Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vyhýbání se cyklistům

Od: mrrock odpovědí: 72 změna:

Ahoj, to, že když předjíždím cyklistu, musím nechat mezi ním a autem metr a půl je jasné. Dodržuji to. Staly se mi ale dvě situace, kdy jsem to nemohl ovlivnit. První byla v úseku z kopce, kde byla třicítka, všechna auta jela stejně rychle a cyklista nás normálně předjízdel pravem. Měl by i on nechat takovou mezeru, nebo je to diskriminace a pro ně to neplatí? Další situace je ta, že cyklista jel v protisměru, nemohl jsem ovlivnit že mě natěsno mine. V tomto případě je jasné, že v protisměru by jezdit neměl. Jinak jich je jak much jak se oteplilo.

 

 

72 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1

4x

Máš pocit že v autě jsi cyklista a ten na kole řidič motorového vozidla? Asi ne, viď

Chytrý kecy aby odstup byl povinný i pro kolo - jestli jste si nevšimli, tak když sejme auto cyklistu tak ho zabije. Když sejme cyklista auto, tak mu odře lak. Připadá to někomu srovnatelný? Mmch. v Německu je boční odstup mimo město 2m a to i od chodce, a v praxi tam s tim neni problém. Jen tady se z toho dělá konec světa.

(6) Při předjíždění cyklisty je řidič motorového vozidla povinen dodržet bezpečný boční odstup. Bezpečným bočním odstupem při předjíždění cyklisty se rozumí vzdálenost mezi nejbližšími okraji motorového vozidla, přípojného vozidla nebo nákladu a jízdního kola, přívěsného vozíku nebo cyklisty nejméně 1,5 m. V místě s nejvyšší dovolenou rychlostí nepřevyšující 30 km.h-1 je vzdálenost bezpečného bočního odstupu při předjíždění cyklisty podle věty druhé nejméně 1 m.

Satam 57/4 neznáš? Kolo zprava předjíždět může. 17/6 si taky přečti pořádně, když mluvíš že kolo by mělo odstup dodržet - cyklista není řidič motorového vozidla.

(4) Pohybují-li se pomalu nebo stojí-li vozidla za sebou při pravém okraji vozovky, může cyklista jedoucí stejným směrem tato vozidla předjíždět nebo objíždět z pravé strany po pravém okraji vozovky nebo krajnici, pokud je vpravo od vozidel dostatek místa; přitom je povinen dbát zvýšené opatrnosti. To neplatí, odbočuje-li vozidlo vpravo a dává-li znamení o změně směru jízdy.

asd1:
Některým motoristům bych dal kolo povinně aspoň hodinu denně. Sport totiž okysličuje mozek.

asd1 - pokud jedou auta z kopce v místě, kde je značkou přikázaná rychlost 30 touto rychlostí a cyklista je předjíždí zprava, tak je něco špatně a nemusí se tu argumentovat paragrafy. Cyklista je také účastník silničního provozu a musí dodržovat nařízenou rychlost a pokud ještě navíc předjíždí auta, které touto rychlostí jedou, tak je to vůl. A klidně do mě. A ano, na kole i v autě jezdím a nesnáším magory na obou stranách.

ajvn:
Nikdo netvrdí, že cyklista nemusí respektovat dopravní značení, podsouváte diskutérům něco, co nikdo neřekl. A většina situací, kdy cyklista předjíždí auta, je dopravní zácpa a nikoliv značka s omezením rychlosti (a která klidně může být daleko před koncem kolony, takže cyklista se jí začne řídit, až k ní dojede).

Ajvn-prosím sdělte jak měří cyklista svoji rychlost !

diesel:
Cyklocomputerem.

orion - jak podsouvám? Tazatel jasně napsal, že je předjížděl cyklista na 30 z kopce. Fajn, auta mohla jet třeba 20 ( tomu ale nikdo nevěří,že). Spíš je pravidlem, že na 30 se jede 40. Nic jiného než situaci v dotazu neřeším, to si zase orione něco domýšlíš ty.

diesel - no nevím, skoro každý cyklista, který aspoň trochu jezdí, má cyklocomputer. Pokud by to byl nějaký děda na cestě do obchodu, asi by ta auta předjet nedokázal. Spíš to byla silnička a tam je to opravdu běžné ) mít ve výbavě ten computer).

