Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda favorit jako první auto v dnešní době

Od: matejnovak odpovědí: 33 změna:
Zdravím, můj syn dokončil řidičák a je úplný blázen do Škoda Favorit. Chce to jako první auto. Vhodné v dnešní době? Na in. Je na prodej v nádherném stavu za 100 000. Bud stím jezdit Po praze do školy a občas uděla výlet po D1 z rodinných důvodu. Díky
Matěj

 

 

33 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

kmet

5x

Jsem si jisty, že je to trollovská otázka, vykazuje to několik znaku. Takže ulehčeme práci ostatním, co mnohdy chytnou na první našlápnutí a budou psát jak by v tom své dítě jezdit nenechali, pojízdná rakev, sto litrů za fáčko to jako fakt a tak podobně. Takže, největší slabina je bezpečnost, v podstatě běžná nehoda ve městě může být fatální. Absence abs je velké mínus. Favorit je velmi nesnadné dokonale vyvařit, obával bych se, že to bude v dutinách rezvy.

 


2x

U Favorita je brutálně velký problém v dnešní době s náhradními díly. Proto jsem i já s ním zkončil, protože karosáři nejsou schopni dělat kvalitně a flikuje 99% z nich. Další problém jsou karosářské díly z turecka, polska a jiných prdelákovů, kde nelícují díly a origo nezrezlé díly na vrakáčích moc nejsou, protože Favoriti už na vrakáčích nejsou a když, tak jednou za rok 2 kusy. Spíš je tam v dnešní době mraky Felicií a Fábií.

Co se týče kvalitních uloženkových dílů, tak se stím slušně kšeftuje. Zvláště s karburátory v top stavu, a zapalováním.

Rozhodně nedoporučuji. Je to velmi drahý koníček pro veteránisty. Né pro mladého cucáka co to někde rozstřelí a pak bude různě flikovat, aby to jezdilo ála starline a vika díly.

To at se na to raději vyprdne. To je nápad jako by chtěl po praze jezdit škodou 1000MB.

Ta doba Favoritů, kdy šlo vše sehnat a díly i origo v e výprodejích byla za mě v roce 2008-2013, pak to začalo mizet a byly jen druhovýrobní díly pofidérní kvality. Vraky zkončili na vrakáčích tak v roce 2018, chodím tam co cca měsíc.

...

Raději, a se zamiluje do Fabií. Ty začínají přebírat tento post, ale mají stále drahé díly.

Felicie taky nemají cenu, protože přebraly spousty dílů s Favorita a díky tomu na Favorita bylo takovou dobu po ukončení výroby možno sehnat origo brzdy, motorové díly, čelní skla, atd...

Dnes je na Felicie nemožné sehnat třeba repasní sadu od Lucas nebo TRW na brzdové třmeny a druhovýroba Frenkit, VIKA je strašná hrůza, kdy repas děláš za 5 let znovu.

To nechceš...

Ale řídit by se naučil a kecy o pojízdné rakvi je obecný blábol. No pokud nebude mít soudnost a respekt, tak to pro něj pojízdná rakev bude. Proto by se naučil jezdit a předvídat, protože omyl by mu nebyl odpuštěn a zkončil by smrtí nebo na vozejku.

 

lubosnovak

1x

Já jsem se na něm učil, máme ho doma od nova, jezdím s tím denně do práce, proč ne. Ano, originální náhradní díly začínají být problém, ale spotřební materiál- výfuky, trubičky, hadičky, brzdy, tlumiče, pneumatiky apod. se stále dají snadno sehnat. Horší je to s posilovačem brzd, karburátorem, díly interiéru, palivovým čerpadlem apod...

Ano, taky jsem blázen do Favorita.

palivové trubky už asi 7 let neseženeš ani na Feldu. Dělají plastovou náhradu v metráži.

Zadní bubny na model 92 a starší typy taky neseženeš asi nic lepšího než VIKA. ATE nebo TRW smůla. Jen na modely 93 a ty už taky končí. Třeba já jsem kupoval poslední sadu ATE bubnů s ložiskem komplet za 3000kč někdy v roce 2019

lubosnovak
No já jsem sehnal palivové trubky v autokelly před rokem, možná tam byly zapomenuté.

