Nejste přihlášen/a.
Na jednom dlouhodobě dělám. Rozhodně použiju chladící kapalinu, protože předchozí mjaitel lil jen vodu a uvnitř je všude rez a některé mrazové zátky začínají být prorezlé a KO.
Budu dávat G13
Máš díru na ohřívátko? Nemusí v mrazech nastartovat. Proto se to řešilo vylitím a nalitím horkou vodou v chladící soustavě, aby se motor ohřál.
Otázkou je proč zrazují?
Cenově se to neoplatí? Bojíš se o rozežrání? Při rozlití je jedovatá?
Rozežíral tak maximálně Fridex Stabil. Ten už se x let nepoužívá. Stačí použít moderní kapalinu, která nepracuje na pricipu zasírání filmem ze vnitř jako třeba G48 a je vhodná pro litinové motory jako třeba G12, G13. Cokoliv dalšího z benefitů kapalin Zetor nevyužije a na G13 je tuším životnost jako u G12 6 let, aby plnila ihybitory koroze a chránila před rezivěním vložek válců a bloku, hlavy,atd...
Cenově, že je drahá? No měnit mrazovky a dávat nová těsnění pod hlavy je dražší a zbytečné.
S novým chladičem a hadicema vpořádku není důvod, aby unikala.
...
Takže se ptej, proč tě zrazují. Motor je hodně podobnej motoru Škoda Liaz a nezmám nikoho, kdo by tam lil čistou vodu do Liazu nebo Karosy z veteránistů.
...
Jestli to nejsou lidi co mají stejný kecy, že ten motor nejde nahodit s 65Ah baterkou, když tam jsou 2x90Ah nebo 100Ah...
Normálně to jde
Navíc v létě kapalinou oddálíš bod varu ze 100C na třeba 110C. Další oddálení varu udělá přetlakové víčko.
Nevyhoda je snad horší přenos tepla, ale to by jsi ji musel namíchat na -40C a jiné nesmysly.
Stačí -15 až -20 a nepoznáš, že by to hůř chladilo. Navíc na zetoru je velkej průtok vody a velkejma hadicema z motoru a hned do motoru, takže né jak u osobáku.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.