Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Elekroskutr e-fichtl

Od: rastislav odpovědí: 32 změna:
Dobrý den. Mám skútr E-fichtl a po zimě jsem ho nemohl nastartovat. Displej jen problikne, ale světla svítí a blinkry taky fungujou. Nabíječka, když nabijim tak pořád bliká červeně a zeleně. Děkuji za odpověď

 

 

32 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Když necháš skútr na stojanmu a zadní kolo musí být ve vzduchu, tak můžeš zkusit "přidat plyn" a mělo by se ti roztočit zadní kolo.

Když nabíječka střídavě bliká červeně a zeleně, tak může signalizovat nějaký problém na bateriích.

Možná by stálo za to baterie odkrytovat a pomocí klasické nabíječky na 12V každou baterii samostatně připojením nabíječky přímo na svorky baterie (pozor na polaritu). Takto bys mohl zjistit jestli je vadná pouze jedna baterie a nebo jsi baterie odrovnal všechny, protožes je během zimy neudžoval v nabitém stavu.

Ale pokud je to elektroskutr tak ten nemá 12V baterku. Tam bývá většinou 48...60 Voltova baterie, samozřejmě složená z článků.

 


1x
Vypadá to, že se v tom moc neorientujete, tak vam asi nezbyde, než minimálně baterku odnést do servisu. Asi se tam nějaký článek příliš vybil. Napřed ji ale zkuste nechat na nabíječce několik hodin. A např. cca každou hodinu nabíječku krátce odpojit a zase zapojit. A stále to mějte pod dohledem, tyhle věci mohou i zahořet.
Holt je to elektrická hračka a ne fichtl, kterej člověk nakopne i po 30 letech odstavení.
Si vemte, až vám takto odejde baterka v autě za milion..
Mimochodem, na kolik % nabitou jste ji odstavil a v jakém byla prostředí?
doplněno 29.03.22 22:03: Ale, ale. Někdy je jeden článek (blok paralelních článků) jen lehce pod povoleným napětím a elektronika pak nedovolí dobíjení. Podle provedení elektroniky pak někdy pulsy při opakovaném připojení nabíječky mohou toto napětí dostat na úroveň, že se dobíjení podaří spustit. Několikrát vyzkoušeno.

Je vidět že se v tomhle také moc neorientujete. To jste mohl už rovnou jmenovat i Lithiovou baterku do hodinek. :D To že je nějaká baterie lithiová, tak ještě neznamená, že jsou všechny stejné. Obzvláště když ty pro automobilový průmysl jsou silně nedostatkovým zbožím. A ani ty v elektromobilech nejsou všechny stejné. Tesla má baterie úplmě jiné, jako třeba Nissan. A Nissan Leaf má také jiné složení baterií než Leaf 2gen.

Dlouhodobě připojenou baterii na nabíječce nic nezískáte. Inteligentní Li-xx nabíječky si v první řadě měří celkové napětí akumulátoru a na každém článku zvlášt. Pokud je někde problém, tak ani nezapnou nabíjení. Pokud by jste ale přesto nějakým způsobem zahájili nabíjení a jeden článek by byl silne podvybitý, tak dojde k přebíjení ostatních článků a pasivní balancer vás nezachrání. Přebité Lithiové články pak velmi rády vybuchují a hoří! Výrazně tedy nedoporučuji takovéhle amatérské hrání si s akumulátory.

 

dsd

0x

Napsal jsi málo informací.Kde jsi skůtr parkoval , při jaký teplotě byl, nabíjel jsi přes zimu alespoň na 80 %. Zelený a červený blikání diod je špatně. Asi baterky v háji. Odnes to do servisu.

 

olinl

0x

Zkontroluj pojistku/ky a jestli máš "policajta" stojan, tak je tam bezpečnostní spínač proti rozjetí, tak zahýbej parkrát tím "jednoduchým" stojanem nahoru a mírně dolů. Spíš to vidím ale na baterii/e.

slavomirdlouhy
Mám na stojanu(policajta) je tam bezpečnostní spínač proti rozjetí je poškozený vlivem pádu na levou stranu. A tak se ptám. Lze odpojit anebo vyměnit?

 

joudic*

0x
to vypada na servis, holt hracka na baterky, me staci po zime 3-4x natocit, nechat nastartovany promazat, za chvili uz jde pridavat plyn bez chcipnuti, a pak uz na brnk

 


0x
Pokud máte elschema tak hledat. Je baterie plně nabitá? Změřit napětí baterie a tak zjistíte procentuelní nabití. Pak je tam řídící modul a ovladač na řídítkach. Ale tam už to chce opravdu to schema, možná jako první krok rozpojit kontakty, vycistit, nakonzervovat a opet pospojovat. Neznám přesně tohoto e fichtla ,ale nekdy bývá ještě bezpečnostní- alarmovy modul buď na klicek nebo na dálkový ovladač. Na elektrokolobezce jsem jej meusel zresetovat odpojením a znova napojením.