 

nox®

1x

Favorit byl moje první auto a miloval jsem ho. Za sto tisíc bych si koupil nějakého krasavce do sbírky na občasné výlety, ne daily.

 


0x
No Fafounem za 100 litrú bych ho jezdit hned nenechal koupil bych mu feldu za 15 a až se ukaže že umi jezdit a to v letě v zimě za každyho počasí pak bych uvažoval o předraženým fafounovi

Takovej Solitaire z 1994 by předraženej nebyl, pokud by byl původní bez koroze nejetej v zimě. To je normální cena za youngtimera

Kurva to už sme tak starý?

(32) rovnou do truhly

51 asi si začnu mazat prsa hlinou abych si zvyk

Ale ta doba, kdy by ti ho dali i zadarmo nebo za basu piv byla supr.


Ja ho mel kdysy za 20 litru injekce 94ka kratkej na tachu 27 tisic sranda byla že byl na papirech karbecovy 91ky bylo to 2 auto v rodine mel sem ho 6 let

Já 9,5 rok 91 a pak jsem překopal interier, elektriku a injekci na původní motor. Byla to supr skládačka a ten pocit, že jsi měl každý šroubek v ruce a stavěl jsi to defacto od základu.

Dneska se pouštím maximálně do dodělání tempomatu, MFA a klimy.

Už bych neměl ten elán před každou technickou měnit třeba AZF s BKY a zpět .

petrovic

@gumidek zdar, uz po nekolikate na Tebe narazim v diskuzi ohledne kvality ruznych dilu. Vika, starline, to neresme. Ale zarazi me ten frenkit. Pred pul rokem jsem delal kompletni repas na nejakych neseriovych brutalnich brzdicich. Nevim co to bylo, borec to chtel repasnout. Takze klasika, opiskovat korundem, jine veci zase balotinou. Cisteni atd. Pulka byla z frezovaneho hliniku, to slo na tvrdy elox. Druha pulka seda litina, to slo do dvouslozky barevne. Byly v tom nejake specialni pistky. Celkem velke ale uplne ultralehke. Mely na sobe ale nejakou PVD upravu. Samozrejme byly po smrti. A jedine co jsem v te povrchove uprave sehnal, byly ty od frenkitu. I s gumickou tesnici. Vsichni ostatni meli obyc ocelove, chromovane a to nee. Ty frenkit byly na gram stejne tezke a obecne byly totozne s originalem. Borec to nekde drti po okruhu a rikal, ze brzdy jsou TOPovka. Tak ted nevim no...

Ahoj, mě na Marbelle kamaráda ty Frenkity odešli. Už při montáži na manžetkách pístku byl nedokončený otřep gumy po ostřižení. Prostě lajdáctví. Po pár letech v harmonice manžetky jakoby steřeli a praskly.

petrovic

No, ja od frenkitu pouzil ten pistek a gumicku. Ta gumicka je stale v brzdovce. Treba nabobtna a pistek se nebude vracet. Uvidime. Jinak jine dily jsem sehnal od ATE, nastesti. Ale prijel borec a mel ode me komplet ATE brzdy. Jenze pan, starsi rocnik velmi aktivni, po asi 2 letech chtel autu doprat. A tak pod manzety cepu natlacil nejakou vazelinu a ty manzety prakticky zmizly ze sveta. I tak se da...

Já tam cpu od ATE tu plastilube v tubičce s víčkem jak zubní pasta. Je to taková jemná žlutá vazelína bez hrudek a dobře teče, ale odolná teplotám brzd.

Omáznu s ní i tu část pístku (tenký film, né naplnit), která je mezi gumičkou těsnění a manžetou vepředu. Tedy tu volnou plochu. Když tam lidi nacpou brzdovku, tak je tam vzduch a brzdovka a časem to vyrezne a zatlačením pístku nadoraz se gumička hřébne a už nechodí pístek volně nebo třmen začne téct.

