Nejste přihlášen/a.
Zdravím, jak napovídá nadpis otázky. Loni jsem ve své Octavii Tour 1,9 TDi 74 kW měnil autobaterii - z důvodu, že už byla slabá a při mrazivých teplotách a delším "odstavení" jsem nenastartoval. Jenže pár dní zpět, jsem auto nějakých 48 hodin nestartoval a v kombinaci se zejména nočními teplotami výrazně pod -10°C, jsem opět nemohl nastartovat. Hledal jsem chybu všude jinde než v baterce, jelikož je pouze rok stará, ale nejspíš to bylo baterkou.
Nejprve jsme zkusili nastartovat přes startovací kabely, ale to nepomohlo (což mi teď zpětně nehraje). Přesto jsem zkusil baterku nabíjet a po nějakých 3 hod nabíjení motor naskočil. Nehraje mi jednak, jaktože nepomohly startovací kabely? (zapojeny byly dobře, dle návodu - ještě je možnost, že ony samy nebyly funkční, jelikož už mají taky něco za sebou). Další věc - je opravdu možné, že by byla rok stará baterka opravdu tak slabá, abych při dvoudenním odstavení a silných mrazech nebyl schopen nastartovat?
Další věc, která by eventuélně mohla mít vliv, že jsem poprvé tankoval na benzíně TANK ONO jejich (prémiovou) naftu, ale to si nemyslím, že by mělo mít vliv.
Díky za případné rady, ohlasy.
Přes kabely (obzvlášt přes nekvalitní) se to vždy nemusí podařit. Jsou asi jen dvě možnosti:
1) Baterka mohla být před smrtí už při koupi (špatné skladování nebo laciný šmejd).
2) Alternátor vám nedobíjí jak má.
k2 třeba porovnat váhu baterky se stejnou baterkou se stejnou kapacitou od jiného výrobce (Exide, Banner, atd...)
Už několikrát po sobě do 3 různých aut jsem kupoval jen ty nejlevnější šmejdy-vydrželi minimálně 4 roky a většinou až pátým rokem byli třeba nabít na externí nabíječce!
Jo neodpovím.Reaguji jak někdo píše levná AKB=šmejd . Za mne NE. měl jsm před lety Vartu, tedy psíše dražší a vydržela skoro totéž co laciná,ale za ty peníze za ní bych měl 2 levné.
Blbě nacvaknuté svorky (dotýkající se malou plochou styku) nebo nacvaknuté na zaoxidovaných kontaktech (přechodový odpor) -> logicky nepřenesou potřebný proud z jednoho auta na druhé.
Čím je baterka vybitější a mrtvější, tím se kabeláží přenáší více proudu (startér cucá proud z kabelů i ze své vybité baterky, pokud je tam nějaký zbytek proudu).
Další problém kabelů je drát samotný. Mnohdy poměděný hliníkový drát, který hůře přenáší proudy nebo měděný, ale tenký průřez drátu, který má velký vnitřní odpor.
Tlusté měděné kabely s kvalitními svorkami vyrábí málokdo, protože cena může být i 2000kč.
S tím startováním jsme to dělávaly tak, že se přijelo k někomu kdo měl vyštavenou baterku, napíchly jsme kabely..já měl nastartováno samozřejmě a takto s občasným přidáváním plynu jsme chvíli baterii nabíjely..a až po nějaké minutě to zkoušel dotyčný nastartovat a dařilo se.
Ale dva dny i když v mrazu, by to mělo chytnout. Bud teda ta baterka už byla KO nebo něco žere auto?
Jinak do CR dávám VIF , do předkomůrkáče v zimě do 65l nádrže cca 5l N95 a pl litru (občas ) lihu zbytek ropa , palivový ftr měním na zimu. Jinak pokud byste si vyhledal pokuty co dostalo pár čerpaček T-Ono tak nikdy nebyly za horší kvalitu paliva, ale že tato o něco předčila normy!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.