Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rodinné auto do 650 000 Kč

Od: posvatnadharma odpovědí: 36 změna:

Zdarec, hledám rodinné auto do 650K. Požadavky: Velký kufr, dost místa vzdadu, dost prostoru na nohy ve předu.
Automatická převodovka, solidní výkon. Co se týče karosérie, tak bych preferoval buď kombi nebo SUV, MPV radši ne.

 

 

36 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

krtek6

1x

Passat, Touran, Audi A6, Peugeot 5008...

V žádném případě nic z jmenovaných pokud chcete nové a navíc pokud s tím plánujete jezdit. Pokud ale budete mít nájezd pod 10 tis. km za rok, tak ok. To se snad nestihne po...

 

mets

1x
Určitě bych se podíval i na I30 kombi nebo nový Kia Ceed Sw, motor 1.5 turbo 118kw, výbava (vyhřev sedaček, volantu, navigace, LED světla..) kolem 550tis, záruka 7let.

Hyundai i30 kombi od 400 tis. Kč, ale bohužel nemá v žádné výbavě automatickou převodovku. Kia Ceed SW v automatu od 515 tis. Kč. Já osobně bych v tomto případě šel spíše do Kie.

mets
K I30 si lze připlatit automat k 1.0 a 1.5T-gdi, jakékoliv výbavě krom základní výbavy Start

Už jsem to našel.. příplatek +50 tis. I tak bych ale šel spíše do Kie

mets
Neznám aktuální ceníky, vím že ve výbavě family smart byl automat v prosinci třeba za 50% 25tis. Jezdil jsem obě auta každé má nějaké výhody a nevýhody, třeba 1.5tgdi v I30 je mild hybrid s baterkou v kufru jako start generátor, Kia má 1.5 bez mild-hybridu (teoreticky jednoduší systém), kia neumí přední senzory. Hyundai má zajmavé financování a výhodné pojištění. No přesto ty auta jsou dost podobné.

 


0x

audi Q7 za 500.000,- a zbytek na generální servis

 


0x
Tesla Y. Ten milion navíc ušetříte za naftu

A elektřinu bude tedy krást?

Vy jste stále samá legrace...

I při ceně nafty 70Kč/l by musel najet cca 240000km aby byl na "nule". Ovšem to počítám tak, že elektřinu by měl zcela zdarma (a to máte možná Vy, většina ostatních nikoliv).

Při průměrném nájezdu 10tis km/rok by ta Tesla musela vydržet tedy 24 let...

Chce velké, prostorné, suv, velký výkon a automat. Ten tam teda žádný není, takže odpadají servisní náklady a různé další kraviny na spalovaku. Výkonu je tolik, že ho nevyužije. Při nájezdu 25tis ročně to má za šest sedm let zpět a nemusí stát fronty na naftu protože zásuvku má doma
iks

Pri soucasne cene elektriny 7kc/kWh je elktromobil jen pro idi*ty. Spocitejte si konecne kolik Vas bude stat km...

Ale tak si nelžeme..

25tis km za rok průměrná rodina v ČR nenajezdí.., ale i kdyby ano, za 7 let se 1mil Kč vážně nevrátí.

Roční servis auta se spalovacím motorem (této cenové kategorie) je cca 6000Kč (za 4 roky co mám auto této cenové kategorie jsem nikdy neplatil víc, často to bylo méně).

Jako ano, včera jsem stál na ČS asi 15 minut, protože lidi blbnou.., ale za tu dobu baterii EV nenabiju ani u expresní nabíječky. Doma ano, to bych nabít mohl..., ale za 1mil Kč u EV navíc vážně ne, to ani omylem. A ani doma nenabijete zadarmo (leda si k tomu cenovému rozdílu 1mil Kč ještě přičtěte cenu FV elektrárny, pak to ovšem zase není zadarmo).

Při tomto cenovém rozdílu je cenová návratnost v nenávratnu.

Já to beru, ale když tady téměř denně čtu, jak je dojezd 400km málo, tak asi většina jezdí hodně. Na druhou stranu předpokládám, že když chce někdo velké prostorné a výkonné suv, tak s ním nebude jezdit na nákupy, ale bude v něm trávit více času. Takže chce to vzít kalkulačku, vzít v potaz celkovou dobu držení a počítat. Samozřejmě nikdo neví, kam se budou ubírat ceny paliv a energií, ale servisní náklady se dají spočítat poměrně přesně. Například výměny oleje a filtrů cca co 15tis km, výměny oleje a filtrů v automatu taky něco stojí a životnost není neomezená. A ty provozní náklady jsou snad jasné, noční proud dle tarifu cca 4kc, no dobrá, ztráty při nabíjení, takže 5kc, někdy u kauflu nebo lidlu zdarma, tak to jsme pořád pod stovkou na sto. Samozřejmě to nemusí být tesla Y za milion a trictvrte, ale může to být něco za 0.9-1.2mega nebo něco dotačního z DE a hned se návratnost zkracuje. Ale samozřejmě souhlasím, je to vždy o nájezdu.
tomaso
Každý ale nemá možnost si doma nabíjet auto. Dojezd 400 není až tak málo, ale většinu lidí asi moc nebude bavit nabíjet každých pár dní auto, ikdyz nebude jezdit 200km denně...
break

Štír: ten Y je v podstatě jen větší 3, pořád to není tak prostorný jako třeba model X. Ale popravdě jsou tyhle hodně spolehlivý a při běžný jízdě nepoznáš rozdíl oproti klasickým pohonům pokud jde o komfort. Takže proč ne. Raději bych šel do elektriky než do moderního dieselu

