Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Světla a zrcátka Fabia 2

Od: olejfabka odpovědí: 22 změna:

Dobrý den,

potřebuji ještě poradit. Mám takový 3 postřehy o Fabii 2 před faceliftem.

1) Zdá se mi, že světla na Fabia 2 - potkávací svítí dosti málo, při přepnutí na dálkové není rozdíl o moc větší, v předchozím autě (Felicia) tedy dálkové svítily mnohem víc. Je to dáno konstrukcí H7 oproti H4 ve Felicii? Jak to máte, stačí vám takováto svítivost?

2) Vnější zrcátka, hlavně u řidiče. Ve větší rychlosti se tak rozkmitá sklo, že je to velmi nepříjemné na zaměřování a sledování obrazu. Dělá to obecně v tomto autě? Je nějaké řešení nebo je to obecná vlastnost u tohoto auta?

3) Ukazatel průměrné spotřeby na 100 km. Po nastartování je to vždy vysoké číslo, v průběhu jízdy to třeba spadne na 7l. Proč to neukazuje celkovou přepočtenou průměrnou spotřebu?

Díky za postřehy.

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

1) zkontrolovat světla - mezi potkávacími a dálkovými je dost velký rozdíl, svítí všechny žárovky?

2) Zrcátka by kmitat neměly, někde je problém (vibrace motoru,nevyvážená kola?)

3) Mělo by jít přepnout mezi okamžitou/ dlouhodobou spotřebou

 


0x

1) Do Fabie 2 se montovaly před faceliftem 3druhy světel po faceliftu dokonce 4 ale píšete že máte předfacelift a dále píšete že máte žárovku H7 takže to jsou jen dva typy a to s natáčením a bez natáčení. Oboje svítí špatně protože přepínání z potkávacích na dálkové je řešeno posunutím clonky. Trochu pomůže vyčištění čoček a montáž lepších žárovek ale jako varianta H4 světel to bohužel svítit nikdy nebude.

2) Zrcátko může bejt odlepené od podložky, na Fabii se mi to ještě nestalo ale na jiném aute už ano. Zrcátko na lepidle už sotva drželo, stačilo ho vydloubnot a přilepit montážním lepidlem zpet.

3) Průměrná spotřena se nuluje po vypnutí zapalování. Takže po startu je tam vysoké číslo z důvodu že není z čeho počítat a proto postupně při ustálené jízdě klesá.

Ještě k 3) pamět se dá přepnout spodním tlačítkem na pravé páčce na druhou pamět která se po vypnutí zapalování nenuluje.

 

olejfabka

0x

Ad1) Prostě mi přijde, že dosvit v metrech dopředu je o dost menší než-li u Felicie, ale jak říkáte asi s tím moc nenadělám.

Ad 2) Zrcátka asi byla měněna, takže nevím zda jsou sklíčka odlepena...

Ad 3) Takže ta pamět by to měla být ta č.2 aby to byl ten celkový průměr, běžně to mám přepnuté na pamět 1

Ano, pamět 2 je celková (dokud si ji nevynulujete sám), pamět 1 se sama nuluje tuším 2 hodiny po vypnutí zapalování.

Jěste doplním že pamět 2 se nuluje u vozů bez Maxidotu (malý zelený displej mezi budíky) po 1999km a u vozů s Maxidotem(velký černý displej mezi budíky) po 9999km. A nebo se dá vynulovat ručně dlouhým podržením spodního tlačítka. Pamět 1 se nuluje skutečně až 2h od vypnutí zapalovaní takže pokud je do té doby provedena další jízda tak se počítá k puvodní.

 

asd1

0x

Fobie má světla hodně mizerný, Felda měla lepší. Můžeš přeleštit sklo (stříká se lakem s UV filtrem, bez toho rychle zežloutne), dát kvalitní žárovky (Nightbreaker a podobné s vyšší svítivostí, z levných jso dobrý Lidlovky), ale jestli jsou vypálený paraboly tak to nezachráníš.. I ty projektorový nic moc.

