Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Teplota vody nestoupne nad 80°C

Od: zardy odpovědí: 14 změna:
Dobrý den,
mám staršího opela astru g, benzín a teplota vody se mi nechce vyšplhat nad 80°C, je to spíš pořád okolo 70-75°C.
Venku dnes bylo okolo 10°C, já schválně vypnul i topení aby teplo neproudilo do kabiny a motor se mohl prohřát a po ujetí 60km mi teplota za celou dobu nestoupla nad 80°C.
Netušíte, kde by mohl být problém?
Děkuji

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

Ve vadném termostatu.

 


3x

A začalo to z ničeho nic nebo je to tak stabilně? Zkoušel jste měřit teplotu externě zda není jen vadné čidlo pro budík teploměru?!

Já na jednom motoru měl za deset let asi jednou teplotu někde kolem 85°C a běžela pak i vrtule na chladiči.Ale tam jsem měl stabilně po ohřátí dle budíku od cca 75do 80°c. teploměr proměřovalale páč jsem toto věděl=neřešil jsem!

 


3x

Pár minut po startu sáhni rukou na hadici před chladičem a jestli bude teplá, je to termostat. Ten by zhruba do 90 stupňů neměl otevřít cestu vodě do chladiče aby se motor rychle ohřál.

 

jabraka*

2x

Chyba může být i v čidle teploty.Já měl na teploměru jen 50StC.Přesto vše fungovalo,topení topilo.V dílně vyměnili čidlo a teplota je krátce po startu rychle na 85 StC.

jenda22

Chyba není v čidle ale v utěsnění termostatu při novém kusu. V dílenkých příručkách je postup zkoušky funkce: podle vyražené teploty na termostatu se ohřeje voda v hrnci na otevírací teplotu (80°C aj.), při ohřátí na uvedenou teplotu se termostat ponoří a termostat musí pomalu otevírat. Pro montáž se používají pryžové kroužky pro těsnění dosedací plochy. Pokud pefektně netěsní, kapalina stále obíhá a tím se v chladiči ochlazuje. Termostat zavíráním a otevírám drží provozní teplotu.

 

joudic*

0x

starsi opel furt chladi, vetrakem ikdyz je cajk... zkuste jen nastartovat na zahrade a nechat to bezet, a uvidite kolikrat na to bude furt macat... vymente cidla, stoji to par kacek is dopravou, hlavne to vlevo na motoru, a to vpravo na vode bude zbytecne vsude cakat a nebyva spatne, to si nechte do foroty

 

zardy

Dobrý den,
dnes jsem auto nastartoval a nechal běžet na volnoběhu.
Po určité době cca 5min jsem ucítil na hadici od termostatu k chladiči že je hadice dost teplá, ale budík se pořád na 80°C nedostal.
Jak zjistím jestli je vadný termostat nebo teploměr?
Mám bezdotykový teploměr, co zkusit změřit v nádobce teplotu kapaliny?
Po zahřátí motoru by měla mít chladící kapalina teplotu okolo těch 90°C?
Já ten termostat totiž minulý rok měnil.
Děkuji

Pokud má i chladič uzávěr pak spíše v chladiči.Já měl snad na všech bez expanzky-ta byla integrovaná v chladiči.Ale pokud je hadice termostat-chladič studená a pak skokově naroste -studená na horká, pak by termostat měl být OK a vadné čidlo chladiče.Jaký vzduch fouká do kabiny?

asd1

= na 99% zase termostat

Že je nový nic neznamená, i drahé jsou často nekvalitní a rychle umíraj..

zardy

Zdálo se mi, že po startu byla hadice od termostatu k chladiči chladná a po 5 minutách teplejší a náhle horká.
Vzduch do kabiny je většinou teplý, ale ikdyž jsem přepnul na chladný, i tak teplota nenarostla.
Na chladiči jsem uzávěr nenašel, jen vypouštěcí ventil zespodu.
Mám tam expanzku, tam změřit teplotu nemohu?
Děkuji

Tak že teplota při uzavřeném topení nenarostla je docela normální-kapalina cirkujluje v celém okruhu-včetně topení,což je regulováno klapkami-pak jde vzduch přes radiátor teplý či horký nebo úplně mimo a studený (dle teploty venkovního vzduchu).Tedy dle nastavení topení

 

zardy

Dobrý den,
jak ale mohu zjistit, jestli je to špatný termostat nebo čidlo bez toho aniž bych musel termostat či čidlo demontovat?
Pokud by byl ale špatný termostat a já s tím přes léto takto jezdil, může to mít vliv na opotřebení motoru?
Děkuji
asd1

Ověříš přesnost čidla teploty a vychytáš kdy otvírá, příp. další ale už složitější způsoby. Podle popisu jednoznačně otvírá před provozní teplotou = termostat je v hajzlu. Měřit teplotu v nádobce je nesmysl, to neni vnitřní okruh motoru.

Jezdit s tim znamená hlavně zvýšení spotřeby, pak zakarbonování motoru a výfuku (= kat, lambdy), víc vody v oleji = rychlejší degradace oleje, dřív odchází katalyzátor a lambda sondy. Finančně to vyjde řádově dráž než ho hned vyměnit Jen spotřeba může být vyšší klidně o litr na 100 km, tak si spočítej kolik dáš navíc když to vyměníš až na podzim kdy ti začne vadit že to blbě topí

zardy

Máte pravdu, vyměním ho zase po roce.
Nemáte zkušenost s nějakou značkou, která vydrží déle?
Děkuji

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]