Ale to je jeho problém, jak to změří . Možná Vás to překvapí, ale dnes jsou běžně dostupné tachometry i na kolo

Cyklista je prostě také řidič a je povinen dodržovat dopravní značky - byt to mnozí nečiní, zdaleka nejen co se týče omezení rychlosti, ono i dání přednosti je pro mnohé sprosté slovo

Ono je vcelku jedno, čím cyklista měří rychlost a i když má GPS, není to certifikované. Spíš se řeší něco jako, že předjížděl kolonu, protože já mám zkušenosti vždycky opačné. Žádné auto nejede na třicítce třicet, když tam není kolona, takže tady spíše vadí to, co si to ten cyklista dovolil. Když je třeba někde svedeny pruh do jednoho a jedu první, tak všem vadim, i když pojedu víc než třicet a zase naopak, když pojedu poslední, tak mně všechny auta na té třicítce ujedou. Když stojící nebo pomalu jedoucí kolonu predjedou motorkáři, tak nikdo ani necekne, ale od cyklistů je to nejspíš ponižující.

Orione a cyklocomputer je povinmná výbava?

Teoreticky, když pojedu na "třicítce" čtyřicet nebo třeba padesát, nedopustil jsem se přestupku nebot jízdní kolo není z výroby vybaveno zařízením na měření rychlosti!

Diesele, takhle jsem nad tím nepřemýšlel, ale nejspíš máte pravdu.

sirokko

@diesel Prosím tě, absence rychloměru nezbavuje řidiče odpovědnosti za nedodržení zákona, co to proboha povídáš?

Je to stejné, jako kdyby mi nikdo neřekl, že se nesmí krást a já tím argumentoval.

Siroko- Máš smůlu právě toto zbavuje cyklistu povinoosti dodržet rycghlost. Jinak, každý má smůlu pokud by chtěl (PČR či MP ) pokutovat cyklistu za překročení rychlosti, právě z důvodu nevybavení rychloměrem z výroby. Padlo již pár rozsudků právě v prospěch cyklistů ohledně vyšší rychlosti než povolené.

A co radar na úsekovém měření obce. Ten tím pádem není platný?

sirokko

@diesel Tak sem s těmi rozsudky. Dík.

Nepotřebuji, jednak to bylo to tu řešeno několik let zpět a jednak to řešila i média. Najdi si to sám já to nepotřebuji hledat.

Cyklista se tím sice dopouští přestupku, ale NEPOSTIŽITELNÉHO paradoxně.

Diesel - tady měl ale soud diametrálně odlišný názor od tvého cnn.iprima.cz/...

 


2x

Zákon 361/2000Sb. o provozu na pozemních komunikacích platí pro všechny účastníky provozu na PK, tedy i pro cyklisty. Takže cyklista tě nesmí předjíždět zprava! Pak nemá cenu se bavit o bočním odstupu, který by měl on dodržet.

To samé platí o jízdě cyklisty v protisměru, tedy vlevo, což podle zákona nesmí!

Předjíždět zprava může

Nicméně i on by měl dodržovat předepsanou rychlost omezenou dopravním značením.

 


2x
Cyklista může předjíždět zprava, samozřejmě pokud tam má prostor. Pokud mu ho tam řidiči nenechají, tak holt si je obhodí zleva.

Cyklista zprava předjíždět nemůže. Může zprava objet stojící nebo skoro stojící vozidla.

asd1

Může zprava předjíždět pomalu jedoucí vozidla. Pokud se na té třicítce auta couraly 20 (např. kloboučník v čele kolony), tak je zprava předjet může naprosto legálně.

Ve dvacítce se tou škvírou vpravo moc bezpečně neprotáhne.

