Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vydrží nabitá autobaterie?

Od: anony* odpovědí: 12 změna:
Přežije volně ulozena autobaterie bez dobíjení 3 měsíce prosinec-unor?
doplněno 19.06.22 12:08: Vypadlo mi z otazky, že bude uložena,ale nepropojená v autě,tedy v mrazu. Jestli takto vydrží tak budu rád. Děkuji za odpovědi.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


6x

Pokud je v pořádku, tak ano.

 


3x
Ano, vydrží. Před uložením plně nabít.
doplněno 19.06.22 12:13: Mráz zrovna ideální pro skladování není, ale i tak by to měla zvládnout. Pořád lepší než extrémně vysoké teploty.

 

jirib

0x
Po dvou měsících zanést do tepla,po 24h změřit a případně dobít.
Po 3 měsících to v autě stejně nenastartuje a jen alternátorem to nedobijete...tedy musel by jste to nechat nastartované cca 10h.
Tak proč to nechávat v autě?

 


0x
Skladování baterií v chladném prostředí
Nízké teploty jsou pro skladování baterií optimální, nebot elektrochemické procesy zodpovědné za samovolné vybíjení probíhají daleko pomaleji.
Stručný příklad: baterie s technologií AGM skladovaná při teplotě 0°C si udrží po dobu cca 6 měsíců až 90 % své kapacity (jmenovitého výkonu). Jestliže však stejnou baterii uskladníte při teplotě +40°C, ztratí tato za 4 měsíce cca 50 % své kapacity!
Odsud, baterie Banner bannerbatterien.com/...
doplněno 19.06.22 18:14:

Samovybíjení akumulátorů je realitou každého provedení akumulátoru. Baterie se zaplavenými elektrodami se vnitřními pochody zcela vybije do cca 6 - 9 měsíců. Pokud budeme sledovat po jaké době odstávky klesne kapacita plně nabitého akumulátoru na 80% původní hodnoty, pak u gelového akumulátoru to je za cca 6 měsíců, AGM za 4 měsíce, se zaplavenými elektrodami cca za 2 měsíce (platí pro zcela odpojený akumulátor, bez jakéhokoliv odběru proudu - jakýkoliv odběr proudu, i nepatrný, například z blikající LED diody, tuto dobu zkracuje). Hodnoty jsou závislé od konkrétního výrobce, typu a provedení akumulátoru. Samovybíjení se zhoršuje stářím akumulátoru a nezapomínejme také, že je silně závislé na okolní teplotě. Jestliže daný VRLA akumulátor ztratí 30% své kapacity při 250 C za 6 měsíců, pak při 400 C to je už za necelé 3 měsíce. Skladování akumulátorů, at už jakéhokoliv provedení, vysoká teplota neprospívá. Snažme se je skladovat vždy v chladné (nevytápěné) a suché místnosti. Klasické akumulátory, díky samovolnému vybíjení, snižují své svorkové napětí asi o 8-10 mV/den, AGM akumulátory asi o 3-4 mV/den a gelové asi o 2 - 3 mV/den.

d4y

Je ale treba pocitat se samvybijenim 1% denne, a pri prekroceni urcite casove hranice nejde ztracenou kapacitu uz nabit.

d4y

Tak si spocitejte: za 90 dni vam zbyde jen 10% a potom do ni dostanete asi jen 30%, takze ji potom muzete pouzivat jen v lete.

 

d4y

0x

Tak zrovna nejlepsi reseni to neni, ja bych to kazdopadne nedelal, protoze tim tu baterii zpoloviny znicite. V lete bude auto startovat a v zime ne. Bez nabijeni prezije baterie max. 14 dni a potom uz zacne trvale ztracet (a jiz nebude mozno dostat do puvodniho stavu).

Na tak velké samovybíjení a že vydrží max 14 dní jste přišel jak? Víte, kolik aut nejezdí mnohem delší dobu a nemají s baterkou žádný problém?

To je kravina, je pravda že čím je baterie starší tím je samovybíjení vyšší ale pokud by nepřěžila bez následků 14dní odpojená tak je už stejně zralá na vyhození. Pokud je plně nabitá baterie která je v pořádku a je v chladu tak ji ty 3měsíce vůbec nic neudělají a ani to vybytí nebude tak velké a je dost pravděpodobné že i nastartuje. Problém je u připojené baterie v autě kde se pořád nějakým malým odběrem vybíjí a tam už po měsíci bývá problém nastartovat.

 


0x

Osobně bych po 1 1/2 měsíci baterii dobil. Mám zkušenost, že i relativně dobrá baterie ve skutru dost často zimu bez nabíjení nepřežije. Tj než riskovat nezvratné pškození, tak bych ji po cca polovině skladovací doby dobil.

 


0x

Pb akumulátor by neměl být dlouhodobě skladován bez dobíjení, nicméně pokud je v pořádku, plně nabit a skladován v odpojeném stavu, vydrží v chladnu 3 měsíce bez následků. Čím nižší skladovací teplota, tím lépe pro akumulátor, veškeré procesy se tím zpomalí. Akumulátor poškozuje provozování při nízkých teplotách, nikoliv skladování při nízkých teplotách.

 


0x
Dam zkušenost :
Soused 80 let téměř nejezdí auto felicie 1.3 v garaži vedle mě
Baterka starline furt nakej problem tak sem dodělal odpojovač baterie a je klid auto stalo 3.5 mesíce zapojil sem baterku brnk a motor naskočil
Podobná situace s rodinou feldou 1.6 uz je jen v garaži
Takže za mě pokud je baterka dobra tak ty 3 měsíce da
Pokud by byla možnost mit auto v garaži s elektrikou napojil bych to na udržovač baterie takova mala nabíječka co dava 100mA a nechal zapojeny pak bude jistota

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]