Nejste přihlášen/a.
Ještě, že jsi napsal přátelé a kamarádi. Nejde mi lehko napsat, že jsi vů...
Ne sranda.
Ten trčící jazyk u plusu je právě dělaný na nabíječky a svorky startovacích kabelů.
Mínus dáš na kostřící bod. Ten netuším, kde má ceed, ale určutě ho najdeš a nebo ho dej na blok motoru (kostru,obal, šroub).
V návodu najdeš umístění startovacích kabelů, tak tak zapoj i nabíječku. Baterku nevytahuj, pokud máš inteligentní nabíječku. Pokud ne a máš nějakou starou trafokur... tak pozor, aby ta baterka neplynovala. Neval do ní velké proudy.
Příručka ti jasně říká, že jako mínus musíš použít zvedací hák motoru a plus ten trčící jazyk
Když koukám na like u bleska, tak minimálně 5 lidí neumí zapojit správně svorky a cpou to na matice, které mnohdy mají větší přechodový odpor a zbytečně jim svorky opálí povrchovou úpravu.
hlásím se k těm minimálně pěti lidem... Ten trčící jazyk na plusu jsem nikdy neřešil, mínus na zvedací hák také nee. Vždy jsem káble rval přímo na svorky... Njn, jezdím teprve něco přes třicet let, furt je co se učit...
TBH já to taky nabíjím přes cokoli na co se dobře chytne svorka. Nikdy jsem si nevšiml byt sebemenšího problému. Dycky připojuju svorky někde u baterky (svorka auta nebo její šroubek), kostřící bod řešim jen když někoho nahazuju přes kabely, ale tam taky tečou úplně jiný proudy.
@berger, když dáš mínus na zvedací hák nebo šroub hlavy motoru (čistý kov), tak proud teče bezestrát přímo na startér.
Kdyba jsi použil svorku baterky, tak proud musí projít káblíkem, pak spojem na karoserii a dále kostřícím páskem motoru z karoserie na blok motoru. Tedy proud urazí delší cestu a přes několik přechodových odporů.
Přistartování kabely je tedy žádoucí, aby nevznikly nikde ztráty a start byl úspěšný .
...
Kdyby jsi měl Iveco Daily nebo Ducato, kde je baterka v podlaze, tak v motorovém prosotru je ten jazyk taky schován na ten startovací kabel, aby nikoho nenapadlo lovit baterku z podlahy a podobné vylomeniny.
Přesto to vídímn, že lidi k vůli startovaní rozeberou půlku podlahy, jako by baterku měnili
Ahoj, tak mám konečně čas odpovědět. Děkuji každopádně za veškeré rady. Zjistil jsem co mám za nabíječku. Tu jsem kupoval před cca 5 lety ještě na staré auto co jsem měl. Jde o
CarPoint Nabíječka akumulátorů 6/12V 6A.
Tedy + (červený kabel) dám na ten trčící jazyk u plusu je právě dělaný na nabíječky.
A - (černý kabel) sem viz snímek?
Já jsem pročetl příručku ceed a nic víc o nabíjení tam nepíšou spíš to, že má baterku bezudržbovou vyndat.
Chápu tedy to tak, že nemusím nic hlídat. Prostě ráno venku vytáhnu kabel z baráku, zapojím viz dle toho co vidíte na fotce (doufám, že je to dobře) a dám nabíjet.Jestli jsem koukal dobře, tak mám baterii bezudržbovou 44ah. Chci jí nabíjet pomalu, tak dám 6V s touto baterií?
Děkuji všem za veškeré info. To víte, mám půl roku Ceed a nechci si ho po... Díky
Zmíněná nabíječka se musí hlídat. Je to jen trafo a usměrňovač s nějakým LED indikátorem proudu.
Svorku mínus u nabíječky dej přímo na svorku aku. Plus na ten jazyk.
Jen při startování dej na to ouško motoru, jak ti píšou v návodě.
...
Zvaž pořízení automatické nabíječky, kterou nemusíš hlídat a připojíš ji jako tablet nebo mobil (CTEK, Lidl,atd..).
6V je napětí pro motorkové baterky. Ty máš 12V baterku. Nabíječka má proud 6A stabilně bez nastavení, tak neplet proud a napětí.
Auto vždy 12V
Děkuji za info. Ta lepší je vyprodaná z lidlu a může být tato?
Jinak uvádíte. Svorku mínus u nabíječky dej přímo na svorku aku. Na svorku aku? Jsem asi slepej To nemůže být tam, jak mám tu šipku a označení minus? Jak jsem to zakreslil na fotce? Děkuji.
To je halvně pro startovací kabely důležitý úkon.
Jsi laik a nechápeš, proto ti to píšu já i příručka, aby jsi to zbytečně nepletl.
V té kostičce je měření proudu hall snímačem. Jsou tam měděný kontakty s olověnou nebo poniklovanou svorkou z mědi nebo mosazi. Nevím.
Tedy čekal bych tam i větší přechodový odpor. V případě startování by jsi na tom snímači mohl něco zbytečně protopit (nějakou ztrátu napětí).
Je zbytečné riskovat jeho zničení třeba při zkratovém proudu (lidi blbě uklízí po startování startovací kabely. Klidně v ruce mají + a - a na druhém konci obojí stále připojené na baterce a klidně hodí zkrat.
Ty máš ale nabíječku a bavíme se o ní.
Pokud budeš mrtvej a budeš potřeba kabely nastartovat, tak kousneš + na jazyk a mínus na ouško k vůli lepšímu startu (mínus bude blíže bez přechodů startéru).
Pokud budeš nabíjet nebo budeš sám někoho nahazovat, tak kousni krokosvorku přímo přes svorku aku mínus a na plusu klasicky jazyk. Tedy z baterky ti čumí váleček mínus a kolem ní je svorka. Kousni to přes tohle krokodýlkem. Né za měřák proudu pro startstop někde u vývodu kabelu v izolaci...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.