Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak provozovat autobaterii

Od: radimak* odpovědí: 20 změna:

Zdravím vespolek

Mám novější auto a řeším problém s baterií, který neumím vyřešit. V létě s autem jezdím cca 1x za 5 dní 90 km, ale v zimě jen jednou za cca 10 dní cca 20 km. Takové používání baterky v zimě jí dává, jak jsem se dočetl, pořádně zabrat, takže baterie je po roce provozu téměř na odpis. Chápu, že by se baterie měla pravidelně dobíjet do plna, ale vzhledem k tomu, že bydlím v paneláku a parkoviště je od okna značně vzdáleno, je tento způsob nepoužitelný. Vymontovat baterii, tak abych ji mohl dobíjet doma, by vzhledem k její nedostupnosti v autě trvalo cca 10 minut nepříjemné práce v zimě. Jenže kromě toho, baterie se údajně nesmí vyndavat mimo autorizovaný servis kvůli ztrátě záruky a kvůli tomu, že by pak nemusela správně fungovat řídící jednotka. To opravdu musím jen tak zbůhdarma projíždět auto desítky kilometrů několikrát za týden i v zimě, jen proto, abych udržel baterii v provozu alespoň 4 roky? Na to opravdu nemám finance.

Řešil ten problém již někdo a jak. Děkuji za radu.

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mathew

6x

Někdy je lepší míň číst... Pokud jste nekoupil nějaký čínský šmejd za 2 stovky v horším případě za normální cenu tak není důvod, aby byla baterka při vašem provozu za rok po smrti i bez nějakého dobíjení...

radimak*

Auto je 1 rok nové s původní baterií. Dobíjení alternátorem funguje zcela bez problémů.

 

edudant

3x
Dobrý den, taky bydlím v paneláku a váš problém chápu. Mám to podobně. V létě Aku nabíjím přímo ve vozidle nabíječkou na zahradě v zimě v zaměstnání, kde si natáhnu prodlužovák k autu. Nebo, když je nejhůř, jej auta vyndám a nabíjím doma. Jinak těžko radit. Snad 2x za zimu požádat nějakého známého který bydlí v domě nebo má garáž a nabíjet u něj. Ale chápu, že ne vždy je to možné.

 


2x

Toto je situace ke které dojde až tak třetím, čtvrtým rokem. Nová či zánovní baterie má minimální samovybíjení a samotný start auta v kondici má minimální odběr energie ... Tak třeba 200A x12V= 2400Wh Tedy start při 10sec vezme pouze 6,6Wh... Po startu všechny ostatní agregáty a spotřebiče jedou z alternátoru a ztráta ze samovybíjení a vlastní spotřeby která je obvykle 50mA (10dní = 12Ah) si troufnu říct, že na cca 20 km nebude problém s dobitím... Ale pokud je auto ve stylu stop-start, tak tam to problém bude a toto pravidlo neplatí... Pravdou je, že pokud není baterie ve 100% kondici, tak se stop-start nektivuje... Nejlepší to prostě odzkoušet a nebýt otrokem...

radimak*

Jedná se o 1 rok nové vozidlo s původní autobaterií. Má systém stop-start, ale tento ihned po nastartování auta vypínám. Záruční servis nechce reklamaci baterie uznat, s tím, že baterie byla provozována v rozporu s podmínkami, tedy krátké jízdy.

 


1x
To opravdu musím jen tak zbůhdarma projíždět auto desítky kilometrů několikrát za týden i v zimě, jen proto, abych udržel baterii v provozu alespoň 4 roky? A vy nevíte že existují také nabíječky, kdy se ALB vyjme z auta a dá se externě dobít? nebo dokonce přímo v autě, existují taky nabíječyky co mají tzv udržovací mód, kdy ji napojiíte na baterku dáte udržování a nabíječka sama reguluje případné dobíjení. A jen tak mimo.existuje také hledání-pokud byste toto použil , tak cca14 dnů byl podobná dotaz. A další , osobní- několikrát jsem měl AKB no name z kaufu-i v naftovém při denních jízdách od cca 2km tam a odpo 2km z5 až po 2x5km a po celou dobu tj 4 roky nebylo třeba externě nabíjet.Ono je základ mít v pořádku také nabíjecí soustavu!
edudant
To máte sice pravdu, ale tak jak To popisujete vy se to dá praktikovat u někoho, kdo bydlí v rodinném domě nebo má garáž s elektrikou. Tazatel ale píše, že bydlí v paneláku a nabíjení nebo udržování Aku nebíječkou v autě není možné. Taky dle něj nemůže Aku z vozidla vyjmout kvůli záruce. Vaše rada mu je tedy k ničemu. Tak z něj, prosím, nedělejte hlupáka, že neví, že existují nabíječky.

