Nejste přihlášen/a.
Obecně bud zarezlé lanko v bovdenu nebo přirzelá pakna na bubnu, záleží zda brzdí obě kola nebo jedno. Mělo by pro uvolnění stačit i poklepání větším kladivem na buben i ze zadu zpod podvozku. Pokud se seká opakovaně, rozdělat, bud promazat mechanismus kolem paken nebo lanko nebo výměna. V mraze bývý přimrzlá pakna a když se s tím někdo rozjede tak ji urve a pak mu kolo jak tam volně blemcá, náhodně přibrzduje a přehřívá buben.
Ano nebo přimrzlé lanko, ale v tomhle počasí asi sotva, jedině někde vysoko na horách ráno, v noci. Pokud tazatel bude buben rozdělávat, a třeba mazat, tak opravdu opatrně s tím mazáním, logicky, vazelína může pak zahřátím se dostat na pakny...spíše jen líznout nebo postříkat sprejem na brzy pro očištění a pak trošičku máznout případně rezavý mechanismus samostavu a těch "půlměsíců" ozubených. Nejlépe asi měděnou vazelínou. Ale většinou takové bubnové brzdy už v případě brzdění vyžadují výměnu částí, paken apod. alespon za dobré z vrakoviště, když nechci do staré šunky investovat.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.