Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nové spojkové ložisko a rachotí

Od: jiristransky® odpovědí: 39 změna:

Ahoj,

dnes jsem vyměnil spojku a od převodovky je slyšet rachtání, ale po sešlápnutí spojkového pedálu je ticho. Je mi jasné, že tohle rachotění dělá spojkové ložisko. Měnil jsem komplet setrvák (jednohmota), lamelu, přítlačák i ložisko. setrvák jsem koupil origo, lamela + přítlačák + ložisko od LUK.

dotaz zní: je možné, aby spojkové ložisko bylo špatné z fabriky? Případně stalo se Vám to někomu, že nové vypínací ložisko bylo špatné?
a další dotaz: auto mám chvilku (koupil jsem ho za velice dobrou cenu se špatnou spojkou - skutečně byla hodně spálená), tím, že v dalších autem mám buď automat nebo dvouhmotu, tak nemůžu porovnat, ale spojkový pedál zabírá uprostřed, ale slovo "zabírá" bych nahradil spíš pojmem ON/OFF - tedy spojka funguje spíš zapnout / vypnout zhruba uprostřed. může tohle chování mít na svědomí vypínací ložisko? Ovládání spojky je hydraulické a spojkový vedení jsem odvzdušňoval (měnil jsem i spojkový válec). Je toto ON/OFF chování důsledek špatného ložiska, nebo špatně odvzdušněné? protože při odvzdušňování na konci šla už jen brzdová kapalina bez bublin. Možná to je normální chování - jsem rozhýčkaný z novějších aut. Tak případně to může být jen můj subjektivní dojem. ale rád bych slyšel Váš názor

 

 

39 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

007cz

0x
Ložiskem to nebude. Nemáš opačně lamelu?

lamela je správně - na lamele byl nápis getriebe a tenhle nápis směřuje k převodovce.
Jinak to rachtání si myslím, že je ložisko, protože když šlápnu na spojkový pedál, tak to přestane

007cz
Na lamele bývá označení T/M, třeba. Pokud je vše správně složené, nevidím důvod proč by nové ložisko rachtalo, to se mi ještě nestalo. Před montáží jsi s ním zatočil? I ten divný chod ukazuje na problém spojky ne ložiska.

na jedné straně lamely byl nápis getriebe (česky převodovka), tak jsem lamelu tím nápisem dal směrem k převodovce. než jsem nasadil převodovku, zkousil jsem nastartovat a kouknout na setrvák a spojku - žádný vakl ani nic podobné a žádný rachotění prostě nezdálo se mi, že je něco špatně., po namontování převodovky a nastartování je to rachotění slyšet a po vymáčknutí spojky není nic slyšet

petrovic

A kdyz jsi to startoval bez prevodovky, cim jsi tu lamelu mel vystredenou? To jsem jeste nevidel toto...

007cz
Přestane rachotit až po úplném vymáčknutí spojky? Po odpojení spojky se zastaví převodovka, není ten zvuk z ní?
007cz
Petrovic, proč by to nešlo? Převodovku k ničemu nepotřebuješ.

lamela byla vystředěná pomocí vystřeďovacího kolíku, kterej byl ve spojkové sadě

petrovic

007cz, jiste ze to jde, ale musis mit stredici kolik. A ten tam mel


rachotění ztichne až po úplném vypnutí spojky - po úplněm vyšlápnutí. mám podězření na to ložisko, protože nic jinýho mě nenapadá..


Měl jsem tam středící kolík. lamela i přítlačák byly dotažené digitálním momentákem a připravené pro namontování převodovky. chtěl jsem mít jen jistotu, že nebude setrvák házet, proto jsem to nastartoval, ale tohle absolutně s mým dotazem nesouvisí.


