Nejste přihlášen/a.
Baterie se nejspíš nevybila sama. Takže zjistit příčinu vybití a pak se rozhodnout, zda má cenu nabíjet. Nabíjení v tomto případě má cenu u zánovní, živé baterie, u které došlo k vybití náhodu, např. zapomenutím zapnutých spotřebičů, světel apod. Pokud se jedná o baterii starší, sulfatovanou a patrně došlo k "samovybití" za krátkou dobu, je baterie na odchodu a rovnou kupte novou.
Doba nabíjení při nabíjení úplně vybitého akumulátoru (váš případ) proudem, odpovídajícím desetině kapacity akumulátoru by měla být cca 12-14 hodin. Z těchto údajů si pro konkrétní aku a konkrétní nabíječku snadno vypočtete dobu dobíjení sám.
Samozřejmě je nenávratně poškozena, ale pokud nebyla nad hrobem už před tím vybitím, tak ještě poslouží. Nabíjel bych ji tou starou nabíječkou proudem 1/10C (tedy pokud je to 55Ah tak 5,5A) do napětí 12V a pak bych ji dal na "chytrou" nabíječku. Chytrá nabíječka ví, kdy přestat nabíjet, ale zase i nejde použít od začátku, protože by baterku odmítla nabít.
Baterka připojená na starou nabíječku, na nabíječce 5-6amp. Na baterii připojené k nabíječce 13.3V, odpojená baterie 12.1V.
Připojená k autu měla 7.2V, asi nedrží napětí, měřeno po pár zkouškách startování.
Do kolika voltů nabíjet? Ta nabíječka nejspíš bude sama snižovat ampéry.
Asi si ji nechám jako zálohu, snad by zvládla aspoň 2x nastartovat třeba fábku htp..
Díky
Když bude dobrá, tak je při dosažení plynovacího napětí (15,6 V) nabitá asi na 70%. Pak je dobré snížit proud na 1/20 C, aby se nezahřála nad 40 °C a dodat jí zhruba dalších 40 % energie. Záleží na tom, co máte za nabíječku. Jestl má nějakou regulaci a jestli je vůbec schopná dávat nějaký proud při napětí nad 15 V. Takové ty červené krabice ze supermarketů jsou pro tento účel naprosto nepoužitelné.
Baterka je tak 5 let stará, 3h otevřené dveře+zapnuté budíky,autoradio a větrák.
Zkusím to dát na tu nabíječku na 6h a zkontroluju voltmetrem. Mám při 12.7V vypojit?
Je to Starline 56AH
Ne. Po dosažení plynovacího napětí 2,6 V na článek je baterie nabitá jen na 70 %. Pak je ještě potřeba v nabíjení pokračovat podle velikosti nabíjecího proudu. Pro snížení teploty a omezení plynování je dobré ho snížit na 1/20 C. Otázkou je, co je to za nabíječku. Mnohé nabíječky pro amatérské použití mají napětí naprázdno jen něco kolem 14 V, takže akumulátor na 100 % nenabijí nikdy.
pro starline vyráběla i linka Banner a ne jen tak podřadné
ale jak je to dneska nevím...můžou měnit výrobce každý půlrok
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.