Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
hledám odpověď někoho, kdo nění spekulant, ale má zkušenosti. Rád bych pořidil nové auto s motorem 1,5 TGDI MHEV. Každý den ale jezdím do práce 4km. Přímé vstřikování tato akce prý likviduje (v oleji benzín, karbon ve ventilech). Mimo zimu na tyto cesty auto nepotřebuju, v zimě ale rozhodně ano. (Prosím neraďit at chodím pěšky ).
Auto dále budu používat na výlety, těch ale v zimě moc nepodniknu a s covid opatřením jich je taky méně. Klidně 2 měsíce můžu jezdit jen ty 4km.
Opravdu bych chtěl vědět, zda to co se píše je pravda a auto po zaruce bude na odpis, nebo jsou to jen strašáci, co se projeví až za 15 let. Auto chci mít 10let. Současný vůz co mám takto funguje v pohodě xlet a je mu už 22let a baterce 6let (dobíjím jednou ročně), je to ale atmosfera. Dálnice tolik nejezdím.
Už jsem z toho bádání na netu dost zamotaný.
Žádnému motoru se nebude líbit jezdit denně studený jen 4 km. Na druhou stranu, vy budete mít tak malý nájezd, že vás to asi stejně nemusí zajímat. Možná by právě pro vás byl elektromobil, nebo plugin hybrid.
No však jo, 50 000 za 10 let, to je srandovní nájezd, to byste žádné problémy neměl pocítit. Jen měnte olej každý rok a ne po najetých km.
@tomkk: Pocitit problemy s cim? Ja bych se v pripade 10let stareho mild hybridu nebal najezdu motoru, ale toho zbytku...
@rk: tak kdyz to berete takto, tak bych se ani motoru nebal. Ten je jak z favorita, jen misto karburatoru je tam primy vstrik a trochu jinak resene rozvody. A Favorita umi opravit kazdy garaznik.
A Favorita umi opravit kazdy garaznik.
Dnes už bohužel ne. Málo kdo umí nastavit předstih stroboskopem správně, připojit OBD diagnostiku na ten starý konektor s K-line za nádobkou s uhlím, Vyměnit těsnění pod hlavou, aby to vydrželo déle jak 4 roky nebo 100 000km, atd... doba starých mazáků je pryč a mladý ucha s diagnostikou umí vesměs prd. I ventily málo kdo správně seřídí a mnozí si pletou Favority s hliníkovou tyčkou a ocelovou a seřizují vše stejně.
Jízda na malou vzdálenost bude problémem hlavně v tom, že je to přímý vstřik a motor se v podstatě neohřeje a bude jezdit na bohatou směs, tím pádem se bude dostávat benzín do oleje... To platí pro všechna auta, zejména s přímým vstřikem v tomto režimu používání.. Již jse se s tím setkal na pár autech... Je jedno jestli je to VW Golf TSi či Hyunday apod.
Pokud budeš solidní majitel, tak budeš často měnit olej... Jinak asi nic... U VW (Golf, cesty do školky cca tam a zpět 5km..) krčili ramenama, že je to tak normální... Tak pokud jak jsem se dočetl, že budeš mít i nájezd delší... Asi bych to tak něřešil...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.