 

jjj

0x
Koukni na F e-babeta ...je to vlastně to samé jen jinak vypadá. Tam ti poradí

 


0x

Baterii máte silně podvybitou. Nejspíše z důvodu špatného zazimování. S největší pravděpodobností je tak již na odpis. I pokud by se vám ji ještě podařilo probrat k životu (záleží na tom jak moc je aktuálně pod minimem), tak již s notně zmenšenou kapacitou. Nedoporučuji ale nějak experimentovat s akumulátorem pokud jste amatér a nebo nemáte na to patřičné vybavení. Při delším nepoužívání se doporučuje mít Lithiový akumulátor nabitý ideálně na 70% - 80% a odpojit jej. I při vyplém stavu bývá malý stálý odběr, který vám baterii dokáže časem vymlátit. Na to že vám svítí světla a fungují blinkry se nespoléhejte. To jsou věci které umírají až jako úplně poslední.

Zajeďte si tedy do servisu kde se vám na to kouknou a případně si objednejte nový akumulátor. O ten se už starejte lépe. Tohle jsou dost drahé zkušenosti.

 

miroslav*

0x

Dobrý den,
pokud je dotaz stále aktuální, mohu věcně odpovědět. Právě se u mě totiž naprosto shodně událost s baterkou po zimě projevila.
M.

Můžete odpovědět, nejste jen dva, kteří s tím mají problém... pomůže i jiným se stejným problémem...
miroslav*

Zdravím, já si nevšiml, že mně neodpovídá Rastislav, tak pardon .

Jinak jsem vše popsal, tak kdyby někdo něco potřeboval doplnit, rád to udělám.

Zdraví M.

Vůbec se neomlouvejte, udělal jste správnou věc, popsal problém i současné řešení. A někomu dalsimu to pomůže. Snad se poučí i rastislav

 

miroslav*

0x

Ok, takže zkusím vše popsat podrobněji i s fotem.
Předpokládám, že se jedná o olověnou baterií PB-48V, 20Ah, k elektroskútru RACCEWAY E-FICHTL.
Stala se mně nyní shodná událost, že jsem chtěl nejprve vypnout alarm dalk.ovladačem, ale bohužel žádná odezva. Zapnul jsem klíček do skříňky, otočím, displej probliknul a nic. Bylo zřejmé, že je baterie vybitá.
Takže jsem ji zkusil nejprve nabít v motocyklu (skútru). Nabíječka však jen problikávala střídavě zelenou a červenou ledkou. Nechal jsem nabíjet asi 2 hodiny, avšak stále stejný problém, ledky problikávaly a nabíjení se nekonalo.

Vyndal jsem tedy akumulátor z motocyklu a zkusil nabít přímo do zástrčky na akumulátoru, kterou jsem odpojil od motocyklu. Bohužel, stejná odezva na nabíječce. Proto jsem vzal připravený kabel - běžný pro sítové napájení, viz foto a změřil napětí mezi kolíky. Napětí bylo 20,5V. Což znamená značné podvybití. Pozor - nestrkat tento kabel do zásuvky, sloužil jen pro měření !

Akumulátor jsem rozebral - horní plastový kryt - 8 šroubků. Zjistil jsem následovně, že akumulátor se skládá ze čtyř aku, každý 12V 20Ah, viz foto. Nezbývalo, než je rozpojit a odnést jednotlivě domů z garáže, nebot celý aku váží cca 30 kg. Co je však hodně negativní, že namísto nějakých 12V mají každá něco málo přes 5V.

Nyní je každý zvlášt (12V 20Ah) nabíjím nejprve sériově s žárovkou z trafa, nebot žádná nabíječka, která má automatiku, nabíjet nezačne. Asi po 2 hod. již napětí na aku stouplo něco přes 11V, takže je jednotlivě dávám na aut. nabíječku. Zdá se, že se aku chytí, avšak zatím nevím, jakou budou mít kapacitu. Dám vědět.

Došlo tedy k vybití aku díky aktivovanému alarmu, jehož obvod odebíral nějaký proud v řádu mA, avšak přes celou zimu, což dokázalo aku řádně vybít.

Tak pak napište, jak to dopadlo s dojezdem po dobití baterek. Jsem docela pesimista. Olověné baterky na takovéto použití jsou nevhodné, ale výrobci je do nejlevnějších modelů strkají, aby se dostali na přijatelnou cenu. Ale vlastně takto kupujete vozítko bez baterky.
Mimochodem, na stránkách prodejce je tlustým písmem:
"Každých 30 dní baterii dobijte, jinak může dojít k nevratnému poškození baterie" Takže o tom kixu vědí.
asd1

Zkusit prohnat desulfatací, ale tipuju že dlouhodobé vybití = smrt = shánět novou baterku...

Sulfatace elektrod..

miroslav*

Jak jsem zmínil, dám vědět, jak moc to ovlivnilo kapacitu aku.

Všechny 4 aku jsem nabíjel aut. nabíječkou 3A na stejnou úroveň, aby byly zformovány (nikoliv zformátovány), jelikož jsou následně zapojeny do série. Daly by se pak ještě v tomto zapojení trochu zformovat proudem - desetinou jejich kapacity.