@petrovic ve chvíli, kdy je lamela vystředěná, a přítlačák dotaženej, tak nevidím důvod, proč bych nemohl nastartovat motor bez převodovky. přítlačák tlačí proti lamele a tedy nemůže se hnout. za další převodovka šla nasadit krásně

petrovic

O par radku vys jsem psal, ze to jde... ale ma to urcita pravidla.


@007cz napadlo mě, že zítra zkusím odšroubovat spojkový válec a vidlici s ložiskem odtáhnout od přítlačáku a zkusit nastartovat, jestli to bude rachtat - pak by to mohlo být převodovkou a nebo vodícím ložiskem v klikovce, ale to nerachtalo před výměnou

petrovic

Vodici lozisko na klice? Myslis to, za guferem? To snad ne. To bys musel jezdit bez oleje. Muzes mit srotove lozisko. Montoval jsem Sachse komplet dvouhmota, lamela, pritlacak, lozisko. Za 300km dvouhmota protocena komplet. Neslo se ani dostat na srouby v klice. Reklamace uznana, vadny kus.


@petrovic. dobře takže to byla ta chyba. zejtra to rozhodím, znovu vystředím spojku a dám převodovku zpět a až potom nastartuju. Tedy když toto je ten problém, pak to tedy musí vyřešit to rachtání. Ve chvíli kdy to tak nebude, dáš to dohromady na své náklady. protože vystředněná spojka byla a přítlačák lamelu furt tlačí k setrváku (když není vyvíjen tlak na ložisko - což nebyl, protože tam nebyla převodovka). Kdyžtak mi rovnou napiš, kam ti to mám zítra večer přivést


@petrovic. ne vodící ložisko je až za guferem.


a za další nemám dvouhmotu - jasně jsem to psal hned v prvním příspěvku.tak co sem motáš dvouhmoty? evidentně netušíš, co to je vodící ložisko pro hřídel převodovky, nalisované na konci klikové hřídele. Prosímtě, pod tento příspěvek už nepiš - absolutně se nevyznáš a mrháš mým časem. buď poraď a nebo raději nic nepiš. Děkuji

007cz
Středící kolík jsem neměl v ruce tak 10 let, vše od oka, pokud je hřídel převodovky uložena až v ložisku kliky, je lepší vystřelit. Startovat můžeš bez převodovky, nic se neděje. Nerešte hlouposti. Jedině důkladně poslechnout odkud zvuk vychází, a potom repete, vše znovu kontrolovat... Závadě ložiska moc nevěřím. Teď čtu ovládání hydraulické, i to ložisko je hydraulické nebo ložisko a vypínací páka?

Přijde mi ten zvuk právě z oblasti spojky. Lamela je vystředěná přesně podle kolíku. s autem jsem se asi 5 minut projel a prostě to rachtání je slyšet na neutrál bez sešlápnutý spojky. lamelu mám správně a vše dotažené momentovým klíčem. vše jsem 3x kontroloval


vypínání spojky je řešené tak, že tyčka ze spojkového válce tlačí na páku, ve které je usazené ložisko. jedna strana páky je napevno, uprostřed je ložisko a na druhé straně je spojkový válec. tzn ložisko a vypínací páka


@007cz může mít souvislost vypínací ložisko s tím, že spojka funguje ve stylu ON/OFF?

007cz
To on/of ti může dělat ta vypínací páka, má omačkanou plošku, není kulatá, nevypne plynule.

ta vypínací páka je také nová (zapomněl jsem jí zmínit ) v podstatě tohle vše bylo v té sadě + středící kolík

petrovic

Jiri, nepisi nic o tom, ze tim nastartovanim jsi to dojebal! Dvouhmotu jsem napsal jako priklad toho, ze i neco noveho muze byt vadne. Vse jsi 3x kontroloval, vse sedi perfektne ale presto to rachoti. Asi nekde chyba je, nemyslis? A pokud to chces opravit, neni problem. Zavolej, objednej se, vymenime. Ale montuju jen mnou koupene dily. A o jakem aute se vubec bavime?