Ta Y je taková víc nafouknutá trojka, to je pravda. Nakonec i trojka je prostorná, ale blbě se do ní leze, je moc nízká. X jsem nepsal záměrně, cenově je někde jinde, ale ta už prostorově nemá žádné omezení, které se dá libovolně upravit, ale je to hodně velká kráva. To auto je už moc obrovské. Znám dva lidi co mají Xko a BMW i3 a pokud nemusí, všude jezdí tím bavorákem. Vepředu místa hodně, je to hbité a všude to zaparkuje. Nakonec i spotřeba je poloviční.
Tomaso ono dost lidí žije s elektromobilem v paneláku a nemají ani možnost nabíjet třeba v práci a vyhovuje jim to. Nabíjí třeba u Kauflandu nebo lidlu jednou týdně, když jedou na nákup, u rodiny atd.

iks: Při současné ceně elektřiny 7Kč/kWh to dělá zhruba 1,6Kč/km a nočního proudu 4,4Kč/kWh 1,2Kč/km. To mi přijde stále velký rozdíl oproti dnešní ceně paliva plus mínus 42Kč a spotřebě 5,6L/100km. Takže 2,35Kč/km. Nu a servisní poplatky jsou další kapitola sama pro sebe ve prospěch BEV

Bobika chtěl jsem mu to napsat, ale když sám neumí počítat, bylo by to zbytečné.
break

Tesla 3 má spotřebu kolem 15 kWh na 100 km. A člověk mění v podstatě jen pneumatiky.

Tesly jsou nejúčinnější auta i ta Y má podobnou spotřebu a verze SR jezdí za nějakých 13kwh. Ještě hodně dobrý byl hyundai lonig nebo kona. Ionic 5 už ale žere více. BMW i3 na okreskach a ve městě klidně pod 10kwh, je to hodně lehké auto.
Pěkná recenze je i zde

youtu.be/...
tomaso
Stire věřím,že to někomu vyhovuje. Stejně tak se najde někdo je spokojený s chytrým hodinkami,které musí nabíjet každý den
Takže elektroauto má náklady nižší o cca 1kc/km. O kolik je dražší srovnatelné elektro auto než nafta? Tj kolik tisíc km musí najet,aby se mi vyplatilo? Když se podívám treba na Konu,tak obyc 450tis,elektrická 800...
450 v automatu? Ale dobře, i kdyby... Někde jsem četl, že s nákupem spalovaku kupujeme cisternu ze 17000 litry paliva a to při současných cenách převyšuje cenu auta a pokud půjde palivo na 60kc, tak to již převýší i cenu toho elektroauta. Servisní náklady za dobu nějaké té životnosti toho motoru nejsou taky zanedbatelné a servis automatu taky něco stojí. Jak už jsem psal, člověk by měl počítat celou dobu vlastnictví a najete kilometry. Kdo jezdí málo, pro toho baterkáč zatím není, ale dají se koupit už slušné bazarové kousky pro běžné ježdění za rozumnou cenu. A takový malobaterkáč se dá dobít celkem rychle u Kauflandu zdarma nebo třeba pro toho, kdo má fotovoltaiku a nějaké přebytky. Pak to dává smysl pro návratnost obojího.
tomaso
Bral sem jenom stejnou výbavu, nijak sem to vic nezkoumal. Od jakého najezdu se to podle tebe vyplatí?
U spalováku si jako kupuješ cisternu a u elektro si kupuješ jakou část elektrárny?
Jake třeba bazarové se da koupit za rozumnou cenu?
To nabíjení u Kauflandu bude fungovat jenom dokud těch elektro aut nebude víc pak přijedeš na nákup, nabíječky budou obsazene...pak co? Půjdeš nakoupit a doufat ze bude volno...pokud bude,tak budeš sedět pak další čas v autě než se ti to nabije. Jo můžeš jet jinam a doufat,ze tam mebude taky obdazeno(pokud budeš mít aspoň něco v baterce) ale pak se ti bude borit tvůj byznisplan...
iks
On chce auto za 650000. Tesla y ojeta v cr neni. Nova minimalne 1.7M. Pri rozdilu 1kc na km by ten milion km musel najet, aby se to oproti passatu vyplatilo. A to s jednou baterkou neda.. spis ani se trema. Tak hlavne ze vy chytraci umite pocitat...

 

dfdf

0x

Peugeot 5008

 


0x

Když oželíte automat, tak můžete mít fungl nový Jogger v plné výbavě a ještě vám zbude 150.000 + na benzín.

mets
Ještě jste něco zapomněl zmínit, přeci jen třivalcový litrový motor s výkonem 100 koní na takové auto je málo pro někoho kdo chce solidní výkon.

No já měl ve své 406 na 2.0 HDi 110 koní...

Když někdo shání rodinné auto, tak s ním nejspíš nebude jezdit sprinty.

 

jm
Musím reagovat. 100kw u 2.0hdi je něco jiného než u trojhrnku v litru dopovaneho turbem. Už jen ten nájezd motoru se liší o 500.000 km

To samozřejmě ano. Já jen, že těch 100 koní není zase až tak málo a konec konců většina třeba Fábií neměla ani to.

mets
2.0hdi snad nelze porovnat s 1litrovym benzínem, taky mám v pracovním transportérů 2.0 Tdi s 100k a taháme stim i 2T vozík.
Nemám nic proti 1l benzínu do malého auta typu Citygo, Aygo, Clio, i10... Ale prostě pro sedmimístné auto co má přes 4.5m je to strašně málo. Když už měli by nabídnou pro takové auto alespoň motory co má Duster 1.3 Tce,1.5HDi.

 

joudic*

0x
stejne je vtipne s takovym nickem vyhodit tolik penez za kraksnu, ale asi jsem jinak zalozeny a za 500 bych si udelal miliony zazitku nez lestit kapotu spotrebni veci na presun z A do B

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]