Opět to záleží na řidiči. Jednou jsem dojel kolonu, kde se opravovala silnice, takže semafor a cca 20aut tam nechalo luxusní pruh pro cyklisty. Mě ale stihnul předjet jeden magor a čumákem zastavil až u obrubníku abych neprojel. Musel jsem zastavit a vytáhnout kolo a hezky si odřel dveře o můj pedál. Když jsem se ho zeptal, jestli je zdravý, tak říkal, že musí nechat místo pro sanitku jako na dálnici, jestli to neznám. No magor a ta jeho kočka se jen smála, ale možná ji to přešlo až doma, jestli si vůbec všimla, že ten její magor odral půlku auta Vytahnul jsem kolo a objel ho zleva a dál jsem se zařadil zase vpravo, jenže kolona se hnula a on mě zase předjel a zase se bral až na kraj k chodníku, takže jsem si ho obhodil zleva a jel dál. To už byl úplně rudý jak ruská vlajka. Prostě tady to soužití nefunguje a řídiči tím svým přístupem si to dělají jen horší.

 


2x

Já ten odstup striktně nedodržuju.

Buď ho v nepřehledném úseku předjedu tak, abych ho nesrazil a sám nejel protisměrem zatáčkou a nebo ho na přehledném úseku předjedu třeba 90km/h v celém protisměru 3m od něj.

A balík pumpiček vytrubuji vždy.

asd1

Balík pumpiček má formaci "traktor", za traktorem počkáš až je volno a jednim manévrem jsi před nim.

Kdežto pokud pojedou za sebou s bezpečným odstupem, tak to bude kolona dlouhá desítky metrů, budeš potřebovat opravdu dlouhý výhled nebo předjíždět třeba na 20x

Tak popřemýšlej co je pro tebe lepší

Dva debilové kteří jedou po frekventovaný silnici vedle sebe a vykecávaj jsou jiná sorta, ty bych házel do škarpy..

Tak tak! Takových třicet cyklistů za sebou, to je hned několik náklaďáků, takže potřebuje solidní rozhled
asd1

Bezpečný odstup je dvě vteřiny, pokud mají jet předpisově tak by to měli dodržovat, tj. pokud jedou 40 kmh tak to je 22 metrů a 10 cyklistů znamená kolonu 200m dlouhou

Tohohle Krtek tim troubením chce dosáhnout... A pokud jim troubí těsně za zadkem tak je otázka času kdy ho zastaví a daj mu přes hubu, v lepším případě jen zahodí klíčky do pole.. A naprosto právem.. Protože zatroubit za zadkem je srovnatelný s pokusem o vraždu - lekne se a lehne před auto který ho rozšmelcuje (bez legrace)

Problém je v tom, že se někdo chce rekreovat na silnici, kde jiní pracují.

Krtek troubí? Proč Krtek?

asd1

Gumidek samo

Traktor či kamion nemění tvar (délku, šířku). Pumpičky v balíku to mění stále a je dost těžké ty paka předjet. mnohem lepší je kamion, který je předvídatelnější. Nemění tvar a směr se dá předpokládat. Je to jeden celek. jedno vozidlo.

Udělá ti snad traktor s vlečkama to, že v půlce souprava vybočí naprosto náhle a nepředvídaně?

asd1

Traktor ti to úplně s klidem zalomí nečekaně bez blinkru doleva na pole i když už jsi vedle něj Strejdu takhle sundal z motorky (stihnul to zahnout do pole tak aby traktor netrefil) a mně to v autě udělal už několikrát, naštěstí jsem s tím počítal a stihl se vyhnout...

Balík je jak hejno ryb, žralok taky projede skrz.. Koukni na závody jak balíkem projíždí doprovodný vozidla..

A fakt bys radši 200m dlouhou kolonu než jeden balík? Já teda ne.. Taky kolik těch balíků otkáš, většina lidí se drží mimo auta, tak je to pár cyklistů z oddílu na tréninku.. A ti jsou vyježdění a nechat se předjet autem jim nevadí, pokkud to neni kretén který kašle na protisměr a nacpe se mezi kolo a protijedoucí náklaďák a nekompromisně je vytlačí do škarpy (obzvlášt když je předjíždí v zatáčce za kterou nevidí a proti mu něco vyjede - má volbu buď vzít čelně to auto nebo kolaře narvat do škarpy...), nebo jim přijede těsně za zadek a zatroubí (to je fakt na přesdržku)

