Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

V aute je citit benzin

Od: jitu odpovědí: 26 změna:
Dobry den,vysledovala jsem,ze jakmile se otepli,je v mem aute Opel Corsa citit benzin. Celou zimu nic,ale jakmile je teplo je citit cela kabina. Nejezdim denne,tak ani netankuji plnou nadrz. Cim to muze byt? Je to vazna závada? Dekuji za odpovedi.
doplněno 10.04.22 14:34: Jeste jsem se zapomela zeptat, toto auto nema ukazatel teploty? Na pristrojove desce nic neni.

 

 

26 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Chce to otevrit kapotu a podivat se na palivove potrubi, filtr atd. Muze tam byt netesny spoj nebo nejaka hadicka v motoru.

 


0x
Nechte si to v servisu zkontrolovat. Ne nadarmo se říká Opel - popel.

 

jitu

Opel- popel to jsem nikdy neslyšela
Ale radeji to tedy dam do servisu,at se na to podivaji. Jakmile je teplo, sviti sluníčko,je toho "smradu" plne auto.

Ty nemáš k autu palubní literaturu s návody?

Opel Corsa bylo několik ročníkových generací. Každá je jiná. Z roku 1997 nesrovnáš s rokem 2008.

jitu

Mam v němčině-neumim.
RV je 2007

Zde česky

opel.cz/...

jitu

Děkuji moc.
Ano, je to D

nemáš zač, jak to čtu, tak v budíku paliva je pouze kontrolka chladící kaplainy, která svítí jen při přehřátí. Jinak ne. tedy za studena a za normálního provozu běžné teploty motoru nesvítí.

jitu

Tak to jo. No je to nezvykle,ze tam jinak ukazatel neni.
Fotky jsem prehledla, vzala jsem to za nejakou reklamu odpovida proszredni foto, jen myslim budik na rychlost je malicko jiny

 


0x

Budiky Corsa B, D a E

Cors je tedy mnoho stejně jako Fabií

2007 je modelová řada D

 

riva

0x

Známému rovněž stále smrděl benzín a než to dal dokupy, tak k nim jeli hasiči a tahali hořící auto z garáže. Barák naštěstí neshořel.

jitu

No to snad ne
Me smrdi, jen kdyz je venku teplo jinak ne.

To spíš bude něco s filtrem s aktivním uhlím na odvětrání nádrže. Kdyby kapal z tlakového vedení, tak jsou pod nastartovaným autem loužičky a smrad by byl citelnější.

Nechte to na servis.

jitu

Urcite to necham zkontrolovat. Louzicek jsem si nikdy nevšimla, parkuji celorocne pred domem v ulici.

Loužička by se dělala jen u nastartovaného auta, kdy trubkama pro palivo obíhá benzín do motoru a nespotřebovaná část zpět odtéká do nádrže. Čerpadlo v nádrži honí benzín jako srdce krev tam (jednou trubkou) a zase zpět (druhou trubkou). Čerpadlo je v provozu jen na pár sekund před startem nebo stále při nastartovaném motoru. Jindy ne i z bezpečnostního důvodu (při nehodě a poškození auta by bylo nežádoucí, aby benzín obíhal hořícím autem nebo vyléval celou nádrž kolem auta).

Takže při porušené trubce či spoje pod autem, kde je palivové vedení by se loužička tvořila jen v době, kdy čerpadlo honí benzín a v trubkách je tlak. Pak by odkapávala loužička. U zdechlého auta nic neobíhá a ani se nemůže tvořit louže poškozeným vedením logicky. A těch pár případných kapek při zaparkování se rychle odpaří. Je to benzín.

Takže můžeš to nastartovat a s baterkou si posvítit, zda je vše suché a nikde z trubek nic nekape. Jak na podvozku a kolem nádrže, tak kolem motoru pod kapotou. Zbytek servis.

Pokud vyloženě nikde nekape, tak se požárem neplaš . Ale 100% to nikdy není, že.

Taky můžou smrdět výfukové zplodiny, kdy je katalyzátor nebo regulace spalin vadná (kyslíková sonda - lambda). Je to takový nakysnutý smrad podobný benzínu.

jitu

Jsem si uvědomila,ze jsem nenapsala, ze to smrdi,kdyz auto stoji. Nejezdim denne, nekdy stoji klidne i tyden a dele. Otevřu dvere a je to citit. Za jizdy si ted nejsem jista,ale to asi ne.

Tak to bude to odvětrání nádrže. Jak do auta na parkovišti pere slunce, tak je ohřáté a palivo se rozpíná a těká (pynuje). Aby nenafukovalo nádrž, tak se odfukuje trubkou do nádobky s aktivním uhlím a dále z této nádobky se tento čuch přisává do motoru, když auto jede v určitých režimech jízdy (tedy nedochází k přisávání na volnoběhu nebo slabém zatížení, to by motor kuckal), ale třeba ŘJ ten ventil a přisání otevře za plné jízdy třeba po okresce nebo na dálnici).

U poloprázdné nádrže je větší tendence odpařování nežli při plné.

Když natankuješ 1/4 do kanystru 5l a do druhého toho samého 1/1 (4/4), pak se ten poloprázdný na slunci více nafoukne než ten plný.

jitu

Pokud je to tedy to odvětrávání je nutna oprava ihned? Tyto dny budu auto potrebovat. Nicmene jsem koukala na netu, ze se v tomto pripade u Corsy meni cela nadrz?

Ihned asi ne, pokud je to opravdu to odvětrání. Mění se pak tahle nádobka s uhlím nebo neprůchozí vedení se zprůchodní a nebo nefunkční ventil, který to vedení do nádobky otvírá a odvětrává přes to uhlí jako přes filtr pachu.

google.cz/...

jitu

Tak 2.5. povezu auto do servisu, byla jsem se tam domluvit.
Ale priznam se, ze mam ted obavy jet. Zrovna dnes ho potrebuji.

To už je na tobě. Co můžeš udělat sama jsem už napsal.

 

 

sedlecak

0x

Corsa rok 2007 je téměř schodná s Fiatem Grande Punto i když to na první pohled nevypadá. U Fiatů se to stává také a způsobuje to prasklá spona na hlavní hadici co vede do nádrže. Lehnout zezadu pod auto a na pravé straně zkontrolovat sponu u nádrže.je to dobře přístupné.

Z nalévacího hrdla na plnění nádrže ta tlustá největší hadice?

jitu

Tak to nedam. Jsem sama, nemam chlapa. Sestavim si skříň apod ale tohle nezvladnu
Hledala jsem na netu a nasla, ze u Corsy se v pripade filtru meni cela nádrž. Je to tak?

 

sedlecak

0x

Ano ta tustá hadice tam povolí spona těsně před nádrží.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]