Zrcátka - pokud jsou el., tak může být vakl v táhlech a pak se to takhle třepe. Buď nový nebo rozebrat a vakl vyvložkovat.

Spotřeba se po dojetí nuluje, po startu to jede na bohatou směs a auto chvíli stojí než něco ujede, proto je na začátku tak vysoká a postupně klesá..

 

olejfabka

0x

Šlo mi právě o zkušenosti řidičů Fabie 2 jestli jim to přijde dostatečný nebo taky vidí málo. Mám pocit že lak s uv filtrem (máte tip na značku?) už moc nepomůže protože mi to přijde ten plast dost žlutý. Nevím zda po faceliftu tam nejsou trochu víc čirá světla. Tyhle mi přijdou plastový, ty novější jakoby skleněný. U Feldy bylo sklo.

Jsou tam myslím H7 - ještě jsem to neměl rozdělaný, ale ty Nightbreaker - nemají moc malou životnost? Známý používá něco obdobného v Octavii a říká, že to mění několikrát do roka. Vypálené paraboly = koupě nových světel?

Ano zrcátka jsou v elektrice, jak poznám vytahaný táhla? Při koupi nového zrcátka, bude i s táhly?

Nevím jak poznat/otestovat funkčnost toho ohřevu zrcátek? Stačí zapnout kolečko na zrcátku do polohy "výhřev" a budou se vyhřívat oboje? Jak to funguje? Rozmražuje uprostřed nebo i kraje? Nedávno jsem to chtěl zkusit, ale stav byl pořád stejný, byl sníh nahoře v zrcátku namrzlej.

Pamět č.2 vyzkouším zda bude údaj hodnotnější, zapisuje i když je přepnuto na 1 předpokládám.

asd1

Ne jenom lak. Zažloutlej nebo poškrábanej plast se nejdřív obrousí, na závěr se to musí stříknout lakem s UV filtrem jinak plast rychle zažloutne znova, obzvlášt pokud to parkuje na slunci..

Nightbreaker - u mně životnost ca 160 hodin svícení, což sedí s udávanou výrobcem a je to podobný jako běžná žárovka. Pokud máš denní svícení tak to vydrží dlouho - svítíš tim jen v noci.. "několikrát do roka" nic neříká - někdo najezdí 50kkm a svítí furt potkávačkama, někdo jen tisíc a ještě má denní svícení... Ve Fobii se žárovky blbě chladily a praskaly často, řešilo se to odporem, pak to nepraská ale svítí to míň..

Zakvedláš sklem zrcátka a je cítit vakl. Nový zrcátko je komplet.

Rzmrazuje - je vidět že rozmrzne nejdřív část a během chvilky celý. Vidět to je nejlíp když vyjedeš ze studenýho údolí, zrcátko se zamlží, pustíš výhřev a je vidět kde to topí nejdřív a jak se postupně odmlží až je celá plocha čistá..

olejfabka

Při denním svícení, které zapnu dole pod volantem vypínačem mi však svítí vše, tj. i světla vzadu a potkávačky. Jediné co nesvítí je podsvit palubky.

Když jsem zkusil kvedlat zrcátkem tak má vůli takže je něco špatně? Ale mám pocit, že byly měněný...takže jsem předpokládal, že táhla jsou tím pádem taky nová.

Zkoušel jsem výhřev a nic... co tam může být špatně, je to taky součást nového zrcátka? Je tam nějaká odporová spirálka? Nemůže být přepálená? Za jak dlouho to topí? Je to tedy nezávislé na topení zadního skla...

A existuje nějaký způsob předělání topných spirál v zadním skle nebo se musí měnit celý zadní okno při problémech s výhřevem?

Díky

jirib
Může být jen pojistka...změřit kontakty před sklem?
Myslím si,že zkušený garážník vám to dá za pár korun dohromady...
Máte otázky jak kdyby jste měl auto za mega...je to jenom Fabie...

 

olejfabka

0x

Tak mi to ještě nedalo a zkoušel jsem to vyhřívání zrcátek. Akorát mám asi problém nebo nevím... při pokusu přetočit ovládací kolečko u zrcátek do polohy na výhřev, tak tečka není na symbolu výhřevu ale skočí asi tak do polohy (dle hodin) na 5 až 6. Symbol výhřevu je tak na 2. Má to tak být nebo je to rozbitý?