Tohle vždycky pobaví, když tu nějaký odborník vymyslí nějakou hypotetickou a nepravděpodobnou situaci, a podle ní je pak schopen určit i hmotnost neutrina a rozpínání vesmíru. Já jsem za cca posledních 5 let nepotkal "balík pumpiček", tedy více něž 4 cyklisty ve skupině, ani jednou co si vzpomínám. Ale je možné, že gumídek jezdí nějakou trasu, na které trénuje cyklistická reprezentace

asd1

Náhodou jich jezdí dost, v každém větším městě je cyklooddíl a jezdí po práci odpoledne tréninky, o víkendu delší vyjížďky nebo závody.. Autům se vyhejbaj co to jde, ale rozumně trénovat znamená jet po silnici, někudy musí dojet za město na klidnější silnice. Na cyklostezce mezi psama a kočárkama se to fakt dost dobře nedá, možná jako nácvik sprintů brzdění a jízdy zručnosti

Procento debilů je na obou stranách zhruba stejný, jsou jak mezi pumpičkama tak mezi autama.

Stačí, když jedou dvě pumpy schválně vedle sebe. Na hané je to samá cyklostezka a stejně se rvou na silnice, protože jedou přeci tour de france

asd1
Viz vejš Dva debilové kteří jedou po frekventovaný silnici vedle sebe a vykecávaj jsou jiná sorta, ty bych házel do škarpy..
Tak u nás jezdí běžně větší skupinky, většinou kadeti, profíci to mají jinak, záleží kdo na který závod se připravuje. Často taky trénují rychlostní intervaly nebo rychlostní vytrvalost za dodávkou 50-80kmh. Máme tady takovou rovinu Holíč Kúty, cca 20km. Taky tam často jezdím, je to sice nudné jet pořád rovně a po rovině, ale potrenovat se tam da6dobre, je tam malý provoz a hlavně Slováci jsou na té mentální úrovni mnohem dále, nevytrubují a ani nepotřebují metr, protože i bez něho dodržují bezpečný odstup. Ale jakmile člověk překročí hranice zpět, hned pozná kde je doma!

gumidek:
Samozřejmě záleží na tom, co je to za cyklistu. Já jezdím na horském kole a frekventovanějším silnicím se vyhýbám jak čert kříži, i když samozřejmě zcela vyhnout se jim nedá. Kdo má silničku, jezdí podstatně rychleji a delší trasy, takže mu nic jiného než silnice nezbývá, a nutno dodat, že má na silnici stejná práva jako motorista, což mnozí řidiči evidentně nevědí. Ad cyklostezky: pro silniční cyklisty často nejsou vhodné, i já na horským musím některé úseky jet opatrně.

Jo, slováci jsou (de)mentálně nejdéle. Jezdí za dodávkou 80km/h...

To mluví za vše

Cyklisti zapomínají, že pro ně platí povinnosti. Nejen ta práva. Mnohdy své povinnosti neznají, protože nevlastní řp a klidně jezdí prostředkem cesty nebo vedle sebe i když jim to vyhláška zakazuje a mají jezdit co nejblíže vpravo když už si vydupali tu ptákovinu, aby pro ně neplatila povinnost užít cyklostezku, když je hned vedle a mohli se dobrovolně zabít na silnici vedle cyklostezky a provokovat

Gumidek cti pořádně. Píšu, že jezdí trénovat na Slovensko, protože je tam klidnější provoz a nikdo je nevytrubuje. Tu dodávku mají svoji, není to žádná cizí a je to běžná součást rychlostních tréninků, který simuluje podmínky v balíku. Navíc ta dodávka je samozřejmě označená, aby si to někteří nepřeložili jako ty
15.04.22 20:10

 


1x

chce to lépe studovat zákon 361/2000

Za podmínek stanovených v § 57 odst. 4 smí vpravo předjíždět také cyklista. Jedná se
o případy, kdy z pravé strany (po pravém okraji vozovky nebo krajnici) předjíždí vozidla, která
se pohybují pomalu za sebou při pravém okraji vozovky, jestliže je vpravo od vozidel dostatek
místa k jejich předjetí. Cyklista je přitom povinen dbát zvýšené opatrnosti.50
Poznámka:
Znění odstavce 4, § 57 tohoto zákona:
(4) Pohybují-li se pomalu nebo stojí-li vozidla za sebou při pravém okraji vozovky, může
cyklista jedoucí stejným směrem tato vozidla předjíždět nebo objíždět z pravé strany po
pravém okraji vozovky nebo krajnici, pokud je vpravo od vozidel dostatek místa; přitom je
povinen dbát zvýšené opatrnosti.

