Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Auto bez ABS

Od: davidryba odpovědí: 24 změna:
Zdravím, dnes jsem řídil auto bez a co čert nechtěl, do cesty my v rychlosti 100 km/h vběhly srny a já začal prudce brzdit a zároveň zatáčet. V tu chvíli auto jelo dopředu a nezatáčalo.lekl jsem se jak prase jestli se něco nepokazilo. To auto nemělo ABS nebo byl nějaký problém?

 

 

24 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Fabia Junior nikdy neměla ABS.

Dokonce já mám Fabii Classic taky bez ABS.

I staré Octavie 1 kolem roku 97-98 neměli ABS, jen na přání nebo SLX.

...

Jsi hńup no... My, co jsme naučení na Favoritech víme, že se pedál podupává a nestojí se na něm jako na rejči, ale musíš ho pustit. Ale to chce trénovat, protože podvědomně nikdo v krizovce ten pedál brzdy moc nepustí a všichni stojej do zastavení a nabourání...

lubosnovak... přesně tak.

tyler
... v krizovce nikdo moc ten pedál nechce pouštět... Tak pod to se podepíšu, to je velká pravda! A je to i krásný paradox, kdo nezkusil, nepochopí... a dál se bude v krizovkách klouzat a klouzat.

Když je v malé rychlosti čas a každý rok si pohraješ na sněhu, tak se to dá trénovat.

 


0x

Fakt u sebe nemám křištálovou kouli, takže netuším, jestli jste nejel třeba Š120, ta fakt ABS neměla, mnohé dokonce ani posilovač - a to žádnej...

Nicméně si neodpustím - ano je problém. Ve stovce jít natvrdo do brzd a zatáčet? To jako fakt? A kvůli srně - to si docela koledujete o penál, takových případů už bylo moře. Žádná srna nestojí za to zabít se - když tam vleze, nemá smysl zběsile manévrovat, pokud to jde, tak brzdit, ale rozhodně se nesnažit o brzdění naplno a vyhýbací manévr!

davidryba

Byla to Škoda Fabia Junior

tak ta abs nemá

kolemjdouci
Ta nemá nic.

 


0x

Všechna auta homologovaná po roce 2004 mají po dohodě výrobců ABS povinně. Záleží, cos řídil.

davidryba

Byla to Škoda Fabia Junior s výbavou: Autorádio. To z výbavy vše.

 


0x

Tedy nejsem znalec Fábií, ale divil bych se, kdyby byly ještě bez ABS. Felicie ano, tam bylo ABS za příplatek.

Ovšem, kdyby byla nějaká porucha na brzdách, tak by asi svítila kontrolka.

No, kdoví jak to vlastně bylo.

mam tu fábii sedana myslim 04ka a nemá krom serva a mlhovek vúbec ni ani abs ani central ani okna prostě soc edition

Máme doma Fabii z přelomu roku 2003 a 2004 (modelový rok 2004 těsně před faceliftem), má klimu, okna v elektrice, centrál, mlhovky... Ale ABS ne, tehdy bylo ještě za příplatek zatímco Felicia, kterou měli předtím naši, z roku 99, ABS měla
lubosnovak
Fabia Junior ABS neměla, stejně jako ani posilovač řízení, proto také dostala volant s větší obručí z jedničkové oktávky, aby se s ní dalo alespoň trochu zatáčet - ostatní Fabie s posilovačem řízení měly už svůj - menší.

 


0x

"...nebo byl nějaký problém?"

Ano, byl "nějaký" problém. A sice ve Vás.

Dokonalá technika je sice krásná věc, která usnadňuje řízení, ale pak se stane, že si řidič sedne za volant něčeho staršího (nebo ta technika selže) a je malér. Dnešní řidiči s obyčejným autem už pomalu neumí jezdit.

P.S. To se dneska v autoškolách neučí jak zvládat smyk? Už Ladislav Vodička v jedné své starší písničce zpívá (spíš recituje) že - "řidič nesmí pouštět volant, brzdit v zatáčce, přejet šéfovi psa...". Zkrátka že "řič, ten tvrdej chleba má"

lubosnovak

Dnes je autoškola jen získání plastové kartičky - vlastní zkušenost. Já osobně jsem tak 90% věcí o řízení věděl i bez ní. Ale je to možná i tím, že dennodeně jezdím 32 let starým Favoritem.

 

asd1

0x

Problém byl jen jeden a to velký - to že jsi chtěl brzdit a zatáčet najednou. Tak si dej panáka a poděkuj štěstí že jsi to neomotal o strom (bez legrace)

Pro příště si pamatuj, že můžeš buď brzdit (a jet rovně) nebo zatáčet (a při zatáčení nebrzdit nebo jen lehce abys neutrhl kola do smyku). To platí i pro auta s ABS i se stabillizací, tam to jen neni úplnej průser, ale i tam platí že to ani moc nezatáčí ani moc nebrzdí.. Platí zásada při brzdění jet rovně a intenzivně brzdit, pokud vidíš že nedobrzdíš tak odbrzdit a vyhýbat se, po změně směru zase jet rovně a brzdit. Dobrý cvičit aby reakce byly automatický, když nejsou tak většina lidí reaguje špatně (zadupnou brzdy a čumí co z toho bude - tak jako ty), některý až tak že zařvou jéééé zakrejou si voči a neudělaj vůbec nic

Fobie junior je totální holobyt bez ABS. Zadupneš brzdy = sáňky

lubosnovak

Nechápu, jak někoho může napadnout zatáčet a zároveň brzdit...

asd1

Velice snadno - vidí srnu dupne na brzdu a k tomu se srně chce vyhnout aby jí nanapálil tak natočí volant (což je přímá žádost o výlet do škarpy a tam trefit strom nebo betonovej mostek = průsšvih)

Nebo v zatáčce když máš volant natočenej do rejdu, potřebuješ hamovat, s volantem ale nehneš do přímýho směru a jen to zadupneš)

Já srny vytrubuju a funguje to. Bez klaksonu tupě stojí a čučí

lubosnovak
No, zase hrozí, že nějaká se lekne a spíš pod auto skočí.

 

"zatáčet a zároveň brzdit" - běžná věc. Si všiměte, kolikrát v zatáčce autu před váma svítí brzdová světla. Moderní auta to ukočírujou, ale stará vrána takovou chybu neodpustí a pak se občas dějí věci. A mmchdm, občas to dělám také, ale trochu jinak, výhradně u starých aut se vším vpředu a stojím na všech třech pedálech. To když se bavím, zatáčka dveřma napřed...

kufrem napřed

Na brouku a embéčku mám kufr vpředu, takže cajk...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]