Nejste přihlášen/a.
To je v pohodě. Spíš je otázka proč je pod minimem = hledat místo úniku. Napojení chladiče, vodní pumpa, nádobka často praská.. Nebo těsnění hlavy a vodu žere motor
Místo pomalýho úniku obvykle má růžovej sintr (stíhá se odpařovat tak to je suchý)
S velkou pravdepodobnosti se nestalo nic. Vodu jste uz dolila...Jen bych stav vody kontroloval casteji.
U Fabie 1 by měla kapalina sahat do švu baňky nádobky. tedy mezi rysky MIN a MAX.
Nikdy se to neleje na MAX! Tam to vystoupá až při přehřátí!
Když se naleje na MAX nic se nestane ale dlouho tam nevydrží, nadobka má přepad takže po pár km se dostane zase doprostřed.
Už jsem viděl nádobky od VIKA, jak prdly ve švu přetlakem
To, co popisuješ je otázka správně fungujícího víčka, ale proč to trápit.
Už jsem viděl dolitej olej do nádobky s ostřikovači. Chudák paní...nebylo jí dopřáno, ale pěkná byla, to zas jo
Můžeš a nemusíš, nádobka má přepad. Ty nádobky nepraskaj na přelití ale na nekvalitní materiál, kde je hladina není podstatné - tlak je udržovaný víčkem a je stejný at je hladina nízko nebo vysoko..
V každém případě sledovat hladinu a pokud ubývá tak najít místo úniku, pak se rozhodnout jestli dolívat nebo opravovat (je rozdíl jednou za měsíc dolít dvě deci nebo za 20k generálkovat motor když to s dolíváním v pohodě jezdí
Koukej na napojení hadic k chladiči, kolem termostatu, voda se odpařuje a zůstává růžovej sintr.. Pak kryty u toho řemenu, zespoda, pod krytem je vodní pumpa tam často teče kolem křídele..
Vadné těsnění hlavy má svoje projevy - bílý kouř z výfuku, tlakování hadic, bublinky v nádobce, olej ve vodě, voda v oleji (žlutobílý šlem na víčku), smrad spalin z nádobky chlazení..
Řemen se měnil drážkový na agregátech (alternátor atd., je vidět) nebo ozubený rozvodový (ten je pod krytem), pokud to první tak ten s chlazením nic společného nemá, rozvodový pohání vodní pumpu tu je dobré měnit s rozvodem, když se nechá původní tak často začne téct..
Měnit jen jedno péro je prasárna, obzvlášt když stojí 400,- (Losjofors), mělo by se měnit v páru = obě strany.. Rozvodová sada taky dost natažená, jde sehnat za polovinu (INA, Gates, Contitech..) Ale celkově cena OK, naopak mezi servisama to levnější. V reálu za práci holt nebylo 2x 650,- ale ještě třetina spíš polovina ceny dílů k tomu, tj. 3k jen na prvním účtu za rozvody..
Nová vodní pumpa - často jde potkat šmejd a teče gufero (těsnění hřídele).. Bývá vidět růžově vykvetlý z pod deklu rozvodů u vodní pumpy..
Atakdále.. Kilen jsou seveřani, v pérech špička, podobně Losjofors (hledej např. na motora cz).. Ten stojí podobně taky ca 350 za péro
Je otázka co ti dali za díly.. Pokud origo škoda tak ty jsou dražší (ale lepší ne, to co píšu je špička která vyrábí i pro prvovýrobu)
Pírový díly se mění vždy v páru, brzdy, tlumiče, ramena i péra.. Jinak máš každou stranu jinou, konlrétně to péro jedno teď máš starý unavený orezlý a druhý nový, od jinýho výrobce z jiný série pružin = nepruží stejně, auto může být nakloněný ke straně nebo se ke straně naklánět při brzdění.. A u starý piksly je vhodný rovnou vyměnit i tlumič když to je rozdělaný.. Sachs nebo KYB stojí do tisícovky, a automaticky i ložisko uložení...
Najít dobrý servis je problém.. A 90% když vidí "blondýnu" tak jí tam klidně dá nejlevnější čínu s nákupkou za 500,- a vyúčtuje to za 4000,- jakože kvalitní díl.. Pokud nemáš dobrého známého vyzkoušeného, tak na prohlídky asi na stanici STK domluvit se s technikem.. Když přijdeš do průměrnýho servisu "co je třeba udělat" tak ti nakuká všelicos a ani se to měnit nemusí, na zásadní věci se vykašle protože "moc práce s tim" např. ochrana proti korozi - u první Fobie se drží bordel za předníma kolama a pak tam hnije práh.. sundavat nadkolí čistit a konzervovat se mu nechce atd.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.