Milane, ale to není odpověď na dotaz. Tazatel jasně popsal situaci. Opravdu si myslíte, že ta auta na 30 jela krokem? Pravda, tazatel rychlost neuvedl. Pokud vyjdeme z toho, že opravdu jela 30, tak tam cyklista neměl co dělat. Souhlasíte?

Opravdu si myslíte, že ta auta na 30 jela krokem?
Já dneska jen v Pardubicích na 50 taky krokem, přesněji dětským krokem..

Nelze spekulovat, že tio bylo tak, či onak.

Tazatel se ptá,"nebo je to diskriminace a pro ně to neplatí"

najde to v zákoně, co jsem uvedl? Pak píše o cyklistovi v protisměru, no a co?

Řeší primárně mezeru mezi cyklisty a vozidly, a nezná to.

Dokonce i někteří řidiči profíci.

Milane, s váma se nedá diskutovat. Jasně jsem se zeptal ( použiji váš oblíbený tučný text) Pokud vyjdeme z toho, že opravdu jela 30, tak tam cyklista neměl co dělat. Souhlasíte? . Odpověď - já jel dnes na 50 krokem. To mi stačí, hezký večer.

Opravdu si myslíte, že ta auta na 30 jela krokem?
nejsem jasnovidec, nevím jak jela rychle.

Pokud vyjdeme z toho, že opravdu jela 30, tak tam cyklista neměl co dělat. Souhlasíte?
Nesouhlasím...

 

makk

1x

Já jen nechápu proč ta úprava zákona. Již od nepaměti platilo, že cyklistu je nutno předjíždět s dostatečným odstupem. Stejně jako řidič nemám jinou šanci, než těch 1,5m odhadnout, takže se vlastně nic nezměnilo. A pokud někdo nedodržoval bezpečný odstup, nebude dodržovat ani 1,5m. Je to stejná pitomost jako dát někde omezení na 30km/h s odůvodněním, že je to proto, aby tam lidi aspoň těch 50km/h jezdily. Smysl má dbát na dodržování předpisů a ne vymýšlet stále nové a kašlat na jejich dodržování.

asd1

Protože "dostatečný odstup" nebyl jasně definovaný a v praxi byl bezpečný když při předjetí kolaře nesundal přestože prosvištěl kilo zrcátkem 10 cm od ramene, tak aby policie měla páky na vymáhání právě na takové debily.. Že jsme v Kocourkově a policie to bude řešit leda na "reklamní akci nařízené velitelem" jednou za rok a ještě na místě kde malý odstup nevadí, to je věc druhá..

Stejně jak odstupy - proč nepřevezmeme od němčourů jejich "halb tacho" a sazebník odstupňovaný podle rychlosti a odstupu? Za banální porušení symbolická sankce, opravdu nebezpečné věci tvrdá sankce, za nalepení na kufr ve velké rychlosti tam lítaj stovky eur a zákazy řízení na měsíc nebo tři měsíce..

Však já jsem tu několikrát psal, že za ten nový zákon si můžou motoristi sami. Když někdo neví, co je bezpečný odstup, tak mu to musíš vysvětlit alespoň tím metrem. Jsou situace, kdy je na krajnici díra nebo kanál a toho řidiče za volantem nenapadne, že ten kolař se té díře nebo kanálu bude chtít vyhnout. A takoví ti troubí za prdelí a sami jedou uprostřed, protože si kolo urvat v té díře taky nechtějí. A ještě lepší je to v zatáčce, kde není vidět a zčista jasna se objeví v protisměru auto a ten za tebou jede devadesát. Ty pak necitiš loket, ale nakonec jsi rád, že jsi živý a magor ani nezastaví. Tohle se v Rakousku nestane, protože tam auta v zatáčce nebo když něco jede v protisměru nepredjizdi ani cyklisty! Tedy pokud nemá českou značku.
sirokko

