Nejste přihlášen/a.
Asi jsem Vás nepochopil Váš popis, páč světla teď nesvítí ani na 240V s trafem? Opravdu jde od žárovek jen tento drát k vypínači? Bez měření není vědění, k tomu přidám i hledání kabelů.
Páč pak by to bylo jednoduché, červený +, bílý - pól baterky, přes pojistku.
Ale domnívám se, že špatně hledáte.
Možná by bylo lepší více fotek a případně typ karavanu (výrobce a model). Klidně i fotky vnitřků světel, vypínačů a nějakého mini rozvaděče či bateriového boxu.
Ideálně i obsazení pinů zástrčky 13 pol
Jendo, opravdu tam jsou dvě žárovky na 12V a 240V? Můžete vyfotit? Páč co já znám karavany, mají jen jeden druh žárovek, na 12V, ale z trafa 240V. Připojení na baterku 12V lze taky, ale musí tam být příprava, nebo odborně dopojit.
Nejde o přípravu, ale o kompletní zapojení. Musíte najít svorkovnici, ve které končí druhý konec nabelu od zástrčky. K ní pak podle konkrétního zapojaní připojíte akumulátor. Jestli máte 13 pólovou zástrčkku, tak to budou druhé konce od kolíků 9 (+) a 13 (-). Jestli máte 7 pólovou, tak konec instalace bude pro akumulátor nějak upravený.
Ano. Při vší úctě nechte akumulátor připojit někomu zkušenějšímu. Je potřeba ho připojit přes přepínač nebo trafo přes usměrňovač. Nebylo by také od věci zásuvky Schuko vyměnit za české.
Opět sdělím, že bez měření není vědění.
Neznám Váš karavan, ale já mám ještě desku s jističi a plošňákem, včetně relátek. Ten, kdo tomu rozumí, ví, jak to zapojit dodatečně i na 12V.
Pokud tomu moc nerozumutíte, doporučuji navštívit servis karavanů v okolí, poptat se, co a jak udělat.
Opravdu to není složité, ale pro toho, kdo ví, co to chce.
To trafo (spíše zdroj, protože 12V je stejnosměrných na piktogramu - je tam i usměrňovač) má 12V výstup. Změř, zda opravdu, když je na něm 230V na primáru, tak zda vyrobí 12V na sekundáru.
Jinak máš tam +/- vstup i výstup.
A pojistku přímo dej k baterce (co nejblíže plusu, aby bylo chráněno i vedení k trafu proti prodření a zkratu u skelet).
A máš 13pol zásuvku nebo 7?
7mička neobsahuje napájecí piny. Tedy v 7mičce jsou jen koncová světla a přední obrysová. Nic víc.
Stejně tak 13tka na autě nemusí mít všechny piny zapojené jak mají být, ale může být zapojená pouze na světla a couvací světlo. Zbytek jako je kostra pro přívod, přívod 30 a další piny nemusí mít.
Pokud máš sedmičku na karavanu, tak to vede autonomě pouze na světla v zadu a obrysovky v předu. Do elektroinstalace bydlení to nejde.
Pokud bys předělal na 13ku podle auta a na autové měl zapojenou kostru a 30cítku, tak můžeš autem napájet bydlící elektriku v karavanu a můžeš mít kldině v soustavě dvě baterky vzájemně propojeny (auto -> karavan).
Jinak se 7mičkou máš dva ostrovní systémy. Karavan se svojí baterkou k bydlení a auto se svojí baterkou na provoz auta a blbinky v autě (rádio, gps,...). Jak jsem psal. Sedmička nemá napájecí piny. Jen piny končící na světla a bez couvačky).
Ale viděl jsem samodomo karavan, kde si majitel na bydlící elektriku zapojil pin zadní mlhovky. Tedy pin zrušil na mlhovku a přimrskl na něj 12V od baterky a tím to měl propojené do karavánku na světlo.
Ovšem neměl mlhovku na karavanu. Jen na autě origo, ale v zásuvce a karavánku už ne (tam měl 12V pro bydlící napájení)
Pokud taháte karavan sám, předělejte to na 13 pin. Bude to lepší.
Gumidku, obrázek moc dobrý, škoda že nebyl u mne před 6 lety...
Trafo je pravděpodobně přetíženo 12V obvody. Když tam dáš silnější pojistku, tak se vinutí trafa bude hřát, až shoří.
Dej 12V led svítidla místo žárovkových nebo silnější trafo.
Na trafu je 2,5A maximální výstupní proud a jištění 3A pojistkou.
Můžeš si to i propočítat dle spotřebičů.
P = U * I
I = P / U
I = 130W / 12V
I = 10,8A odběr
Já jsem dodatečně montoval pojezd, takže i baterku a taky jsem hledal, kam to zapojit, abych taky svítil na baterku.
V bedýnce na plošňáku našel relátko, kde pozná, že tam jde 12V a překlopí obvod, aby nešlo do trafa 12 V. Stačilo najít ten správný konektor, ale když není schéma, musí se namalovat.
Ešte ma napadla taká úvaha, nepoznám detaily, ale aj tak
sa vyjadrím: Keď ide súčastne 12V z akumulátora, + 12V cez trafo
zo siete, a poistku vyhadzuje. Tých 12V zo siete asi dobíja
akumulátor, poistka je pretažená. Možno sa mýlim, skontrolujte obvody.
Ak by to bola pravda, dá sa to ešte oddelit výkonovými diodami.
To by som musel poznat detailné zapojenie...
U mne to nejde. Musel bych dělat další úpravy na plošňáku, ale vyřešil jsem to strarou nabíječkou. Jsem v kempu po připojení k elektrice zastrčím vydličku a již nabíjím.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.