Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Koupě vozu u dealera

Od: ggga odpovědí: 31 změna:
Zdravím,
Na zítra mám domluvenou schůzku u oficiálního prodejce značky Škoda. Vybral jsem si ojetou 20k km Fabiu rok 2020. Jelikož jsem auto nikdy nekupoval, jak probíhá prodej přímo na pobočce a na co se připravit? Údajně má auto letní pneu a za příplatek lze koupit zimní, tak hádám, že mi je tam vymění na počkání, když bych auto bral. Přeci jen nemůžu jet na letních a nebo se připravit, že se rozhodnu auto koupit a přesto pojedu zpět ještě vlakem?

 

 

31 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x
Nevim, jak dopadne domluva s prodejcem ohledne zimnich pneu, ale teoreticky na tech letnich pneu muzete jet i v zime. Pokud neni souvisla vrstva snehu, ledu nebo namraza…..

 


1x

Pneu ti nejspíš na počkání vymění, ale připrav se na to, že jsou to úplně stejní vychcánkové, jako bys kupoval ojetinu v klasickém bazaru. A i to auto může být v podobném stavu.

Většinou po firmách z naprasenou elektrikou po sledování GPS řidičů a jiné libůstky z cooperáku od firemních klientů.

tomaso
Co je ti taková naprasena elektronika?

tomaso, běžně postříhaný dráty kolem OBD zásuvky a konektorů budíků. Odizolovaný nožema, letovaný přepáleným cínem nebo kroutilík, všude možně opatlaná rozpadající izolepa. Ustříhaný piny od drátů v konektorech, atd...

Chceš mít takto upravený kabelový svazek? Já ne.

jsem si kdysi koupil jednu "R19" od tuningáře, který ještě přes všechny ty svazky drátů natahal zvonkový drát a tím napájel ledky, kam se jen podíváš...- ten zvonkáč to přepálil- všechna elektrika byla v ...

Takové improvizace jsou krok od požáru auta.

jmlc, jo přesně. Je to peklo pak kupovat zbastlené auto kutilem.

Já když v autě vidím neorigo rádio, tak jdu vesměs vždy a kus dál. Kór ty neznačkový střepy z aliexpresu a podobně. Hlavně na autech, kde není ISO standart (korejci, japonci,atd...). Tam pak najdeš takovéhle vylomeniny.

A jak tam chceš poněkom dávat zpět krimpovačkama piny a konektor, když ti tu vylomeninu nařeže a napájí 5cm od konektoru...

Taková auta nebrat. To samé, když si někdo parrotem nebo gpskou navrtá v půlce palubní desku místo aby použil nějakou vhodnou krytku nebo záslepku vypínače. To je vpodstatě znehodnocené a zničené úplně stejně jako prosezená či trhlá sedačka.

007cz
Ta fabie z dotazu je takto potrestána, tuningářem, garážnikem? O čem tu spekuluje?

Klidně takto potrestána být může, pokud jezdila pro firmu a firma si tam namontovala krabičku na knihu jízd a GPS sledování.

Takové věci se montují vesměs v terénu a na kvantitu, pokud má firma flotilu aut. Sám jsem takové F3 a 03 s nájezdy do 50tkm viděl. Navíc kamarád takové věci sám montoval.

Pokud tam nic takového není a maximálně byla na autě firemní folie, může si gratulovat.

Jestli je ta cena i nějak extra zajímavá a nevadí mu fakt, že tam jezdilo klidně více lidí a hrkalo s tím po městě, tak proč ne.

Já spíš narážím na taková auta, proto to popisuji.

007cz
Ano, také to může být leštěnka po důchodci. Já se divím tazatelům že ještě pokládají otázky. Většina rad jsou typu, všichni jsou lemplové, zloději, vychcánci to vaše auto je herka, nejlepší je Fiat, Fokus nebo Felda. Buďte trochu objektivní a tolerantní. Gumidku, věřím že něco umíš, znáš a baví tě to, neschasuj se lacinými plky typu "které hovado to dělalo". Sám vidím různé kutilské počiny, ale není to pravidlo.

Tazatel se dotazoval na koupi. Já jsem spíš chtěl směřovat k tomu, aby jsi to zkontroloval. Třeba otevřel kryt pojistkové skříňky nebo kouknul kolem OBD konektoru.

U Fabie 3 stačí vyklopit kastlík a z boku sundat krytku palubky.

Přece kupuje auto za 250tkč a víc, tak snad se koukne na co nejvíc věcí může. Kór, když jsou takové možnosti a tyhle věci se dějí.

Když budeš kupovat barák, tak se taky koukáš do katastru, právnímu zatížení (vlastníci, dědicové, insolvence, atd...) a vše si kontroluješ.

Věřit je hezká věc, ale prověřit je jistější do budoucna vyhnutí problémům, které mohou, ale nemusí být.