@stir No a teď si představ, že předjíždíš cyklouna přesným metrem 1500 milimetrů. A zrovna na úrovni míjení on objede kanál o půl metru směrem k tobě. Tím pádem jsi porušil zákon. Nezájem, pokuta a basta

Od toho je tam ten metr a půl, aby přece nevjel přímo pod auto. Řidiči si stěžují, že cyklisti neumí jezdit rovně, tak proto musí být bezpečný odstup. A nemusí to být jen kanál, stačí silný vítr ze špatného směru anebo i kamion si dokáže cyklistu silně nasát až k sobě. Na horském kole to není tak patrné, ale když jsem poprvé sedl na silnicku hodně mě to vylekalo. Když to člověk nečeká, je to nebezpečné.
makk

Pokud jde o sankce, tak já bych za vše dával zákaz řízení. Podle prohřešku třeba od půl hodiny po roky. Jsou lidi, pro které pokuta není trest (viz třeba dara Rolins, která po té, co zabila člověka údajně prohlásila, že zákony jsou pro ty, co nemají na pokuty), ale půlhodinové zdržení potrestá všechny stejně. Jenže pokuty jsou zdrojem zisku pro stát (nebo obec) a o peníze jim jde zjevně víc než o bezpečnost, tak jsme tam, kde jsme.

 


1x

Veškerá zákonná ustanovení bezpečnost cyklistů na silnicích nezajistí. Dnes je automobilový provoz tak hustý, že vyjet na kole na silnici mimo obec je hazardování se životem. Proto by měla být jízda na kole považována za sport a sportování na silnicích mimo obec by mělo být zákonem zakázáno. V současnosti je dostatek možností se bezpečně dopravit mezi obcemi vlakem nebo autobusem.

Spatne je, ze nebylo uzakoneno povinnost pouzit cyklostezku, pokud je dostupna. No neni to na shozeni do prikopu, kdyz mate vedle silnice vyasfaltovanou fungl osvetlenou cyklostezku za x milionu a ten diletant si to straduje po silnici? tohle nepochopiiis.

Proto by měla být jízda na kole považována za sport a sportování na silnicích mimo obec by mělo být zákonem zakázáno.Ještě že nejste zákonodárce...cestu do práce považovat za sportování?