No a co? já taky bydlím v paneláku ale na takové voloviny se nemusím ptát a ani nemusím hloupě komentovat místo rady jaky Vy Edudante! Poraďte nebo držte ústa= nepište nemístnou kritiku!

edudant
Tak si ty svoje povídačky nechte pro sebe a nedělejte z druhých pitomce. Tazatel chtěl jen poradit, jak to dělají druzí. Nic víc.

edudant ...

Pro pitomce každý pitomec.

Zkuste se zaregistrovat a ŘÁDNĚ poradit místo nemístné kritiky

diesel je dneska nějakej podrážděnej a pořádně nečte otázky pokud dobře čtu, tazatel píše, že nemá možnost nabít baterku v autě, ani ji nemůže/nechce vytáhnout kvůli ztrátě záruky. Navíc se to u nových aut plných elektroniky ani nedoporučuje (nebavíme se tu o 20 let starých vránách).

 


0x
Auto bez poruchy dobijania to v pohode zvladne. Aku kupte normalne, nie najlacnejsi cinsky smejd dovezeny cez Polsko.

 


0x

A to se vám při takovém typu provozu vůbec vyplatí vlastnit auto?
Já bych si v zimě prostě jednou týdně udělal 50km výlet. To je 100 Kč. Nebo 150 Kč při dnešních cenách.

 


0x
U jednoho auta jsem baterii nevyndal ani jednou (za 11 let), pouze 1x byla koupena nová. Auto stálo permanentně venku a každý den jsem s ním také nejezdil. Dobíjel jsem ji nabíječkou snad 1-2x. To byl benzín.
U druhého auta které provozuji zcela stejně, jsem baterii za 3 roky ještě nabíječkou nenabíjel ani jednou..startuje i v zimě na první otočení klíčkem (diesel). I toto auto stojí permanentně venku.
radimak*

Ano, to platilo u starších aut. Já jsem taky baterii v Š Octavii II (benzín) měnil po 12 letech provozu bez jakéhokoliv dobíjení. Auto stálo venku a když jsem s ním 2 měsíce z důvodu nemoci nejel, tak poté baterie naskočila na první otočení klíčkem. Jenže to je již minulost - podívejte se např. sem : auto.cz/...

 

To neplatilo jen u starších aut.
Ano, první jsem měl nový Chevrolet Aveo...
Nyní mám P3008, také nový (tedy 3 roky starý..).
Buďte v klidu a šetřete své nervy.

 


0x
Čím se to projevuje, že je baterie po roce na odpis? Auto nestartuje?

 


0x

Dotaz nepovažuju za tak hloupý, jak se tu někdo vyjadřuje. Baterka sice nebude za rok na odpis, nějaké řešení dobíjení by se ale našlo. Za účelem dobíjení se prodávají solární panely. Osobně jsem jej zkoušel. Dobíjí ale jen za plného osvětlení přímým sluncem. Jestli není na svorkách baterie nějaká plomba, tak by se dalo zajistit nepřerušené napájení pomocí baterie připojené přes zásuvku zapalovače. Pro krátkodobé odpojení akumulátoru používám destičkovou 9 V, pro dlouhodobé mám pouzdro se šesti monočlánky.

 

j3

0x
Dokud baterka funguje, tak neni co resit. Az bude mit nizsi kapacitu, da vedet pri startovani.
Nadsenci do aut si ji kontroluji prubezne (na to staci voltmetr) a vedi v jakem je stavu.
Zvazil bych v takove situaci, zda opravdu potrebuji vlastnit auto, se kterym jsou spojene znacne fixni naklady.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]