za tu cenu prodat a vydražitel koupit nebo ne?
nebo je to nějaký typ nezávazných aukcí?
Aukce je závazná pro případného kupce (většinou 14 dní), ale nemůže být závazná pro majitele, protože je jeho věc, co se svým vozem udělá, pojištovna ho nemůže do prodeje nutit. Ale dražitel o tom ví a pojištovna se tak transparentní metodou dozví cenu zbytku. Co si s vrakem pak majitel udělá je jeho věc, pojištovna mu zprostředkuje kontakt na zájemce, jestli ho využije, je jen na něm.
Takže dopadlo to takto. Od pojiš´tovny jsme dostali 23 500 kč. Hodnotu auta před nehodou stanovili na 36 000 a po nehodě na 12 500kč. Oprava by mohla stát cca 20 až 25 tisíc...je v tom výměna pátých dveří, zadního nárazníku a prý je nějak hnuté jedno zadní kolo..tak váhám jestli do toho jít.
Já bych nejel nějakou firmu, co se tím živí, a řekli, dej mi to auto do pořádku nebo mi sežeň jiný,
ta by se už mohl postarat, abych já nemusel nic řešit a ona dostala peníze z pojištovny na svůj zisk
A pojištovně bych ještě řekl, že to auto používám k podnikání, třeba k pronájmum, a uplatňující paušál (který auto nemusím mít v obchodním majetku, přesto mě živí)... A že budu žádat Poj. o proplacení auto půjčovny nebo pujč. auta od známého...
Co vy na to? Když domě viník nabourala, tak přece musí uhradit všechny náklady a ne já abych běhal a scháněl. Je to tak 10 let zpátky, co podobných firem, co řešili tyto věci, bylo plno, ale nevím, jak to dopadlo?
Zadní kolo tolik?
Co na tom je? Sežene nápravu z vrakáča a trošku to posvařuje?
já nevím nakolik to je složitá náprava na tom fokusu2
No nápravu za ty prachy vymění, teda pokud ji narve k tomu ohnutému kufru. No a na nějaké přelakování se může zapomenout úplně na vzhledu přece nezáleží
Byl jsem shánět díly ( dveře a nárazník) na vrakáči a přímo u nás je měli..stojí jim tam stejnej Fokus jako mám já, jen v jiné barvě. Prodali by je obě za cca 3000 kč...dal jsem se s majitelem do řeči a oni by to i opravili..bohužel cena opravy narostla díky hnutému kolu. My auto moc nepoužíváme..najedeme tak cca 3 až 4 000 km ročně, garáž nemáme, tak nějakou krásu auta neřeším a proto i uvažuji o opravě...
je dobře, že alespoň jeden z diskutujících absolvoval pečlivou prohlídku tohoto autovraku
Můžeš odhad pojištovny napadnout (nechat udělat znalecký posudek který přesně určí hodnotu tvého vozidla před nehodou), pojízdnej neshnilej FF MK2 má dnes hodnotu určitě vyšší než než 40k - když koukneš na bazary tak spíš kolem 60k a i to můžou být šroty před smrtí, výborný stav stav může mít hodnotu klidně 100k... Pojištovna najde inzerát na nejlevnější šrot a hodí to na tvoje auto.
Hnutý kolo = náprava z vrakáče, zrepasovat si jí (nový ramena se silentama), celkem tak za 5k. Možná ohlý jen nějaký rameno = zrepasovat tu svojí.
Problém je ta podlaha kufru, nejdřív se ohejbá zadní čelo a podlaha až po něm, takže rana dost velká, vytahnout to jde ale musí se to umět a to nebude úplně za levno.. Bez pořádnýho srovnání bych do toho nešel (to bude ta oprava za 25k a počítej že tuhle cenu naslibuje a pak z tebe vytáhne nejmíň o desítku víc protože vyskočily skrytý věci
Myslim že je i judikát že pokud trváš na opravě, tak cena opravy může (snad o třetinu?) převýšit hodnotu vozu před nehodou a pojištovna to musí zatáhnout, ovšem to je na právníka sám to z nich asi nemáš moc šancí dostat..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.