Nejste přihlášen/a.
Nemáte někdo zkušenost se solárním panelem (záměrně neříkám nabíječkou) do auta na udržování napětí běžné 12V autobaterie? Jezdím s autem poměrně málo a když si to neuvědomím tak se mi už párkrát stalo, že jsem baterku vybil do stavu, že se motor ani startérem neotočil ani žádná kontrolka se nerozsvítila. Doteď jsem tedy vždy odpojoval mínus na baterce (je přístupnější než plusový kontakt), ale občas se stane a zapomenu.
Na netu jsem našel nějaké solární panely kdy sice v popisu píšou 12V/20W(30W), ale jinak je v popisu maximální výstupní napětí 18V a proud 1,11A(1,67A). A dál je v popisu, že pro autobaterie nad 20Ah/30Ah lze připojit přímo a trvale bez rizika jejího poškození. Jediná stabilizující věc tam je krabička pro USB. Rozměry panelů jsou buď: 435×200×2mm nebo 420 × 370 × 2mm. Prostě mít to za čelním sklem jako takovou zálohu kdy se mi nesmaže pamět autorádia a nějak by to udržovalo napětí autobaterie.
Co myslíte? Cenově to je 840/990kč ano viděl jsem i o dost dražší a asi i vymakanější, ale to už se mi nelíbí. Stejně tak jsem viděl i panýlky za zhruba pětistovku, ale to už bude úplný prd co z toho půjde.
Na parkovišti něco takového jsem viděl za sklem jednoho auta, ale majitele neznám abych se poptal.
Ty malý solární panely za okno jsou k ničemu, někde se to i řešilo.
Než léčit příčinu není lepší tu příčinu odstranit? S veteránem vyjíždím párkrát do roka a přesto jsem akumulátor nikdy neměl na nabíječce...
Co znamená jezdím málo, 10km za měsíc? (I tak by správně fungující elektrická soustava měla stíhat akumulátor v pořádku dobíjet)
1. Nastartovat auto, zapnout světla, topení a na akumulátoru měřit napětí (správné 14-14,7V)
2. Odpojit jeden pól od akumulátoru a připojit ampérmetr - Pokud je to novější auto, tak počkat cca 30 minut než se povypínají všechny jednotky. Odběr má být potom správně do 20mA.
3. Ještě jde o to, jak akumulátor je starý a jestli už nejsou nějaké desky zkratované a vybíjí se sám (to se ověří tím odebíraným proudem do auta)
Málo jako mezi 200-300km měsíčně a to je po městě takže časté starty. Co jsem měřil tak to dobíjelo v rámci normy takže tam problém nebude. Stačí takhle fungovat dva, maximálně tři měsíce a auto už nenastartuje. Navíc co jsem měl i v minulosti jiná auta a případně i s novou autobaterií tak se mi to chovalo stejně. Prostě dva, tři měsíce a nenastartuju. Krátké jízdy s častými starty jsou smrt
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.