@petrovic. bavíme se o 5.0l V8 bmw. Mám za sebou generální opravy motorů a vlastně všech oprav na tomhle vozidle - nápravy, generálka automatu atp. Chyba někde určitě je. a vsázím na ložisko, protože co jsem měřil originální ložisko a ložisko LUK, tak luk je o necelý 1mm kratší. ložisko si zvládnu vyměnit sám. v zásadě na svejch autech si dělám vše sám - vím jak servisy provádí svou práci a vesměs je to dobastlené víc než když si to udělám sám.

Zítra sundám spojkový válec , odtáhnu vidlici s ložiskem od přítlačáku a poslechnu, jestli něco rachtí nebo ne. pokud nic rachtit nebude, vyměním ložisko za originál a případně i vypínací vidlici a hotovo. než v tom nechat štourat někoho, kdo tvrdí, že nastartovat motor bez převodovky, je blbost, tak si to raději dojebu sám.

petrovic

Furt do me utocis... ale ty nemusis, ty uz sis to sam dojebal.

petrovic

Nikde jsem nenapsal, ze nastartovat to bez prevodovky je blbost. Jen, ze jsem to jeste nevidel. Tak se uklidni

007cz
Nevidím důvod proč by to on/of dělalo ložisko, možná je to opravdu jen pocit, někdy je potřeba spojku trochu provětrat, pak si sedne, hlavně u náhrad. To rachtani, asi znovu rozdělat a kontrolovat, ložisko se ozývá hlavně při zátěži, popisuješ opačnou situaci.
petrovic

A nebud jak baba. Jednou tak, pak onak. Jednou pises, ze uz mi to vezes, ze to opravim na vlastni naklady, pak zase ze ne.

 


0x

nezdá se mi, že by byl problém ve spojkovém ložisku,tipuju kolem převodovky

 


Tak vyřešeno. Zkusil jsem dát staré ložisko ( ještě něco odjezdi, než přijde nové). Chrastění přestalo a spojka už funguje plynule tak jak jsem očekával. Loziska jsem porovnal a to od luk je o cca 0,7mm kratší. Od Sachs funguje perfektně. Před chvílí jsem objednal nové ložisko od Sachs. Dnes jsem se bavil se známým, a prý u luku se tohle občas stane. Prý když mění spojku, tak kupuje sadu od luk a ložisko od Sachs.
007cz
Proč tedy rachtalo? Ten rozdíl v délce nemá na nic vliv.

Už jsem v posledním roce pár spojek udělal. Nechápu, proč by při nesešlápnutém spojkovém pedálu mělo rachotit ložisko. Ložisko je v akci, když se spojkový pedál právě sešlápne,platí jak pro příčně uložené tak podélně uložené motory.

 

 

mir

0x
Tak čím to může být když je spojkové ložisko v záběru po sešlápnutí a nechrastí. Mám tento problém na Daf Lf a buď spojka nebo převodovka ..

U Felicií, Favoritů a Fábií s převodovkou v kombinaci 1.4MPi 8v motory škoda to dělá ložisko na 5té rychlosti.

U FAV a FEL je špatně mazáno olejem z převodovky. Taky se někomu může povolit i matice i když je z výroby zaklepnuté do žlábku na hřídeli (u té 5ky, co drží synchron).

Ono třeba rachotí už dlouho, ale po větší opravě většinou řidiči pak na autě slyší i trávu růst, zda je vše OK.

 

nikolaz

0x
Vw polo 1.2, naprosto stejny problém. Sešlápnutý spojka nebo rychlost vozidlo v klidu, stání na místě bez rychlosti - rachtanidokud neseslapnu novou spojku, vše měněné. Takže zase sundat převodovku a vyměnit ložisko paráda, a nebo počkat až se spojka odjede a bílé se vymezí bordelem že spojky?

Nic se nevymezí. Co je to za kec? Auta nejsou samoopravovací

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma spojkové ložisko

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]