Chlapci, jsem rád že rozumíte výkonnostní cyklistice..
Kdybych si měl já vybrat mezi zákazem aut a zákazem kol, tak hlasuji pro zákaz těch aut.
Ale protože jsem soudný, tak vím že je to nesmysl..
Tak se i vy trochu zamyslete, a zkuste připustit, že opravdu ne každý cyklista může jezdit po cyklostezce.
A ano, cyklista má na silnici prakticky stejná práva a povinnosti jako vy v autě.
Mate pravdu. Ja ted premyslim nad tim, ze jsem byl mnohokrat v holandsku a nemuzu si vybavit, ze bych nekde objizdel cyklistu. A jestli se to stalo, tak to bylo v jednotkách, proto si to nemuzu vybavit. Asi tam zadne vykony nepodavaji. Nadruhou stranu kdyz jsem jel serpentinama saint tropez, tak to stalo za to. 50m strudl a maji na parku. Kdyz je chcete predjet, tak o nejakem odstupu nemuze byt ani rec. Normalne patova situace. Ja jel za nima snad 5km nez jsem chytl kousek kratke rovinky a zrovna nic nejelo. Takze ty navyky jsou vsude jine. Ale nezda se mi, ze vzdy je vse jednoznacne, protoze prekrocite hranice statu a muzete se divit. Jak jsem psal. V jednom state jako ridic auta o nich vite maximalne na prejezdech a v jine zemi je cyklista pan silnic.
Aloisb a proč tedy ty auta jezdí, když neni problém všude dojet busem?
stir: Protože Lojza prostě chce jezdit svým autem a ne busem, busem mají jezdit "ti ostatní".
Ale kdyby s náma jezdil na kole, ubylo by ze silnic jedno auto..
Honzas1 já nemám problém použít cyklostezku, když vede tam, kam jedu nebo její konec není někde v poli. A další problém je, že ty cyklostezky za X milionů vypadají sice hezky, ale jsou třeba ze zámkové dlažby a to na silničce nedáš. Hlavně když je to někde, kde je každých 50metrů křížení ze silnicí a výškově 5cm rozdíl, tak to už i na horaku je dost nepohodlné, zvlášt když pokaždé musíš dávat přednost. Takže ve finále je jízda po hlavní mnohem bezpečnější. A ty asfaltové cyklostezky, co se staví mezi městy jsou taky ok, ale tak cca první tři roky, pak se začne vlnit, jak prorůstají kořeny od stromů. Pak je prostě nepoužitelná. Předloni tu postavili úplně novou, na kterou se hodně dlouho čekalo, protože byla v nebezpečném úseku, ale když po ní jedeš na silničním kole nad třicet, cítíš jak celé kolo vibruje. Poprvé jsem si myslel, že mám něco s kolem, ale nadává více lidí a je to cítit i na horském kole. Každopádně lépe, než jet po silnici vedle, protože tam je to o hubu, pár lidí už tam zařvalo, i jeden mladý profík. Nejlepší cyklostezky se staví na uhersko hradistku, ty jsou betonové, rovné a nehrozí nějaké zvedání či prorůstání a co jezdím, cca deset let, tak jsou stále jak nové. Takže je opravdu cyklostezka za milion, která dobře slouží. Pak tu máme ještě jednu, asfaltovou, ale ta je postavena v místě, kde byly dřív koleje, takže tam to taky drží. Bohužel ač má přes 20km je v létě nepoužitelná, kvůli bruslaře, ženské s kocarkama a tam kde byly zastávky, jsou z toho občerstvovačky a motá se tam moc lidí, rodiny s dětmi protože stoly jsou skoro hned vedle. Ale na jaře podzim dobré a když byl covid, tak to se taky dalo, ale to jsem používal silnice, protože ty byly úplně prázdné, čistý vzdoušek a mohl jsem jezdit uprostřed )
Martine přesně tak. Jedno auto, jeden člověk = neekonomické, zvláště dnes by měli bojkotovat Rusko.

 

sirokko

0x

Mně tady některé odpovědi a argumentace přijdou úsměvné, když si zejména představím, že skoro všichni budou mít asi řidičák.

Cyklista předjíždět zprava může. To je prostě holý fakt ukotven v zákoně. Boční odstup se v tomto případě neřeší at z jedné nebo z druhé strany.

Jakou rychlostí je vzhledem k výkladu zákona nepodstatné. Může předjíždět pomalu jedoucí vozidla. Co je pomalu jedoucí vozidlo je relativní a v zákoně to upraveno není. Takže když autáky pojedou třicet a cykloun sedmdesát, tak předjíždí pomalu jedoucí vozidla. Vágní ustanovení o opatrnosti při takovémto předjíždění nemá smysl řešit, to je ukotveno až pro případné vyšetřování, ponvadž opatrnost je rovněž relativní pojem.

Další blaf který tu zazněl je, že cyklista se nemusí řídit rychlostními limity protože nemá v povinné výbavě rychloměr. To je úplně nejzábavnější. V zákoně je jasně stanoveno jakými rychlostmi a kde se řidič a řidič motorového vozidla smí pohybovat. Nikdo neřeší jak si to změří nebo dokonce že cyklisti mají výjimku z tohoto ustanovení.

Tyjo, nechete někteří jít dobrovolně na přezkoušení?

Pokud jde o zákon - komické je, že cyklistou je i řidič elektromotocyklu ..

 

fero*

0x

Z prava by předjíždět neměl.I nový výklad o tom mlčí.


Dopravní značky-nový výklad.doc193.54 kB

zkuste jiný odkaz, páč tento nefunguje

ferův odkaz funguje, ale tu je jiný

autohificlub.cz/...

stále se musím učit, páč to chtělo nejdříve uložit a pak přečíst.

Dobrý, alespoň jsem se pobavil.