Děkuji

olejfabka

A taky nevím zda se to má vrátit doleva když se chce nastavovat L a R zrcátko nebo je to točitelné dokola. Přijde mi totiž, že je to stržené.

Narozdíl od poloh L, 0, R je poloha pro vyhřívání úplně mimo symbol. Doteď jsem byl přesvědčený, že se to kolem dokola netočí, ale jo. Tak doufám, že jsem to neukroutil, jestli jo, máš to za 700 , je to originál.

olejfabka

V návodu se nic o zákazu točení/přetáčení nepíše

 


0x

K těm zrcátkům. Výrobců jak naseto, už jsem to tu řešil. Skla jsou vyhřívaná i nevyhřívaná, topná spirála je, pokud si pamatuju, přímo na zrcátku, tedy tzv. neopravitelná (ono by to možná šlo, ale nevyplatí se to). Skla jsem bral tuším polská a pohoda. Přepínač německý, funguje bez problému - na přepínači se rády přilepí kontakty u polohy vytápění a pak je utrhneš i s kusem tištáku. Všechno, kromě vytápění normálně funguje. Jo a sklíčko se za normálních okolností neklepe - tam bude nějaký šméčko.


doplněno 03.02.22 18:46:

Co se týká opravy vytápění zadního skla, přerušenou dráhu opravit lze, je na to sada na opravu.

olejfabka

Zrcátko se třepe až tak od rychlosti 90 km/hod a vyšší nebo teď při tom silném větru. Šméčko už mě nenapadá žádný...

Kde má to zrcátko vůli? Já řešil, že nešlo sklopit. Natáčení skla OK - pohyb pouze mechanismem, v klidu bez vůle, ale kloub zatuhlý. Pak ženu trefil nějakej píp, tak jsem to rozebíral na prvočinitele a rozchodil, ale bez rozebrání bych ho tak akorát ulomil.

 

 

olejfabka

0x

Vůli? Když na zrcátko chytnu - na sklíčko zvenčí tak jsem s ním schopný pohybovat "houpat" nevím zda to tak má či nemá být. Není zkrátka jak přibitý. A v té rychlosti se pak rozkmitá.

O kus výš píšeš: Když jsem zkusil kvedlat zrcátkem tak má vůli. Z týhle věty jsem vycházel.

Přetlačit (sklo) samozřejmě jít musí. Táhla tam nejsou, je to na elektriku, takže přetlačením přemáháš ten motorek, co naklápí sklíčko. Ty vibrace, co ti způsobujou to, že prd vidíš, nakonec nemusej mít spojitost se sklíčkem. Pokud je takovejhle problém a je potřeba ho řešit, je to o tom zjistit co a proč vibruje - podotahovat šrouby atd.

 

helin

0x
K bodu 2) jak píše někdo přede mnou, na podzim jsem měl to samé, při jízdě zrcátko vybrovalo tak že v něm nebylo nic vidět, hledal jsem jestli není povolené někde v tom kloubu, nebylo. Opravdu bylo odlepene sklo od podložky na které to drží, už to drželo jen na vlásku, přilepil jsem to zpět tenkou oboustranou páskou, drží to pěkně a i výhřev sklo odmrazí.

Jen doplním že tohle se nejvíce stává tomu kdo jezdí s nepřetržite zapnutým vyhříváním zrcátek.Většina lidí si myslí že když je na ovladači zapnuté tak bez vyhřívání zadního skla nefunguje tak jako to je u jiných aut ale u vw group je zapínání nezávislé.

Lepidlo se prohřeje a odlepí se sklo to od vyhřívací podložky. Nejhorší je to v létě když je horko a ještě je zapnuté vyhřívání už od zimy. Takže pokud se začně klepat a uvolňovat tak přelepit dříve než sklo ulítne a rozbije se. Pak se musí zbytečně koupit nové sklo a to se prodává jen s podložkou.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]