Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vložka filtru oleje- kvalita, vlastnosti

Od: vitovec® odpovědí: 23 změna:

Při objednávání vložky olejového filtru / papír. vložka + o kroužek/ do benz. motoru Citroën jsem narazil na shodné vložky různých výrobců ve velmi širokém cenovém rozpětí - od 39,-Kč do 273,-Kč za 1 ks. Tedy víc jak šestinásobek rozdílu cen. Je v tomto poměru také kvalita, životnost tedy užitná hodnota. Máte zkušenost v používání těchto cenově rozdílných dílů, koresponduje kvalita s cenou, nebo je to celkem jedno co se do filtru dá.

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


6x

Moje zkušenost je taková, že u těch laciných šmejdů asi kvalitou zpracování nedrží zpětný ventil a olej pak steče všechen do vany a delší odstavka a následný start ukazuje, že dlouho svítí kontrolka mazání. Hlavně u aut, kde není v cestě elektronika, ale přímo tlakový spínač a žárovka. tam je to vidět nejvíc.

Doporučuji MANN

Ale on píše o papírové vložce, ta zpětný ventil sama o sobě neobsahuje, takže toto není relevantní.
Tam může být rozdíl akorát v kvalitě filtračního papíru, výztuhy, spojů a celkové filtrační ploše. Sice taky kupuju MANN, ale nějak se mi nechce věřit tomu, že když je 5x dražší než stejně vypadající levná vložka, tak že je i 5x lepší

tazatel Při objednávání vložky olejového filtru

jd palivový

Na všem se šetří a tak ta harmonika nemusí být složená nahusto ve větší délce v rozloženém stavu. Tedy klidně bude menší filtrační plocha. Dále ten spoj začátku a konce nemusí být kvalitně proveden a bude to nejslabší místo.

max2

Taky davame jenom Mann a kdysi jsem cetl, ze v nejakem testu skoncily jako druhe nejlepsi, nevim ale kdo byl lepsi.

JD to mozna cistil po 17 letech sroubovakem, tak ze to propichnul.

 


4x

Do svých Citroenů používám výhradně bez ohledu na cenu filtry Purflux (PSA dává v prvovýrobě) nebo Mann Filter. S těmito nikdy neuděláte špatně!.Jen dotázek v jakém eschopu? Doporučil bych p.Tobolíka z Hulína-Autozet !

A životnost? Dobrá rada nekoukat na dp. výměny (Např C4 1,6HDi-16V) 20 000km a na životnost vložky olejového filtru a měnit oboje při 10 000km nebo 1 rok.Jinak můj kamarad, mechanik-hydrospecialista citroenář doporučuje minimálně při každé 2 výměně oleje vyměnit i vzduchový.Jinak u nafty palivový vždy na zimu

jd

Palivový každý rok? Já ho čistil po 17 letech u diesla, už tam bylo dost bordelu ) Jsem si dal práci s vyčištěním a pitomci ve servisu ho vyměnili.

007cz
Bych řek, že s těma pitomcema to bude naopak...

Palivový filtr se čistil snad naposledy u V3S, ne?

To se vyplatí ten nasáklej papír plný bordelu vymejvat acetonem nebo jiným ředidlem? Bude po vyčištění průchozí jako nový? Asi ne.

Není lepší a ekonomičtější filtr prostě vyměnit?

lubosnovak
Ano, i nyní existují u nových aut palivové filtry s vypouštěcím ventilem, které se dají čistit. Ale i já zastávám názor, když už je s tím práce, tak raději vyměnit.

luboši, to není čištění, ale odkalení případné vody

lubosnovak
Je to možné.

... pravdivé


lubosnovak
Však ano, já Vám věřím.

možné je i nemožné

lubosnovak
20.08.22 23:07

 


1x
Vybírám často podle ceny, protože si kupuju auta na dojetí.. Baví mě to zachránit hrobníkovi z lopaty Ale u těch filtrů bych zrovna byl opatrnější.. Něco na tom bude.. Nevím jak olejové,ale u vzduchových jsem se zlatou střední cestu několikrát spálil.. Ušetřil jsem,ALE! Buď to bylo o pár milimetrů větší a do krabice filtrboxu se to prostě nevešlo a nešel zaklapnout ani násilím.A teď naposledy to bylo zase o pár milimetrů menší a filtr se podtlakem propadl do filtrboxu.. Takže to saje prach a zvuk je jak s děravým výfukem.. Takže nakonec stejně objednám Mann..

Většina lidí to pochopí, když se spálí.

 


Dobrý den pánové!

Děkuji za rady, postřehy a zkušenosti. Sdílím shodný názor s většinou. Jak se říká, nejlepší je asi "zlatá střední cesta". To nejlevnější možná nebývá vždy "šmejd", to se ale bohužel pozná až po vyzkoušení. A u toho nejdražšího se platí "značka", vlastně se přeplácí.

Vysvětlení, proč jsem se na toto téma zde ptal: Celá léta jsem vše do auta, tudíž i jmenovaný filtr kupoval u místního prodejce autodílů. Ten vše měl, vše znali, poradili a prodali. Potřeboval jsem filtr, řekl jsem značku a typ auta, on sáhl do regálu a filtr v ceně 50,-Kč až - 100,- Kč prodal. Totéž platilo i pro většinu jiných autodílů. Ty běžné, universální byly vždy na skladě a přesně věděl co do čeho patří. Bohužel odešel do důchodu, prodejnu převzalo Auto Kelly a nyní "děs a běs". Přijdete, za pultem 4 podavači schovaní za počítači. Chvíli trvalo, než jeden z nich natukal všechny požadované a podrobné údaje o vozidle do PC a pak odešel do skladu a po delší chvíli, asi tam zabloudil nebo to nemohl najít přinesl filtr MANN- cena 348,-Kč. Tak jsem poděkoval a odešel. Objednal jsem filtr a k tomu ještě další věci na e-schopu a i s dopravným hodně ušetřil.

A co jsi čekal? Autokelly je jen nouze na víkend. Předražený marže o 100%.

Prostě Kellyna. Každý ví.

 

No,Autokelly poslední dva roky hrůza, vše tak předražili, že se divím, že ještě nepadli,ale oni je asi drží nad vodou autodílny...

Dovezou jim to pod nos a zákazník platí, takže ano.

 


0x

Je to všechno jeden čert. Nemá smysl kupovat předražené značkové filtry, když na 10 000 km udělá dobrou službu i ten levnější.


Tak, tak, proto jsem se podle poznatků z této diskuze zde zařídil, Zlatá střední, levnější cesta. Olej, vč. filtru budu měnít podle času a na km to pak vychází po cca 5000 km. Děkuji za schválení mého postupu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]