Nejste přihlášen/a.
Zcela nekorektně se mi krade na mysl otázka - "Byla ta slečna aspoň hezká?" Ale tazateli jsem ji radši nepoložil.
Řekl bych, že pokud to přežilo ten moment a teď se to chová normálně, nic se nestalo. Tedy krom toho, že kdyby ten motor měl nožičky, nakopal by mu prdel. Mohl to odnést třeba rozvoďák, ale to by buď vůbec nešlo nahodit anebo by se ten motor choval divně.
Je to šok pro rozvody, hřídel(e) mají svoji setrvačnost + odpor rozvodů a najednou to musí akcelerovat na více než dvojnásobné otáčky za zlomek vteřiny. Často to řemen nevydrží a motor se tzv. potká, písty narazí do ventilů a celé se to zničí. pokud se toto nestalo, pak je namístě přinejmenším kontrola rozvodoveho řemenu. Pokud je načatý, nijak se to neprojevuje, jen prostě jednou přeskočí nebo rovnou prdne.
Když to motor přežil tak se nic nestalo. A ten větší hluk potom, to jen slyšíš trávu růst
Pokud se motor takhle násilně přetočí nad max. otáčky, tak od určité výše se nestihnou zavřít ventily a potkaj se s pístem tj. rozm...dá se to a nejede. Ale to nastane spíš tak kolem 10000 a víc, záleží co to je za motor.. Skočení rozvodu je nepravděpodobné, to leda u rozvodu těsně před smrtí kdy např. ozubení řemenu už visí na vlásku a rychlé roztočení byla poslední kapka..
Občas vytočit (komplet prohřátý) motor k omezovači naopak prospívá.. Akorát ne vrazit tam za 1 při 40 kmh (docela šikovná, v rychlosti tam jednička obvykle moc zařadit nejde
Tak znovu - které osobní auto na jedničku při 40 km/h točí 8000 otáček?
Nebo jinak - kterému osobnímu autu vadí jet krátkodobě na jedničku 40 km/h?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.