Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Brzda zabírá dole

Od: doutnak® odpovědí: 15 změna:
Ahoj.Nevíte někdo v čem by mohl být problém? U Zafiry 2,0dti 2003 zabírá brzda dost dole a účinek se nedá plynule dávkovat..tzn., že přibrzdit si je celkem nemožný a chce to hodně citu.. prostě nic nic a dost dole to teprve začne brzdit.Takže kola šly dolů a všechny desky nové a v předu i kotouče..(desky byly ko a kotouče taky).. výměna kapaliny, takže komplet odvzdušněno A! Vše stejné! Ten problém popsaný výše..

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jenda22

2x
Kdy byly brzdove trmeny s pistky naposledy demontovany k promazani? Nejspise vubec. Pistky pod prachovkou musi byt nejmene 1x rocne namazany. Treba Konkorem. Castecne vysunout, lrostriknout, zatlacit zpet, aby chodily. Jinak kladou odpor a pak zaberou.
asd1

Jasně a ten zatuhlej pístek co klade odpor a pak zabere, tak se pak sám zasune odbrzdí a kotouč se vůbec nehřeje... A konkor smí pod prachovku...


A jak bych tam dal nový desky a kotouče,kdyby byl třmen zatuhlej? To mě napadlo jako první. .
asd1

Zatuhlej píst se hlavně nevrací = brzdí to furt kolo se hřeje..

Zatuhlý vodicí čepy = třmen se nevycentruje a brzdí/ opotřebovává se hlavně deska na straně pístu.

Odvzdušněno, pedál je v záběru tvrdý a nepruží? Brzdí oba okruhy?

Může propouštět těsnění v hlavním válci a začne to brzdit např. až v poloze podle obr. 9 v odkazu.. Nebo 10, podle toho který těsnění propouští. O to pak je větší zdvih pedálu než zabere.. V tom případě by ti brzdil jen jeden okruh (zkus zahamovat na štěrku a podle stop uvidíš jestli brzdí všechny kola)

ELUC (kr-olomouck/...


Díky.. zkusím to.Ale měnit HBV na tý Zafiře bude pěkná pakárna..z motorového prostoru se tam nedá prakticky dostat..to je na rozborku "půlky" auta

Pedál je tvrdý při vyplým motoru a po nastartování se pomalu propadne tak do půlky.. Nepruží.Není nutný víckrát šlápnout,aby se něco dělo.Zažil jsem propouštějící válec..brzda pak padá pomalu až na zem a musí se pumpovat pedálem..Zavzdušněný brzdy taky znám..Ale tohle co mi teď dělá je jako by byly desky nadoraz sjetý a přitom jsou teď nový i s kotoučema a krok se nezměnil.Odvzdušňovalo se to jenom kvůli výměně kapaliny

 


0x

Možná vadný HBV

jenda22
To urcite ne. Bud drzi nebo ne. Manzeta nic jineho nedela. O udrzbe brzdovych trmenu jste asi neslysel. To je zaklad brzd.

Jak vidno z odkazu, neslyšel. Já jsem totiž úplný hňup

poradte.cz/...

Ale hlavní brzdový válec jsem už vadný měnil 2x v životě.


Jednou jsem koupil nová "střeva" do HBV na Š 120 a stále se to zavzdušňovalo.. Nakonec jsem zjistil po dlouhým tápání, že na těch nových střevech byly manžety nasazený obráceně! Ten břit gumiček směřoval opačně..a tím to bylo
jenda22
Mohl jste napsat o udrzbe trmenu. Nenapsal. Ale ze muze byt vadny brzdovy valec byla vase prvni odpoved. Gumicky se meni pri proslapnuti. Ne ze brzdy brzdi trhave.

 


0x
Děla to i bez motoru? Pokud ano tak brzdovej válec pokud to dela jen s nastartovanym motorem tak to múže bejt klidně posilovač brzd nebo je tam furt nekde vzduch nebo sou v haji zadní brzdový třmeny
Samozřejmostí sou vyčištěny a volný ploboucí šrouby hkavně u zadních brzd

Přední i zadní desky nový! Kdyby nechodily třmeny,tak tam nový desky nedostanu.To je právě divný, že změna ŽÁDNÁ..po výměně VŠECH desek a kotouče byly kaput jen vpředu.Ale změna v chodu pedálu není!
Ja stimhle valčil na oktě bez motoru pedal v pohodě po startu pedal u podlahy pak sem to odvzdušnil stylem trubky z brzdovyho valce - trubky na vstupu do abs - trubky z vystupu z Abs a až pak všechny kola hodně se to zlepšilo
nakonec sem stejně dal oba novy zadní třmeny a je klid
Je v nich mechanismus ruční brzdy a system vymezeni bzdovych desek takovejj samostav - aby nebyly přiliš daleko od kotouče protože čim sou dal tim potřebuješ delši krok abys je při brždění přitlačil na kotouč
A u mě to nefungovalo

Díky.. Pedál při vyplým motoru tuhej a nahoře.Jak nastartuju,tak klesá k půlce zdvihu.Ale je mi divný, že po výměně totálně sjetých desek a kotoučů+ odvzdušnění se nezměnilo vůbec nic.HBV jsem měnil naposledy někdy u 120Škodovky..pak desítky aut na pokraji životnosti a HBV vždy OK.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]