Ten dealer je živnostník a chce vydělat. Nejlepší pro něj je najít člověka, který roztaje při podání ruky a bude plně oddán jeho báječným informacím.

V médiích to máš tuším furt. Černé ovce, Dtest, atd...

V tazatelově případě může být strach proti AAA minimální, ale klidně i tam něco najde. Otázkou je, jak to bude akceptovat, protože slušný dealer to zohlední v ceně.

jarin*

sorry, ale já osobně považuju takový bastl z drátků za zcela nedůležitý detail. Mě by to třeba nevadilo vůbec. Klidně bych si to sám opravil. Mnohem horší jsou věci, který nejsou vidět. Hlavně, jak se s tím autem jezdilo. Mám bohaté osobní zkušenosti, jak se ve firmě s autem na operák zachází. Zvlášt, pokud je to sdílená "děvečka". A samozřejmě, že se dodržuje idiotský Škoda-longlife, olej po dvaceti černý jak holínka. Proto bych si nikdy nekoupil skvělý vůz, co má změněné mínusy na plusy... Předváděčka je to samé, ale v bleděmodrým.

V současnosti mám každodenní příklad u souseda. Služební okta. Oškrábe, sedne, nastartuje a hned nájezd na dálnici a plyn na podlahu. Až dostane nové, tak to někdo přeleští, vymění olej a kupec ještě bude chrochtat blahem, jak dobře koupil...

jurajjuraj*

007cz na punta a fokusy tady nesahej nekteri se k tomu po vecerech nejspis i modli jak je to dokonale auto

v tomto "diskusním fóru" přidám, že Ano, také to může být leštěnka po důchodci.To nemusí být zrovna výhra. Můj děda karoserii leštil, ale se svou šáde se rozjel na trojku s vozíkem plným brambor. Moje tchýně se rozjíždí z výjezdu pod domem na 4000 a víc otáček. A samozřejmě ani jeden netušil, že je potřeba něco pravidelně měnit - prostě dokud nesvítila kontrolka. Hlavně že je to naleštěné.Auta, která jsem naposled kupoval - cca. od 2012 - měla kompletní doloženou historii za posledních 3-6 let, jedno dokonce od počátku věků (zrovna zmíněná panda z roku 2005). Ta servisní historie nebyla formou servisní knížky, které se k doplnění prodávají za pár stovek... vše bylo s fakturami od konkrétních servisů, vč. lístků z pokladny nebo za platbu kartou. Když se jednalo o servis typu rozvody, firma mi tento servis potvrdila telefonicky nebo mailem.A k té paranoie o stáčení - u normální firmy bych to nepředpokládal, ale vyčůraných jsou všude mraky a upřímně je velmi podezřelé, když 2.0TDi najede ve firmě 5000km ročně.

 

jm

0x
Každý prodejce má své podmínky, kupní smlouvy jsou aktem domluvy dvou a více stran.
Váš dotaz nelze uspokojivě zodpovědět.

 

asd1

0x

Stejný jak v bazaru. Klidně to může být technicky dobitá předváděčka těsně před smrtí, stočenka ze 100 kkm a podobně. Pokud se nevyznáš vem svého mechanika, tyhle auta pokud se něco podělá tak opravy jsou za draho a spoustu věcí nevyreklamuješ (běžné opotřebení, nesprávné používání)

Kola bych řešil až to bude tvoje, bez sněhu můžeš legálně přejet i na letních (pokud neni sníh, led nebo cedule zimní výbava). Za nejvýhodnější považuju mít druhou sadu kol, koupit v e-shopu ráfky pneu +rovnou to i obujou. Můžeš si to objednat i k prodejci nebo si je vzít sebou. Když auto nekoupíš tak jdou do 14 dnů vrátit, nebo pokud chceš Fobii tak to bude pasovat i na jiný auto..Ráfky plech KFZ apod., gumy z levných Sava nebo Debica, Fulda, jinak ber "prémiovky" Continental, GY, Dunlop apod. Přes zdánlivě vyšší cenu vyjdou levněji (spotřeba, životnost a hlavně dobrzdit o 10 metrů dřív může ušetřit celý auto )

Sada kol přes autorizák bude řádově dražší, nečekej že jeden ráfek bude za 800 - 1000,- Kč jako najdeš na webu..

k2

Proc myslite, ze auto muze byt stocene?

asd1

Protože prachy Auto který má nalítáno 100 kkm prodaj za míň než když má 20 Pro dealera/ autorizák není stočení problém a žádná Cebia to nezjistí. Nebo to může být předváděčka kterou prasili zájemci 10x denně studenou na 2 km projížďce kolem prodejce - nový auto nevíš kde je spojka neumíš s timm jezdit, nebo začátečník po autoškole.. Takže po 20kkm může být spojka už před smrtí a koukni kolik stojí nová.. atd. atd.

