Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak zapojit alternator?

Od: dominik108 odpovědí: 13 změna:
Dobry den.
Na mem Berlingu (1999 2.0 hdi) prestal fungovat alternator.
Mam jiz alternator jiny, take na motory HDi (peugeot/citroen) a rad bych ho vymenil.
Bohuzel si nevim rady se zapojenim a proto bych vas poprosil o radu. Stary alternator ma zapojeni ocko a male ocko a ten novy ocko a konektor.
Konektor u noveho alternatoru nebyl, proto jsem na vrakovisti sehnal tri, ktere pasuji. Nektere maji pouze jeden kabel (v jednicce) a jine maji kabely dva.
Odhaduji spravne, ze namisto maleho ocka ma byt konektor? A pokud ano, do ktere zdirky konektoru ma kabel z maleho ocka prijit?
Foto
1. Zapojeni stareho alternatoru
2. Zapojeni noveho
3. Tri konektory
Budu vdecny za jakekoliv rady.
Dominik.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

piny jsou většinou popsány.

Velké očko je na 99% B+

Malý konektor je většinou svorka L a DFM.

Nejedná se o inteligentní dobíjení. Spíš výstup DFM jde do ECU motoru a dle zatížení alternátorem doregulovává přesněji volnoběh, aby dával dostatečný proud a neodbuzoval se, jako se to dělo na Magnetonech ve Š120,Favorit, Felicie.


doplněno 17.08.22 16:24:

DFM... k ECU motoru (monitorovací výstup)

L... lamp... kontrolka buzení

B+ ... svorka 30 na plus aku


doplněno 17.08.22 16:27:

Napiš přesně typ altíku. Třeba Mitsubishi mají takové zapojení )pinout)

autoelektrika-janota.cz/...

dominik108

Dekuji za odpoved.
Novy alternator:
Bosch
9646321880
0124525035
CL15

 


4x

Druhý šteft by mohl být B2+ a ten velký hlavní B+ od baterky.

B2+ může pokračovat do elektriky dále třeba na napájení PTC v topení nebo nějaké silné spotřebiče, kdy je výhodné táhnout přívod od altu k vůli ztrátám.

L a DFM dle obrázku.

...

Zkus propípat měřákem oba štefty B+ a B2+, zda mám pravdu či ne.

dominik108

Velmi dekuji za vasi odpoved a nakres.

Vite, ja se v autech nevyznam a bohuzel pojmum jako DFM a L nerozumim.
Auto bylo u mechanika a on nevedel, do ktereho z tech dvou pinu ma kabel z maleho ocka pripojit. Proto se zde ptam, abych mu mohl poradit.

Takze, laicky receno, rozumim spravne, z obrazku, ktery jste nakreslil, ze na pin na prave strane (z niz vede zelena carka) se ma pripojit kabel z maleho ocka stareho alternatoru? A pokud ano, muze ten druhy pin (DFM) zustat volny? Fungovalo by to takto? A pokud ne, co k nemu pak pripojit?

Bohužel netuším, jaké je schéma berlinga a co tam je to malé očko.

Základem je najít drát od kontrolky a zapojit ho na L do toho malého konektoru.

Potom zjistit z oček, které vede kam. Zda to velké opravdu vede na svorku plusu baterky a to malé zjistit co je. Dá se to poznat i podle průřezu drátu. Pokud na očkách budou tlusté vodiče, tak jsou na 99% napájecí a na kontrolku opravdu nevedou.

DFM se zapojit nutně nemusí. Jen auta, která ho podporují.

Pro správnou funkci altík namontovat (ukostřit), připojit B+ a L.

Tedy kontrolku a svorku baterky plusovou.

...

Kamarád by měl mít základní elektro dovednosti, jinak s B+ není prdel. Jestli ho někde zkratne o kostru a nebude mít to berlingo od výrobce tento drát jištěn pojistkou, tak začne ihned hořet a zkratlá baterka může prdnout a vystříknout elektrolyt.

Proto měřit, měřit, hledat co je co! Pak až zapojovat!

domink108

Dekuji za laicke vysvetleni.

Trochu jsem hledal a nasel servisni manual.
Pomohlo by takoveto schema?

...

To neni kamarad, je to automechanik. Jmenuje se ale Pekař a to by mohlo o ledacem vypovidat.

BB4 je svorka 30, tedy B+ tedy hlavní přívod od plusu baterky a v cestě opravdu není žádná pojistka, takže pozor na tvrdý zkrat (odpojit mínus od baterky než začne pracovat).

1072 zelený vodič produkuje napětí pro relé motoru, diag konektor a dál do panelu pravděpodobně na kontrolku.

...

Podle schématu altík potřebuje jen B+ a L.

B+ musí bezpečně poznat a L si vyzkouší tak, že ten volný drát ukostří a zapne klíček. Musí svítit dobíjení a pokud bude drát v "luftě", potom dobíjení zhasne.

Kam zapojit L jsem nakreslil na ten nový altík Bosch co jsi mi dal číslo.

...

Ve schématu DFM není, takže ho nepoužiješ. Je to doplńková funkce a ani třeba některé Fabie1 ho nemají a mají jen L ko.

...

Předpokládám, že ti v autě čumí ke starému altíku ze svazku kabelů jen dvě oka s jedním tlustým drátem a s druhým tenkým drátem a nebo tam máš ještě dvoupinový konektor?

dominik108

Konektor u kabelu maleho ocka neni. Po deseti cm se akorat rozdeluje na dva a oba jdou kamsi do utrob motoru. Viz. foto.
...
Tak to vypada, ze schema a tvuj popis je spravny.
Dekuji za vysvetleni a objasneni.
Jeste to vse obkreslim a pripisu tvuj postup na papir a zitra snad povezu k mechanikovi.

Tak ten zelenej akorát místo očka zakončíš tím konektorem.

Mechanik by měl...no měl... umět vypíchnout z konektoru pin, na drát nakrimpovat nový stejný pin a do tělesa konektoru zpět zacvaknout do správné pozice dle malůvky na L

Pak napiš, jak jste dopadli

dominik108

... no, neda mi to jeste nenapsat, totiz, jak tak ctu ten tvuj popis a listuju servisnim manualem, napada me neco, co bych si nedokazal drive ani predstavit, a sice, ze bych mozna, pokud by mi nekdo pobliz pujcil to spravne naradi, to cele mohl udelat i sam.
Nicmene, tak ci onak, dam vedet, jak to dopadlo.
Jeste jednou dekuji.

Přehodit mechanicky altík je u většiny aut banalita. Někdy je blbě schovanej za motorem třeba u starejch opelů a někde krásně trčí jako u Škodovek.

Napínák, řemen, správný nářadí a vědět co a jak... není to raketová věda.

 

asd1

0x

Tipnul bych novej má chytrou regulaci dobíjení, otázka jestli jde zapojit jako ten první a bude se to kamarádit s autem.. Nutný schema zapojení obou verzí..

 


0x
Ja bych to viděl velký očko je přívod od baterie plus 12V to bude stejny
A malí očko je buzení alternatoru - pokud ho opřeš o kostru při otočeným klícku do kontrolek měla by se na palubce rozsvítit kontrolka dobíjení
Pak na novím altiku musiš najit kerej z tech dvou pinú je ten na buzení
Melo by to bejt lehce zjistitelny jeden ti rozsvítí kontrolku dobijení druhej ne

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]