Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Diagnostika & škrtící klapka

Od: jakubko odpovědí: 8 změna:
Dobrý den,
Vlastním vůz Renault Clio II 1.2 Van. Chtěl bych odmontovat škrtící klapku a vyčistit ji. Jenže jsem se od kamaráda doslechl, že po odmontování a následném smontování škrtící klapky bude nutné udělat diagnostiku motoru, protože ŘJ nebude schopna vytvořit otáčky při volnoběhu a bude tam cca 3000 otáček. Zda se mi to jako blbost, ale radši se ptám, jestli se mám do čištění škrtící klapky pouštět bez diagnostiky.

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

janos*

2x

Řídící jednotku je třeba resetovat odpojením baterie. Po resetování se sama naučí s novými parametry škrtící klapky pracova.

Pro smazání veškerých "měkkých"dat obyčejně funguje tento postup: Odpojíme ( – ) pól baterie, sešlápneme brzdový pedál (tím se vybije zbytkový náboj v elektrické soustavě) a necháme auto asi jednu hodinu stát. Pak připojíme baterii, zapneme klíček a počkáme ca 30s. Z motoru se může ozývat cvakání, to se motor snaží "naučit"škrtící klapku a najíždí s ní do krajních poloh. Když cvakání ustane, nastartujeme motor a necháme ho běžet ve volnoběhu až do dosažení provozní teploty. Volnoběh bude různě kolísat a postupně by se měl ustálit na nějakých 750-850 rpm.

dfens-cz.com/...

Na Fokusu MK1 tuším brzdová světla, pokud se nezpane klíček, nesvítí.

To jen tak na okraj. Některá auta zase netroubí, když není klíček, ale světelná houkačka tuším funguje vždy.

Stejně tak zbytkový náboj vybije i stropní lampička nebo zkrat svorek od aku (ne na akumulátoru pochopitelně, ale to snad i trouba ví).

 


0x

Je normální, že se po vyčištění klapky dělá přes diagnostiku základní nastavení.

janos*

Základní nastavení v ŘJ je a nemaže se ani se nemění. ŘJ se resetuje, aby "zapoměla" data, která si sama vytvořila a uložila.

Špatně janos. Každá klapka je trošku jiná a pletete adaptaci klapky diagnostikou a mazaní jízdních dat v ECU.

U VW je adaptace nutná vždy.

 


0x
Jde to udělat i sprejem na čištění klapky, který mají v Kelly.. Mají i jiné samozřejmě,ale já používám ten z Kelly..Nastříkáte to do sání při nastartovaném motoru.. Návod je na spreji.

To moc valný efekt nemá. Je potřeba hlavně hrany té klapky vyčistit a štěrbinu, kde hrany opouští kanál při plném otevírání. Jinak to nemá smysl. Možná by se to tímto způsobem povedlo vyčistit při spotřebě 10 sprejů, ale hrozí přehlcení a spálení katalyzátoru, který s těmi uhlovodíky ze spreje velice silně reaguje.

 


0x

Pokud klapka nevykazuje problémy a nemáte diagnostiku, tak je lepší na ni nesahat. 3000 otáček na volnoběh mít nebudete, ale motor může chcípat, houpat na volnoběh a hulit. Nicméně dojet pak na diagnostiku do nejbližšího servisu se s tím případně dá.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]