Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
mám auto které využívám ke služebním účelům na delší cesty (převážně dálnice, roční nájezd cca 35tis), je to kombik v naftě u kterého nejde spotřeba pod 7l, vždy jsem k těmto účelům měl auto s naftovým motorem, nyní jsem začal přemýšlet o nějakém autě na LPG kvůli cenám paliv (Megane 3, Octavia 2, apod., cenově okolo 100-150tis,-), máte někdo s touhle změnou zkušenost? Vyplatí se s tímhle nájezdem přejít na LPG?
V případě služebáku to vidím jednoznačně na naftu. My , servisáci, najezdíme tak 80-100tkm ročně, když jsem nastoupil do firmy, dojížděly se jedničkové Octavie s 1.9 dieselem, najezdily každá přes půlmega bez větších problémů. No, vedení si udělalo výběrovku, chtěli Octavie, ale diesel se jim zdál drahý, tak koupili 12 Octavií Tour s motorem 1.6 a nechali to předělat na LPG. Samozřejmě nebyl to žádný závoďák, v reálu to bylo línější než Felda s 1.3, ale to by zase až tak nevadilo. Dojezd na toroid místo rezervy byl okolo 500km, což nebylo taky zlé. Problém byla absence rezervy, místo které byla nádrž - opravný sprej pomůže jen vyjímečně, asistence je otázka mnoha hodin čekání.
Ovšem největší problém byl s motorem - zpětně viděno volba firmy JK product z Hradce byla špatná, jsou to břídilové, jimi dodávaný systém Tartarini si tak žil vlastním životem a často prostě nešel přepnout na plyn. Vzpomínám, že při předávání aut nám tvrdili, že Škodovky jsou pro LPG vhodné, že ani není třeba přimazávání. Po roce odešel první motor - podpálené ventily. Do ostatních aut tedy dali přímaz, ale nic platné, žádná z Octavií nepřežila 150tkm s původní hlavou motoru. Teda jedna jezdí dodnes - tu nenechali na plyn předělat, jezdí na benzín.
No a tím skončila éra LPG pohonu v naší firmě, celkem jsme to kvitovali, auta byly pořád na opravě, pak nám pořídili Partnery v naftě - a je klid. Jezdí se jen na pravidelné servisy,
Děkuji za reakci ... A nějaké auto třeba r.v. 2008 + s 6 rychlostmi a motorem který dálnice bude dávat v pohodě? Pro mě by bylo určitě lepší koupit auto ve kterém LPG již je, ale na výběr moc není jak se dívám, takže počítám i s možností koupě auta s benzinovym motorem a následně nechat někde auto na montáž LPG
Koukal bych na objemy kolem 2 litrů. Mazda - pozor na korozi, Toyota, Renault Laguna má povedený dvoulitr.
Ale né všechny se úplně hodí na přestavbu na LPG. U některých bych doporučoval přimazávání ventilů. Další náklad navíc..
Prostě to LPG má pozitiva i negativa.
Já bych se asi podíval na Toyotu a tu Lagunu. Ale zeptal bych se v té firmě, která bude dělat tu přestavbu, jakou s tím má zkušenost. Co si o té přestavbě myslí, atd..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.