Teď jsem je tedy sestavil a zapojil do série, jak bylo původní zapojení. Originální nabíječka začala pracovat správně. Nabíjí proudem 3A, svítí zelená.

Jaký vliv a jaký bude pokles kapacity, zatím nevím. Dám vědět.

Zdraví M.

miroslav*

Pardon, oprava:
"Nabíjí proudem 3A, svítí červená".

Toto je další problém olověných baterií, že oproti lihiovým není sledován každý článek samostatně. Tedy v sériovém zapojení tolika článků, až se pod zátěží vybije ten nejslabší, dojde k jeho přepólování (dost destruktivnímu), aniž by elektronika zátěž odpojila.
miroslav*

Takže zkompletováno, sestaveno, namontováno. Skútr jede . Nevím zatím jak daleko a jak dlouho. Uvidí se.

Orig.nabíječka nabíjela ještě cca 3 hodiny, pak přepla na udržovací provoz (zelená led). Všechny 4 aku byly téměř na setinu vyrovnány na napětí 13,7V. Skútr je tedy v garáži a hlavní jistič pod sedadlem je vypnutý, pro jistotu.

Tož tak, dám vědět . Snad tato zkušenost a rady poslouží i dalším.

Zdraví M.

vaclav666

stačí na baterii sundat krytku a na každém článku je gumové víčko. stačí ho sundat, změřit vlhkost, namíchat nový elektrolyt poměr destilovaná voda s kyselinou sírovou a dolít články a nechat odkryté a nabít obyčejnou nabíječkou (nesmí se použít chytrá nabíječka) a hlídat nabíjení. Bude sice trochu bublat, ale to je normální. po nabití přebytečný elektrolyt z baterie slít, aby byl elektrolit zároveň s elektrodami a potom baterii vybít a znova nabít. zašpuntovat a krytku zase zalepit. Baterie opět funkční.

 

miroslav*

0x

Na další podrobnosti, rád odpovím.

A jak jsi dopadl ty (Rastislav)? Smím-li se zeptat.

Rád bych se mýlil, ale asi Vám p.-Rastislav neodpoví. Od vložení dotazu se poté vůbec neozval, navíc nelze ani poslat VP páč není registrován.

Proto Vam musím sdělit, že jste jeden z ála která popsal problém ale také i poskytl návod jak jej řešil!

miroslav*

Aha, máš ptavdu. Já jsem si ani nevšiml, že mně neodpovídá on (Rastislav), ale někdo jiný.

Takže nevadí, kdokoliv bude chtít nějaké podrobnosti a výsledky, dejte vědět.

Zdraví M.

 

honzasamku

0x
Zdravím vím že probírate baterie ale nevíte jak odpojit omezovač rychlosti jezdím slušně Kopecký dík za odpověď a radu jestli víte jak Honza
kakos
Taky bych chtela vedet jak odpojit omezovac. Poradite?

 

venca666

Omezovač jde odpojit dvěma způsoby. Bud odpojit 2 dráty v tom svazku drátů co vedou k motoru, nebo kódem na ovládacích prvcích... Tam omezovač nevypneš, ale můžeš si tam nastavit "upravit"maximální rychlost. pokud nemáš řidičák nevypínej to. Když tě chytnou poliši, budeš litovat, že jsi omezovač vypnul, protože v papírech je napsáno, že je omezovač zapnutý.

vaclav666

E-FICHTL je na českém trhu legálně prodáván, je nicméně nutné vzít, že se vozidlo na našich veřejných komunikacích smí legálně pohybovat pouze s aktivním omezovačem - rychlostí 25 km/h. Nevyhovění zákona znamená i to, že s takto upraveným vozidlem nesmíte na veřejné komunikaci. Do lesa, na polní cesty, prostě mimo ulice, silnice a cyklostezky ovšem ano. Jezdec se potom dopouští protiprávního jednání, jako by jezdil neregistrovaným nebo nepojištěným autem – s výší možné pokuty až v desítkách tisíc korun a zákaz řízení na 2 roky. Pokud způsobíte dopravní nehodu a vozidlo bude pojištěné, tak od pojištovny žádná peníze nedostanete a ještě za to budete platit.

Podmínkou legálního vypnutí omezovače je uzavření takzvaného povinného ručení – pojištění, které musí mít každý majitel silničního vozidla. Když půjde vše hladce obdržíte techničák a SPZ, kterou musíte na vozidlo umístit. Zaplatíte nějaké poplatky, ale první vozidla už v ČR tímhle procesem úspěšně prošla, takže to jde ale na toto je potřeba řidičský průkaz.

 

andrejkostal

0x
Dobrý den chtěl sem nabít baterku na raceway e fichtl a nejde mi nabít když ju zapnu do elektriki tak mi nabíječka problikava zelené a motorka nejde nastartovat co s tím
A staral jste se přes zimu o akumulátor podle návodu?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]