Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Autobaterie - vybíjí se sama?

Od: janik* odpovědí: 12 změna:

Mám jedno starší auto, které málo využívám. Odpojil jsem baterii. Když teď budu chtět vyjet, bude to fungovat nebo se baterie časem vybíjí a budu muset jí dobít?

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

raadek*

2x
Ano budete ji muset dobit. Popripade dolit destilovanou vodu. R.

 

kjanik112*

2x

Ano, baterie se postupně vybíjí i sama, a bude nutné ji třeba co 2 měsíce dobít.V zimě je dobře ji vzít do tepla. Jinak je také možné ji 1x měsíčně dát na celý den do jezdícího auta, nemáte-li nabíječku.

 

ar*

1x

Táké potvrzuji rady předchůdců a dávám dobrou , jen bych doplnil že je možné použít a nebo zakoupit buď konzervátor autobaterie a nebo nabíječku tak zvanou "inteligentní"a tu pak můžete nechat trvale připojenou k autobaterii. U obou případů se baterie nemusí odpojovat a je kdykoli plně nabytá a připravená.

doplněno 21.05.10 13:39:

no fuj ... oprava nabitá

doplněno 21.05.10 15:03:

Janiku konzervátor je eldos.xf.cz/... . napojue se třeba do zásuvky autozapalovače. Levně se dnes nechá občas koupit na Aukru kde se sem tam prodávají starší kousky z 80let kdy stál kolem 170Kčs(je to ten na obázku uprostřed). Ten používám už spoustu let a stále funguje. Jinak dnes se dají sehnat i jako stavebnice chce to prohledat net. Nechá se i stáhnou návod na výrobu. ( sel.wz.cz/...

Inteligentní nabíječku je možno koutit třeba takovouto akushop.cz/...

 

janik*

A co je to ten konzervátor a co to asi tak stojí?

Konzervátor je vlastně nabíječka , která při provozu a připojení na akumulátor , dodává cca stejný proud jako je úbytek samovybíjením akumulátoru.Udržuje akumulátor v průběnu odstávky vozidla v plně nabitém stavu. Tuto funky dokážou plnit automaticky i některé lepší nabíječky.

 


0x

já jsem přílišný pragmatik a vidím také chybu v příliš málo využívaném voze. Za opravy údržbu a servis dáte později tolik, že 1km výjde dost draho. Auto je stroj - dělník, mělo by jizdit jezdit jezdit. Tím ale nechci nic proti Vám. Baterie obecne potřebují dobíjet nejlépe delšími dobíjecími cykly.

jarda3*

No, soucasne baterie maji nejaky pridavek vapniku nebo neceho takoveho a samovybijeni je docela nepatrne - ja bezne u auta v kulne v listopadu baterku odpojim, dobiju a nekdy v kvetnu nevykazuje vetsi znamky vybiti (resp. po hodine nabijeni 3-4A vykazuje znamky plneho nabiti) Jen se musi odpojit od auta, jinak je po ni za mesic.

jabraka*

U autoakumulátoru nejde jen o samovybíjení.Při dlouhé odstávce a obzvláště,když není baterie nabita na plnou kapacitu ,dochází k sulfataci článků.Jde o chemickou reakci přeměny PbO2 a pórovitého olova na deskách elektrod na síran olovnatý.Ten je v normálním nabíjecím cyklu nepoužitelný a zvyšuje značně vnitřní odpor.Po čase je baterie zcela nepoužitelná.Proto se při delším odstavení vozu doporučuje nabíjení malým proudem,jak bylo výše řečeno.

JABRAKA

Zdravím, když už je tu řeč optam se mam ve sklepě autobaterii ktera byla používána asi měsíc a vypadá že se použije nejdřív za rok, je možné ji napojit nějakým jednoduchým trafem(z vrtačky či akku šroubováku) na 230V aby byla stále připravenna pro použití? Nebo je potřeba nečeho složitějšího?

Díky za odpověď.

S pozdravem Adam

adame, ty umíš pračky, kolega ar umí auta, drž se jeho rady. Je skoro jedno, jestli je baterka v autě nebo ve sklepě...já ten "konzervátor"poznám a používám (a radím) dobrých 40 let, s úspěchem. Ovšem nemůže to být jakékoliv trafo, musí být na sekundáru napětí vyšší jak těch 12 Volt. Ne o moc, ale vyšší. A proud v obvodu baterie - konzervátor musíš omezit na určitou hodnotu, většinou se udává 1/100 kapacity baterky. ( Normálně se nabíjí 1/10 kapacity, konzervuje 1/100). na to je v těch obvodech např. ta žárovka nebo elektronika u těch složitějších. Jednoduché, laciné. A v zimě to u služebních aut dělalo divy, ráno baterka teplá a startování našup...

sapro.cz/...

poradte.cz/...

doplněno 22.05.10 05:05:

dávám znova sapro.cz/... první nejde to otevřít...

jinak ten odkaz z debaty o dobíječi se otevře bez závad...

doplněno 22.05.10 05:12:

jak tak teď nad tím uvažuji, při konzervaci by teoreticky mělo stačit i napětí 12 V, protože kdykoliv klesne napětí na akumulátoru samovybíjením, tak tam nějaký rozdíl napětí bude, a nějaký proud poteče. A akumulátor i s menším napětím dokáže starterem párkrát otočit, jak jsme toho svědky každou zimu.

 

jabraka*

0x

Při nabíjení vůbec nejde o napětí.Důležité je změření proudu.Při dosažení plného napětí na článek,to je 2,3 V ,celkem naměříš na celý aku naprázdno 13,8 V Poklesne trochu jen při připojení a zátěži.Na toto napětí musí být nastaven i transformátor s usměrňovačem.Není vcelku problém takový zdroj postavit s transformátorem s několika odbočkami.Z odboček vybrat takovou,kde je po usměrnění napětí okolo 14 V.A při měření nabíjecího proudu naměříme tak 0,2 - 0,4 A.To jsou potřebné dobíjecí charakteristiky.

JABRAKA

 

halik

0x

Pokud s autem nejezdíte, tak dá rozum, že se musí aku dobíjet! Nejde jen o problém samovybíjení, ale v autě máte třebas alarm, autorádio, apd. Takže aku se regulerně, byt málo, vybíjí. Já aku dobíjím vždy, když její napětí poklesne pod 12V. Málokdo to ví, ale pokud má aku v klidu (naprázdno) 12V, tak je zralá na nabíjení. Plně nabitá aku má naprázdno 12,7V. Při nabíjení roste napětí sice až ke 14V, ale po pár hodinách to spadne na těch cca 12,7V. V ŽÁDNÉM případě nesmí napětí aku poklesnout hluboko pod 12V - to už se v aku odehrávají nevratné procesy, které jej degradují.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]