Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rozvodový řetěz ve Fabii 1

Od: rodic odpovědí: 10 změna:

Prosím o radu. V servisní knížce je uvedená výměna rozvodového řetězu mezi 110-130 tis. km. Mám něco přes 110tis, je nutná výměna v tomto intervalu? Žádné chrastění řetězu slyšet není. Děkuji.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Motorizace je tajná? Řetěz nemusí nutně chrastit, některé motorizace mají napínák řetězu.

rodic

Omlouvám se, nevěděl jsem, že tam jsou různá řešení. 1,2 HTP 47 kw.

Tak přesně na tomto motoru mám původní rozvody při 340 000 km
Tím neříkám, že to nemáte nechat vyměnit, ale přijde mi to při tak malém nájezdu zbytečné, navíc v servisní knížce nic o výměně rozvodového řetězu nemám, jsou tam zmíněny jen ozubené řemeny.
U tohoto motoru je spíš (i kvůli rozvodům) potřeba zkrátit interval výměny oleje a používat kvalitní olej, případně takový, který snáší vyšší provozní teploty.

 


0x

Představ si to, že je to podobný jako výměna řetězu na jízdním kole.

Dejme tomu, že obvyklá výměna řetězu na jízdním kole je 1500km a cena řetězu je 300Kč.

Když tam ten řetěz necháš bez výměny a najedeš na něm 2500km, tak už je nutné vyměnit řetěz (300) i zadní kazetu (1000).

Když tam ten řetěz necháš ještě déle, tak si zničíš i přední talíře (1000), ale kolo pořád pojede.

A když s takovým kolem potom přijedeš k mírnému kopečku a při záběru nohama ti retěz začne přeskakovat, tak si můžeš vzpomenout koliks ušetřil a kolik dáš následně za větší opravu kola.

Ten výrobce auta to do servisní knížky nepíše proto, že tam měl jeden volný řárek navíc. Asi při testech zjistil (nebo mu to vypočítali konstruktéři), že po takovém počtu ujetých kilometrů je délka řetězu už na hranici a je lepší provést preventivní výměnu.

A nemění se z řetězem též řetězová kola.

Já mám taky jedničku MPI a pravidelně to dávám k mechanikovi a má najeto přes 210000 a nevím, že byl by měněný.

Jinak ve 180000 měnil těsnění pod hlavou a říkal, že motor je jako nový.

Někde jsem četl, že řetěz u 1.4MPI se mění cca při 215000 - 220000 Km

 


0x

Na 1.4 MPi AZF,AME,AQV,... se řetěz vytahá už za 80 000km.

Chrastění se projevuje na volnoběh za tepla.

Komu nevadí trhnutí při přechodech či rozjezdech a už to bere jako vlastnost, tak píše, že to nevadí. On je totiž natolik dobře udělaný, že nepřeskočí.

Kdo ho namontuje blbě a nevolí správnou vymezovací podložku a kola nejsou na setinu v ose v zákrytu, tak řetěz odejde za 20 000km.

A na 1.2 HTP je napínák a vodící lišty. Tam spíš přeskočí při nenatlakovaném napínáku. Třeba při roztahování.

 

krtek6

0x

chrastit nemusí...stačí když je popraskaný jak rty v zimě...internval je buď kilometrový nebo letitý...já měnil teď po 7letech a přitom KM jsem s tím nenajel

popraskaný řetěz nebo řemen?

Pán myslel ty rty

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]