 

 


0x
Zakladni kamen urazu u cyklistu je, ze se jich spousta nedokaze na silnici chovat předvídatelne. Cim starsi tim horsi. Na kole mam odjezdeno nespocet km, ale nikdy by me nenapadlo, kdyz slyším jet za sebou auto, hazet mysky smerem do silnice kvuli kanalu, pripadne tak z pleziru se motat po silnici. Je potreba si uvedomit, ze bolet to bude predevsim toho supermana. Uz jsem to tu psal, u nas se stal smrtak uplne hloupym zpusobem, ze cylista jel po chodniku a na jeho konci vjel do cesty jako pan silnic bez ohlednuti a letel vzduchem dobrych 20metru a mel to na miste za sebou. Problem je na obou stranach, ale uprimne videt jet cyklistu vzorne pri pravem okraji, to je spise dilem nahody nez pravidlem. Nejvic mi drasaji nervy blbouni na ctyrpruhu. Idealne mimo obec. To uz je na preszdrzku a nebylo by od veci to zakazat. Vcera ram byl k videni jedinec na slapaci trojkolce.
Sám tomu nevěříš. Já jsem ještě nikdy neviděl, aby auto nebo cyklista vjel dobrovolně do díry na krajnici. A pokud v takovém úseku jedu jako řidič a vidím díry nebo kanály na krajnici, určitě nepojedu těsně vedle cyklisty a nechám mu daleko větší prostor. Nemám problém objížďět cyklisty úplně v protisměru a pokud je to silnice třetí třídy, která je rozbitá a úzká, zákon jasně říká, že je třeba přizpůsobit rychlost stavu a povaze vozovky, taktéž provozu. Není vhodné jet po takové silnici středem devadesát, zvláště když jsou tam další účastníci provozu. Jenže to mnoho řidičů chápe tak, že cyklisti jsou obtížný hmyz a ten metr a půl nedodržuje devět z deseti. Jestli jsi opravdu jel někdy na kole, jak tvrdíš, tak víš, že hluboká díra znamená v lepším případě defekt, narazeny ráfek a v tom horším, že rovnou spadnes pod auto, které nedodržuje odstup.
Ty delas jak kdyby byly vsude same diry. A dira se kolikkrat da objet i zprava. Pri jizde treba po meste, kde je snura aut v obou smerech se neda jet uplne podle tvych predstav. Ja osobne jsem vzdy cyklisty objizdel co nejvetsim obloukem. To uz mi i rodice vstepovali do hlavy, ale ne vzdy to uplne jde. A i kdyz kolikkrat jedes v pulce protismerneho pruhu, tak ti je presto schopen dedek malem sklopit zrcatko protoze prece nebude prejizdet rost kanalu a da mu patricny odstup. Takze ja urcite nebojuji proti cyklistum, ale jak rikam, je na miste čitelnost. Tak samo prece pokud vidis pred sebou diru a vzdy ji vidis dostatecne dopredu, tak v pripade ze neni mozne ji objet zprava, tak plynule vjedu do vozovky a ne ze metr pred dirou to flaknu metr vlevo do cesty. A tak to dela plno lidi. To jsou pak ty průsery. Nerikam ze ma nekdo vymetat diry. Jen to chce trochu zapojit mozek.
Píšeš o nečitelnosti, ale něco můžeš předvídat jako řidič. Třeba tu díru nebo kanál před cyklistou, taky to může vyplyvat z dopravní situace, třeba objíždění překážky na silnici, stojící vozidlo atd. Mnohdy se stane, že na silnici stojí auto a mě předjede další auto a zastaví před tím stojícím, přitom stačí předvídat, protože cyklista to auto může v klidu objet, ale když tě tam zavře další auto, tak ten prostor už nemáš. Anebo kruhové objezdy, před těmi cca 200 metrů si už dělám místo a nikoho před sebe nepoustim, na kole to projedu rychleji než to auto, které stejně musí pribrzdit nebo zastavit. Taky hlavně mimo město může být silný vítr a to někdy dokáže s tím kolem pěkně pohnout a když řidič nedodržuje bezpečný odstup, hned je neštěstí na světě.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]