Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Hlavice řadící páky upevnění

Od: macek71® odpovědí: 12 změna:
Dobrý večer,nemá někdo prosím nějaký nápad ,jak “přichytit”hlavici šaltr(řadící) páky,která se protáčí a jde lehce vyndat.Prostě tam nedrží.
Moc se mi to nechce něčím lepit .Jako mamut atd.Rád bych,aby to šlo dobudoucna rozebrat.Je toBMW 1 ,ale to je asi jedno.
Předem děkuji za nějaké nápady.
Jen podotku,že hlavice je jako nová,takže se mi zatím nechce kupovat nová.Třeba má někdo na to nějaký dobý nápad.
Předem děkuji

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Omotat tu tyčku elektrikářskou izolačkou nebo teflonovou páskou aby tam šla hlavice fest narazit. Další varianta je omotat to oboustranou lepenkou a narazit ale pak už to jde sundavat dost ztuha.

olinl

taalla: V létě (teplem) ti ta izolačka povolí..


Nto je asi pravda ,že by to mohlo v létě povolit.Nějaký jiný nápad?

Smrštovací elektrikářská bužírka.

Nepovolí, tam nejde o princip že to drží lepidlo ale o vymezení vúle. A zcela bězně se to dělá, zvláště na starších autech. Mimochodem úplně stejně by posloužilo i česání i když zo se spíše používalo u stodvacítek kde byl na páce závit.

 

lmgify

0x

Jazykový koutek

> hlavici šaltr(řadící) páky

Buď je to šaltr nebo šalt páka. Nemůže to být - alespoň podle mě - šaltr páka.

Je to z němčiny, odkud pochází velká část slov hovorové, ale i spisovné češtiny kolem aut a techniky a mechaniky obecně.

schalten [šal-tn] ... řadit

Schalter [šal-tr] ... řadič (vodič, posunovač, hybatel)

Němci tomu říkají Schalthebel (řadící páka, Hebel = páka).


Děkuji,teď už vím,jak na to
lmgify

Shodou okolností jsem při jiném hledání narazil na jinou diskuzi z doby před 12 lety, kde rozebírají to přídavné -R v moravské výslovnosti šalt(r)páky. Je to řazené od nejnovějšího příspěvku, takže se to musí číst odzadu. Je to dole na stránce asi 5 příspěvků.


Tak děkujem za vysvětlení.Čtěte dále a hledejte gramatické chyby a jiné podstatné věci. Tím té diskuzi pomůžete. Někdo poradí,jiný se poučí a pár jedinců neumí ani jedno,tak …….
asd1

Chybí ti mezery za tečkou a čárkama

Mmch. volná hlavice je obvykle prasklá, tak vyvložkování moc nepomáhá. = pokud to má držet, tak buď přilepit nebo novou. Z Alíka obvykle za pár babek..

 

makk

0x

Ono asi jak které auto, ale mám pocit, že to lepí i ve fabrice, protože mě to teda nijak sundat nešlo (byla prasklá ta gumová koule a chtěl jsem ji vyměnit), takže tím mamutem to bude jako nové. S rozebíráním se asi nepočítá, v případě potřeby se páka vyndá celá.


Zkusil jsem to izolačkou a dvě špejle a zatím to drží. Tak uvidíme. Mamut mě napadl jako první.Ale vyměnit by to asi šlo špatně. Časem se ta hlavice stejne “ohmata”,tak by to mělo být rozebíratelne.Ikdyž kdoví jestli ro auto ještě budu mít za pár let

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]