Mmch. ohledně servisu, tak po autorizákách jsem zažil obecně největší ojeb co jsem potkal, takže rozhodně platí "důvěřuj ale prověřuj".

Nebo myslíš že chtěj naprodeji auta prodělat a když z toho někdo udělá plečku tak to přiznaj a prodaj se ztrátou? Ne, zamaskujou to a prodaj jako dobrý...

20kkm je reálných ale taky mohlo jezdit denně Boleslav - třeba Olomouc a těch 100kkm klidně mít může...

k2

@asd1:Fakt si myslite, ze oficialnimu prodejci nejake staceni stoji za ten pripadny prusvih a ztratu podnikani? Myslite si, ze jim za to stoji nerici, ze je to predvadecka? (i ta predvadecka se v pohode proda).

Jak muzou na prodeji prodelat? Jako ze vykoupi/vezmou protiuctem neco, co jeste zadotuji? Nebo ze si pri vykupu nevsimli, ze to nema 20t ale 100tkm? Tuto cast uvahy fakt nechapu...

Sam nemam o velke casti ruznych prodejcu a opravaru valne mineni, ale u oficialniho prodejce znacky bych se stocenek neobaval, protoze s touto paranoiou snad musite chodit i prevazovat rohliky v krame, jestli Vas pekar nahodou nesidi...

asd1

Nejsem paranoidní, je to osobní zkušenost s oficiálním dealerem. Zato ty jsi hodně naivní když máš za to že oficiální dealer = Mirek Dušín Jen si vem jak se postavili k výrobním vadám motorů - skočený rozvody na HTP a starších TSI, spotřeba oleje, žvejklý olejový čerpadla, šrouby na klice atd.atd. Místo svolávačky to zatáhli lidi.

Rohlíky si zvážim když je vidět že jsou malý, resp. ty malý ani neberu z regálu.

k2

@asd1:Osobni zkusenost s oficialnim dealerem, ze prodaval stocenku?

Teorii o prodelani na vykoupenem voze uz jste taky dale nevysvetlil.

A co ma dealer spolecneho s paskvilni konstrukci vyrobce? Dealer zadne svolavacky vyhlasit nemuze, to muze leda vyrobce prave prostrednictim dealeru (prodejnich mist). Nebo je mel vyhlasit sam (bez "podpory" vyrobce) a platit ty motory vsem ze sveho? To asi uznate, ze je ekonomicky nesmysl...

asd1

Žádný vykoupení od lidí, ale koupí pro sebe jako firemní, rok jezdí dálky, stočí a prodá jako lehce ježděný - rozdíl v prodejní ceně desítky tisíc..

Ano, fabrika dealera s reklamací vyfakuje, dealer to ze svýho nezatáhne tak to hodí na zákazníka. Ryba smrdí od hlavy, dealer "za to nemůže", ale ve výsledku výrobní chybu platí zákazník. Takže když dealer auto před smrtí koupí (nemusí si toho všimnout), tak aby nemusel opravu zatáhnout ze svýho tak to zamaskuje aby to chvíli jezdilo a prodá jako bezvadný.

Jednoduše jít tam jak hejl a slepě věřit že naleštěný = top stav neni moc chytrý a je jedno jestli to je bazar Monte Carlo nebo oficiální dealer..

Mmch. novou Fobii když už tak na 5 let a pryč s tim (TSI a milion elektroniky).. A litr TSI, v nízkých otáčkách chcíplý k tomu dlouhý kvalty = dost nepříjemný, na výjezdech z kruháče se často musí řadit 1 aby to rozumně odjelo (2 už to nebere motor jen drnčí a netáhne), nejhorší zajíždění někam pomalejc do krpálu (typicky parkování u chaty v kopci obzvlášt naložený s vozíkem) dlouhej kvalt do 2k slabej motor = musíš to držet v točkách a žhavíš spojku... Pak od 2k vejš jede hezky, ale ta chcíplost než tlakuje turbo + dlouhý kvalty je fakt voser...

007cz
Asd, tvé teorie jsou mnohdy úsměvné...
asd1

Možná úsměvný.. Chceš tvrdit že to neni technicky možný a že u dealera potkáš pouze poctivost? Na garančky jsem používal kontrolní závady co měli dělat, co vyúčtovali a na co opravdu sáhli. By ses divil... Je to o konkrétních lidech a když autorizák platí málo a dobrý mechanici zdrhnou... U prodeje ročního auta - proč si nevydělat když to hodí pár desítek tisíc a nikdo na to nepříjde.

Byly i zamaskovaný bouračky - někdo u prodejce odřel funglovku, tak to stříkli a dělali jakože nic. Přišlo se na to až při dalším prodeji kde borec změřil lak a chudák majitel byl za vykuka.. Nenapadlo ho že funglovka může být bouraná..

