Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaká má být provozní teplota motoru Citroen?

Od: martinpeugeot® odpovědí: 3 změna:

dobrý den, prosím jaká má být provozní teplota mtooru tj motoru zahřatého např pri jízde po dálnici? Jedná se o Citroen benzín 1.6 motor NFU...

ručka budíku ale i dianostika (tj hodnoty s kterými pracuje ŘJ) ukazuje jen 80-82 st to se mi zdá málo, při velkém zatížení max 84 st...termostat dle katalogu má otevírat při cca 89 st...

při zastavení napr na pumpě cca 5 min a následném nastartování je taplota najednou cca 95 st..

diky moc zda to vypadá na zavzdušnění nebo vadný termostat...

 

 

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

theodorek

1x
Máme doma Peugeota 307 NFU a teplota se drží úplně stejně jak popisuješ. A termostat už je měněný. Takže to není vada, ale vlastnost.

 


0x
Vypadá to, že nemusíte nic řešit...Kdyby tam bylo 40,60..anebo 110,tak bych to řešil... Ale pokud by vám to i tak nedalo spát,tak jsou tu "autorizáky" ..Ale to asi nechcete..Navrhuji jezdit a myslet na jiné věci.

 


0x

Nebál bych swe říce, že provozní teplota motorů je stejná at jde o motor od PSA, od R obou F ,nebo koncernu VW. Na LFY, 1,8i16V 81kv mi už při budíkové teplotě spínala sahara, tedy správně vrtule na chladiči., přičemž třeba s motorem RHY -2,0HDi90 jsem přískoky po slovutné D1 bez vrtulí na chadiči (nefungovala klima, ani ventilátor a ani za prase jsem se nedostal na to abych je sundal a vyměnil, včetně relátek) a teplota se jen jednou , budíková, přiblížila ke stovce-červeně značené pole bylo od 115°c.

"při zastavení napr na pumpě cca 5 min a následném nastartování je taplota najednou cca 95 st."

Toto je asi docela normálnímáte motor na provozní a najednou jej chcípnete, a motor NFU nemá pak nucený oběh kapaliny po vypnutí zapalování (prý se to u některých montuje , stejně jako i po totmose roztočí vrtule chladiče) =chl.kapalina přestane cirkulovat a její teplota v hlavě stoupne. Jinak tím odvzdušněním nic nepokazíte. Některé motory od PSA mají odvzdušňovací šroub na chladiči , na hadici do topení a na termostatu a začít chladičem (pokud má!) ale je nutné zahřát do oetvření termostatu! Na toto je dobré (asi nikdo nekupuje drahý originální přípravek na toto) využít petku a utěsnit ji do nalévacího otvoru (chladič-expanzka-na BX, P-106 a X1 byla integrovaná do chladiče!), nalít kapalinu a postupně na horkém odzvdušňovat-hlídat hladinu v petce, je to jednodušší než hlídat vodu v chladiči-expanzce.

Ještě doporučím i přes diagnostiku použít nam měření externí teplopměr-kecá li čidlo-ŘJ přece bere data z čidel!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]