A nechápu i na youtubech, že někdo do plovoucích třmenů pere měděnou...ale to je jiný příběh. Asi jako grafitka do homokloubů... taky špatně. patří tam MOS2 přímo pro klouby.

petrovic

Jj, taky pouzivam plastilube od ATE. Ale pan to chtel namazat po 2 letech... jakoze delal udrzbu. No, vytunil to

To je super, že aspoň dal desky správně a jen to vytunil. Tenhle to totálně zatunil 1:15

Takovejch "customer states"je plnej youtube Na oddych dobrý.


petrovic
16.09.22 15:50

 

tomaso

0x
Jestli ho plánuje i jako poslední auto,tak je to skvělá volba...

 


0x
Tak pokud si syn přeje jako první auto Fáčko,tak asi nemá v plánu jezdit jako závodník a bude to klidnější typ řidiče.Já měl jako první auto zachovalého Fiata 850 a to v roce 2000! Takže jsem byl taky za exota Ale po Praze jsem s tím jel jen jednou..Po dálnici vůbec.Je zvláštní, že mě nikdo nevytruboval a v té Praze mě dokonce ochotně pouštěli na křižovatkách a měli i trpělivost, když mi to na jedné rušné ulici zdechlo a nešlo natočit NIKDO netroubil.Každý na to čuměl a vesměs chválil.Nevím jak dneska,ale když vyjedu občas Favoritem pickupem,tak už taky lidi celkem čumí..A to už jsem ho chtěl několikrát vyhodit.. až je z toho youngtimer

Tak pokud máš bílou origo boudu a né v laku s autem a černé nárazníky a né tuzing v laku ála Fabia, pak je to paráda! Kamarád měl favorita a soused mu to vše zalil do laku včetně lišt, klik, zrcátek a nárazníků. To byl humus.

Bouda bílá je,ale už by snesla novou bílou.. Vesměs jezdím bez boudy..Je naprd to skladování, když chceš jet bez ní.Narazník je v laku jen zadní

 

kolemjdouci

0x
Určitě. Ale jedině v metle, na hlínách ,se samolepkou na boku a nápisem Sportline na zadním skle.

Sportline bylo na C sloupku.

Na zadním skle bylo IQ + = Škoda

 

break

0x
Proč ne, ale na začátek se určitě najde levnější kousek. Teď jednoho komplet vyvaruji a na pohled hezky auto jsem vyřezal až na nosníky. Takže za sto je to trošku škoda peněz.
Když jsem si kupoval první auto, tak favorit byl taky v merku. Tenkrát už se dal sehnat kousek v slušným stavu kolem 35k.
Nakonec jsem skončil ve dvoulitrový Sieře a všichni si klepali na čelo, že se v tom zabiju.

 

asd1

0x

Fávo naprosto nevhodný.

Pěkný za 100k - možná tak jako investice, zakonzervovat a prodat v budoucnu za víc jako ještě většího veterána... A pěkný může být jen na první pohled - vykytovaná shnilotina...

Vhodnější jsou snad všechny ostatní auta (až na vyjjímky)..

Fávo: nejede to, žere to, hnije to, naprosto mizerná bezpečnost (ještě horší než filcka)...

Na dálnici třeba starší Mondeo, do města zas malý auto Panda/ Punto..

 

Ja měl favo v injekci a když človek chtěl jelo
Dale sem servisoval favo jedný bezpečnostni agentuře taky injekce a myslim kdyby tě ty šílení zaměstnanci svezli tak bys nazor nejede dost rychle změnil
asd1

Taky jsem s tim jezdil Běžná 40 - 43 kW moc nejela, resp. rozjet z kopce a držet rychlost OK, ale zrychlit do kopce hodně velká bída. A i ta stříkačka aby aspoň trochu jela tak to znamená furt točit k omezovači a spotřeba přes 10

Ale na běžnou jízdu motor v pohodě stačí (až an tu spotřebu), kastle na tom je výrazně hůř, v dnešním provozu kdy i malý auta maj přes tunu s tim bourat fakt nesmíš, ani být nabourán..

No mě stříkačka jezdila i s plným plynem za 8 a víc nešla. I dle palubního počítače s Feldy TC-6 i podle natankování. Asi slušnej oddíl

 


0x

Nevím,ale pokud je v luxus stavu pak jako daily car, na denní jezdění? NE. na rekreační ježdění ano,srazové a veterán akce ANO. Dp cokoliv jiného namátkově třeba F-Punto, C-Xsara, Corsa...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]