Taky výměny oleje kdy po garančce byl tmavej, a když jsem to měnil sám tak na měrce skoro nebyl vidět.. Tak asi zase teorie a nebo že by kvalitní značkový olej měl černou barvu, na rozdíl od lacinýho šmejdu od Shell... Hlavně že na dílně měli barel, určitě si ten značkovej přelejvali do jiných sudů nebo nosili litrovky z regálu od kravatáka

Prostě důvěřuj ale prověřuj, jak zaplatíš a odjedeš tak je všechno na tebe.. Prohlídnout celý auto, vyzkoušet všechno jestli funguje, projet diagnostikou a nejlíp udělat celou novou technickou včetně emisí. Klasika projde platim já a auto beru, neprojde platí prodávající - kecali o stavu že je OK.

Asd1 má pravdu. Opravdu jste kluci dost naivky.

Pro autorizák není problém stočit tachometr během dvou TK. Zvláště, když na to má vybavení, servisní knížky s potvrzením a jiné, což bazar mnohdy vše nemá.

A zvláště u nového auta, kde jsou 4 roky do první TK.

Sám jsem dělal v autorizáku a bylo běžné odepisovat větší množství a brát si balení domů nebo olej u firemní kraksny dokonce nevyměnit, ale výměnu nakalkulovat a vzít si domů olej a filtry.

Žádný problém nikdy nebyl. Každý to nosil pod bundou nebo najeli soukromím autem večer na šichtu na zvedák a dali si to přímo do kufru.

007cz
Ofic. Dealer vykoupí ojetinu a používá jako služební...dobrej vtip. ASD viděl jsi někdy servisní historii vozidla? I na takovou hloupost jako výměna žárovky musí být zakázka, úkon je pak okamžitě zanesen do mezinárodního systému. Kdykoliv si dle vin zjistím i kolikrát bylo auto umyto. Stáčení tacho nemá smysl vůbec komentovat. Nevíš o tom absolutně nic.

Ne, to ti víš velmi málo 007.

Firmy u dealera nakoupí auta na kooperační leasing a pak se vrátí za rok či dva jako "levné ojetiny" s "jasnou historií".

Nikdy nedohledáš jako druhý majitel, kolik lidí s tou plečkou lítalo ve firmě a jak tomu šlapalo na krk . První majitel bude leasingová společnost a provozovatel nějaká firma.

 

007cz
Ano, i u takového vozu si lehce dohledám servisní historii. Který Ukrajinec auto vyrobil, kdo a jak s ním jezdil to nedohledám, ale to už jsi trochu mimo.

Eviduje se pouze směna.

Který ukrajinec to vyrobil je leda u Bentley, kdy ho montuje pár lidí a jsou hrdí na svůj výtvor.

Nějaká Kia, Hjundaj či Škoda nic takového neeviduje.

asd1

Servisní historii dohledáš akorát tu která se zadá do systému. Tam pak může být 1) to co se zadalo a neudělalo (typicky seznam úkonů pro garančku - mechoš si to jen projede jestli něco vyleženě nechrastí, oleje vycucne půlku filtr jen otře hadrem aby vypadal nově a hotovo - mám v autorizáku osobně ověřeno podle kontrolních závad) a 2) to co se udělalo a v systému neni.. Takže ty si vyjedeš krásnej seznam co se dělalo, ale realita na autě je úplně jiná. Asi jak prima servisní knížky v bazarech a jak v nich mechanik hezky střídá černou a modrou propisku

PS nedávejte mi do huby co sem neřekl, v žádným případě netvrdim že všechna auta jsou takhle postižený. Jen že se vyskytujou a je třeba dát si na to pozor a ne jen přijít vidět jek to je naleštěný, vysolit 300k a odjet. A že mám auto od F s tim vůbec nesouvisí, na rozdíl od Schade se do toho nenasedá jak do vany a je z toho vidět i na couvání... Za srovnatelný auto od koncernu bych dal minimálně o třetinu víc za pořízení a servis na tom hůř neni. Motory obecně lepší, podvozek taky... Až bude lepší něco jinýho tak budu chválit něco jinýho. A jasně že oboje má i svoje mouchy, nikde netvrdim že to je dokonalý. naopak vylepšit by šlo hodně věcí, bohužel výrobce nehraje na kvalitu a životnost, ale na spotřební zboží. A vývoj v posledních letech jde úplně do hajzlu, takový auta prostě nechceš, leda jako služebák a po třech letech vyměnit.

007cz
Asd..kolik chceš historek o podezrivavem zákazníkovi? Víš jak vypadá utajená kontrolní oprava přímo z fabriky? Ty vaše označené filtry jsou proti tomu komické. O práci servisů nevíš vůbec nic, ale hádat se s tebou nebudu, klidně si ty své teorie můžeš trousil dál.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]