Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nové auto, typ motoru

Od: rk* odpovědí: 22 změna:

Zdravím,

hledám odpověď někoho, kdo nění spekulant, ale má zkušenosti. Rád bych pořidil nové auto s motorem 1,5 TGDI MHEV. Každý den ale jezdím do práce 4km. Přímé vstřikování tato akce prý likviduje (v oleji benzín, karbon ve ventilech). Mimo zimu na tyto cesty auto nepotřebuju, v zimě ale rozhodně ano. (Prosím neraďit at chodím pěšky ).

Auto dále budu používat na výlety, těch ale v zimě moc nepodniknu a s covid opatřením jich je taky méně. Klidně 2 měsíce můžu jezdit jen ty 4km.

Opravdu bych chtěl vědět, zda to co se píše je pravda a auto po zaruce bude na odpis, nebo jsou to jen strašáci, co se projeví až za 15 let. Auto chci mít 10let. Současný vůz co mám takto funguje v pohodě xlet a je mu už 22let a baterce 6let (dobíjím jednou ročně), je to ale atmosfera. Dálnice tolik nejezdím.

Už jsem z toho bádání na netu dost zamotaný.

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

kepler*

2x

Nerad tě odrazuju, ale kupovat diesel na krátké cesty je velmi špatná volba. Zvlášt v zimě. To ti potvrdí každý odborník. Snad ti to vysvětlí i jiní.

nox®
On ale diesel kupovat nechce. TGDI jsou benzínové motory Hyundai/KIA.
kepler*

Tak se omlouvám, když jsem si přečetl TGDI, považoval jsem to audomaticky za turbodiesel.

 


0x

Žádnému motoru se nebude líbit jezdit denně studený jen 4 km. Na druhou stranu, vy budete mít tak malý nájezd, že vás to asi stejně nemusí zajímat. Možná by právě pro vás byl elektromobil, nebo plugin hybrid.

rk*

5000km ročně z toho půlka ty 4km

No však jo, 50 000 za 10 let, to je srandovní nájezd, to byste žádné problémy neměl pocítit. Jen měnte olej každý rok a ne po najetých km.

k2

@tomkk: Pocitit problemy s cim? Ja bych se v pripade 10let stareho mild hybridu nebal najezdu motoru, ale toho zbytku...

rk*

Mild toho moc nemá, baterku jak u e. kolobezky a startér generator misto altiku ne?

k2

@rk: tak kdyz to berete takto, tak bych se ani motoru nebal. Ten je jak z favorita, jen misto karburatoru je tam primy vstrik a trochu jinak resene rozvody. A Favorita umi opravit kazdy garaznik.

007cz
Favorit má variabilní zdvich ventilů?

A Favorita umi opravit kazdy garaznik.

Dnes už bohužel ne. Málo kdo umí nastavit předstih stroboskopem správně, připojit OBD diagnostiku na ten starý konektor s K-line za nádobkou s uhlím, Vyměnit těsnění pod hlavou, aby to vydrželo déle jak 4 roky nebo 100 000km, atd... doba starých mazáků je pryč a mladý ucha s diagnostikou umí vesměs prd. I ventily málo kdo správně seřídí a mnozí si pletou Favority s hliníkovou tyčkou a ocelovou a seřizují vše stejně.

rk*

Tak neříkám, že se mild hybridu nebojím, ale je to technologie, kterou třeba toyota má už poměrně dlouhou řadu let. Asi by to mohlo byt ověřené. Dokonce i testeři a jiné pořady o autech o tom špatně nemluví.

 


0x

Jízda na malou vzdálenost bude problémem hlavně v tom, že je to přímý vstřik a motor se v podstatě neohřeje a bude jezdit na bohatou směs, tím pádem se bude dostávat benzín do oleje... To platí pro všechna auta, zejména s přímým vstřikem v tomto režimu používání.. Již jse se s tím setkal na pár autech... Je jedno jestli je to VW Golf TSi či Hyunday apod.

rk*

Co se tedy s auty pak děje? Preci jen trh už nenabízí 2l atmosfery, aby to trochu jelo.

Pokud budeš solidní majitel, tak budeš často měnit olej... Jinak asi nic... U VW (Golf, cesty do školky cca tam a zpět 5km..) krčili ramenama, že je to tak normální... Tak pokud jak jsem se dočetl, že budeš mít i nájezd delší... Asi bych to tak něřešil...

rk*

No najedu tak 5 tisíc ročně, výměna tedy ročně. Jen nevím zda motor i tak nebude padat do nouzaku. Ze je olej benzinovej.

 


0x

Při tomhle nájezdu by ti vyšel levněji taxík. Když si to spočítáš, tak jedna jízda tě přijde přibližně na 300 Kč.

rk*

Jasně, to takhle nejde počítat. Abych si objednával taxík pokaždé když pojedu na výlet nebo ráno do práce .

 

 

007cz

0x
Ten motor je poměrně novej, moc dloudobych zkušeností ještě nebude. Na tak malý nájezd bude lepší osvědčený 1.6 GDI.
rk*

No to spíš tedy 1,5 DPI 81kw, ale prý to nejede. GDI je furt to přimé vstřikování.

 

kesu*

0x

4 km denně se dají ujet nejlépe na kole... Pro lenochy skůtr.

rk*

Jo, ale v zimě na ledu a sněhu né. A ten kdo to dělá ohrožuje všechny kolem. Ne jednou se takové vašnivci kutaleli po silnici .

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]