Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna chladicí kapaliny

Od: bebek odpovědí: 11 změna:

Ahoj všem. Zdědil jsem Škodu Feldu a potřebují poradit jaký je postup při výměne chladicí kapaliny, a kolik tam patří litru. Je to 1.3

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x

Za studeného stavu odpojíš hadici z chladiče u alternátoru.

Kapalina vyteče. Pak naliješ 5 litrů destilky a projedeš.

Necháš vychladnout a opět vše vyleješ přes hadici.

Koupíš G13 v litrovkách přímo ve Škodovce tu bílou nádobku s fialovou kapalinou a naliješ 2,5 litru do nádobky v autě a zbytek doplníš destilkou.

...

Celková náplň je 6 litrů

Dolévej pouze mezi MIN a MAX. Nikdy na MAX (tam to vyleze jen za tepla při přehřátí).

Šroub na trubce spíš nepovoluj. Pak rád teče. Sundávej hadici.

Dobré je zahradní hadicí a tlakem pitné vody z vodovodního řádu propláchnout všechny hadice a radiátor topení (ten je vedle baterky). Stačí odpojit od termostatu tu zadní hadicu a prat tam vodu z řádu a nechat odtékat odpojenou hadicí u chladiče dokud nepoteče čistá.

Podobně i propláchni chladič na čele pro motor.


doplněno 15.04.22 22:04:

Knoflík topení na teplý vzduch dávat nemusíš. Felda 1.3 nemá kohout a topením koluje voda stále. I v létě. Teplý vzduch určuje směr klapek v těle topení. Ne průtok vody radiátorem blokovaný kohoutem jako u Favorita nebo Feldy 1.9D.


doplněno 01.06.23 18:03:

Pozor. Někdy jsou termostaty zvláště nové velmi těsné a nemají odvzdušňovací dírku, aby došlo k zaplavení kapalinou. Typicky Felicie s plastovým termostatem. Pokud je termostat nový a není to ten celokovový, ale kotouček s gumičkou na plastové sedlo domku, tak se odvzdušňuje vytažením čidla teploty nebo povolením horní hadice.

To s tím čidlem mají dokonce vepsané v dílenské příručce Felicie. Nechat nastartovaný motor je nerozum, protože horká pára před termostatem termostat otevře, až když je přehřáto a pak tam hrkne studená voda a hlava praskne. Naštěstí většina aut má termostaty vyběhané a netěsní zcela an 100% a vodu přepustí nebo je v nich dírka od výrobce asi 2mm na to přepouštění.

Dnes u aut plných výměnáků, mezichladičů, oběžných čerpadel, atd... se mění kapalina tak, že se odsaje vzduch z hadic a kapalina se tam přepustí do téměř vakua. Je to i rychlejší než čekat a opatrně dolévat nebo vytahovat čidlo, atd...
Zdroj: poradte.cz/...

15.04.22 22:01
bebek

Díky za podrobný navod,Díky. Ale pišeš že nejdřive proplachnout destilkou a pak píšeš že proplachnu chladič hadicí s vodou z vodovodu

Vyber si jedno nebo druhé. Ideálně tou hadicí a podtlakem vyplachovat pár minut.

Pokud jsi někde v paneláku, tak leda tou destilkou a projet. Panelákový člověk asi nenatáhne hadici z okna a já netuším, jaké máš možnosti

bebek

Jsem z baráku Ale nejak mě to zmatlo že jednou destilkou a jednou normalní vodou. Tak že můžu jen normalní vodou a projet to? Předchozí majitel (stříc) tam dolíval kapalinu G11. Tak co tam nalít. Jaký je mezi něma rozdíl?

G11/G48 jsou modrozelené staré typy kapalin, které u Felicie výrobce tehdy nahradil G12kou od roku 97.

G48 rychleji degraduje a vyčerpává inhybitory koroze. Lhůta výměny jsou 3 roky a zanáší chladící systém jemnou vrstvičkou.

G12 nahradila G13 s lepšími vlastnostmi ochrany mědi v motoru (těsnění vložek válců v bloku), chráni jen v místě, kde se má tendenci tvořit elektrochemická koroze (článek), který zneutralizuje pouze lokálně a tak nedělá tu blbost jako G48, že by zanášela komplet systém tou vrstvičkou.

Výměná lhůta G13 je 5 let nebo 250 000km tuším.

Dá se to dohledat na netu, ale princip je spíše funkce těch inhybitorů koroze než fakt protizámrzu. G48 se dnes blbě shání a v nozi na benzínkách jsou G13ky. Proto je lepší přejít a nelít tam starý nemoderní sajrajt. Navíc ten se nesmí smíchat s G12/G13. Proto píšu i postup výplachu té staré kapaliny.

Pokud tam léta neměnil nikdo náplně, tak je větší riziko, že brzo odejde těsnění pod hlavou. Stejné riziko je i to, že tam necháš stále tu původní.

bebek

Děkují za vyčerpující rady a pomoc. Díky moc

Přeji úspěšnou výměnu

 

jabraka*

0x

U své Felicie chladicí kapalinu neměním.V podstatě se jedná o vodu a přídavek etylenglykolu..Tato směs své složení během provozu nemění,jen se odpařuje voda a případně drobnými netěsnostmi směsi ubývá.Přes leto doplňuji jen vodu a v zimě doplním trochu "fridexu".Vyhnu se poškození hadic při montáži.12 let tak jezdím ve vší spokojenosti.-

Rezavý vložky válcu obalený kamenem a zbytky oxidů hliníku je super. Blbej přenos tepla, ale proč ne. Né každý to tak chce

Brzdovou kapalinu taky neměň. Stačí za 15 let, až se zničí HBV nebo zaseknou třmeny a bude přibržďovat kolo a přehřáté dojedeš domů i na výměnu ložisek a kotoučů s deskama. To se vyplatí

Co polystyrenové kazety na kastli nebo tam jsou tapet,ty jsou OK? Vždyt ty nekorodují! A co olej ten taky není nutno měnit?

Teda to je mi rada, být Vaším autem tak Vám pane Jabrako, tak Vám minimálně nafackuji ,neli něco horšího!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]